Hvilke katteracer findes på KG?

Tænkte på, at det kunne være sjovt med lidt statistik omkring hvilke katteracer der findes og hvor mange der er af hver slags. Det kræver selvfølgelig at man på sin profil har mulighed for at vælge de racer, som man har. Lige nu er det f.eks. ikke muligt at vælge “Burmilla”. Mon admin kan svar på hvorfor der ikke er flere racer repræsenteret?

Grunden til man ikke kan vælge alle racer kan du læse om Her

Tak :slight_smile: Man kunne jo håbe på, at der så snart sker noget på dén front.

Forum har vist større udfordringer at bakse med lige nu :ups:
…men jeg er sikker på, at der arbejdes på sagen, så vi snart er godt kørende igen :slight_smile:

Jeg tror det er nemmere at liste hvilke
racer, der ikke er repræsenteret. :slight_smile:

Helt fint :slight_smile:

DU kan jo evt. lave en afstemning herinde, hvor du lister alle de racer du kan komme i tanke om (se f.eks. FIFe og TICAs sider over godkendte og foreløbigt godkendte racer) :slight_smile: Og laver du den åben, så kan man også se hvem der har hvilke katte - og også med flere svarmuligheder, da der jo er flere herinde med flere racer :slight_smile:

Ja, sådan en har vi haft før, men det er nok på tide med en opdatering. Bamselette kan evt tage udgangspunkt i denne og så tilføje de manglende… :slight_smile:

DU skulle have været et Du forresten :slight_smile: (det virker så voldsomt ellers, hehe)

Hvilke racer er IKKE repræsenteret mon?

Der er nu en del racer, som ikke er her :slight_smile: Der er jo i det hele taget en del racer, der slet ikke findes i Danmark :slight_smile:

Don Sphynx, American Curl, Tyrkisk Angora & Van, Chartreu, Cymric, Devon & German Rex (?), Sokoke, Manx, Egyptisk Mau…

En del ikke FIFe racer…

Bambino, Munchkin, Scottish Fold (eller var der én der havde fået sådan én?) og mange flere som jeg ikke lige kan huske…

Mit bud - men jeg kan tage fejl, for jeg kan ikke huske hvad alle har jo :cool2:

/Mette

so true…når man ser en eller anden race man aldrig har hørt om på Animal Planet… :slight_smile:

Uha, det tør jeg ikke begive mig ud i. Tænkte nok mere i noget database-agtigt noget, som man løbende kunne se status på - f.eks. på forsiden.

Nu kan jeg så ikke se Animal Planet, men f.eks. kommer der Savannah til TICA-udstillingen i Haslev. Det er mig bekendt ikke en race, der findes i Danmark :slight_smile:

Det er sådan en, man skal have tilladelse til at have, er det ikk? :wink: Det er jo en KÆMPE kat…

Det ved jeg ikke, om man skal. Det var også bare ment som et eksempel på en af de mange racer, man hverken finder på KG eller i Danmark :slight_smile:

Jeg tror det er en serval du tænker på? :slight_smile:
Men en savannah er et vildkattekryds på tværs af arter - mellem serval og noget huskatte noget (kender ikke lige katte delen så godt)

Savannah er oprindeligt huskat/serval: http://www.tica.org/public/breeds/sv/intro.php

Fandt lige denne hjemmeside: http://www.savannahkat.dk/ Giver en god beskrivelse af racen, hvor man skal have tilladelse for at have generationerne F1-F3…