Hvilke mærker til neutraliserede ½ år gamle katte?

Hej med jer
Jeg har 2 dejlige neutraliserede Huskatte på ½ år.
Hvilket fodermærke kan i anbefale?
Jeg tænker at jeg gerne vil have noget der både er fri for korn/sukker og kartofler, og som har et højt kødindhold, det gælder både for tør og vådkost.
Jeg overvejer at prøve Ziwi Peak, men er det så godt som det lyder?

Orijen og Acana er også gode mærker. Det samme med Ziwipeak.

Jeg blander flere fodermærker sammen så der ligger forskellige foderpiller i skålen og der er smagsforskelle. Så får jeg ikke kræsne katte og de får lidt mere variation end det samme foder i årevis.
Derudover er det en rigtig god ide at supplere med vådfoder og råt kød, det giver en varieret diæt. Og katte der kun spiser tørfoder har en tildens til ikke at få væske nok, hvilket kan skade deres nyrer.

I min foderblanding er der som regel 3-5 forskellige mærker og selv deres vådfoder blander jeg sammen. Så de får lidt af hvert.
Så køber jeg en hel kylling og klipper den op og giver dem nogen stykker med hud og knogler, det er rigtig godt for deres tænder og super stimulerende for dem at spise imens. :blush:

1 Synes om

carnilove er et godt mærke og den har varianter, som er både uden korn og kartofler

1 Synes om

Barky tak for dit svar, umiddelbart lyder det godt at dine katte får forskelligt foder, så det ikke bare bliver det samme om og om igen. Men ofte får man af vide at hvis man vil skifte fra et mærke til et andet så skal det være over tid da katte skulle have et sart fordøjelsessystem, er det så de samme 3-5 mærker/smagsvarianter du giver dem så? Og har de fået det lige siden de var små? Mine fik inden neutralisering Arion Killinge tørfoder, og senere Eukanuba tørfoder også til killinger. Men har dog hørt at Eukanuba så ikke skulle være så godt, så derfor jeg gerne vil prøve noget andet. Af vådfoder har de fået Real Nature også til killinger. Og ellers små stykker råt kød når de har skullet have noget ekstre lækkert.

Tak for svar Jeanette :slight_smile: Fåes det både i vådt og tørt? Og er der flere smagsvarianter?

Nej, det er ikke altid de samme mærker. Netop fordi at mine katte er vant til at få lidt af hvert i mavesækken, så er de også mere robuste når det kommer til nyt foder. Visse tørfodertyper finder man som regel altid i min blanding. Enten Acana eller Orijen. Men også Jaguar Essentials eller Wildcat Etosha er gode mærker jeg bruger jævnligt.
Af vådfoder bruger jeg Cosma, Bozita, Mac’s og Animonda Carny.
De fleste af dem jeg har nævnt kan købes på zooplus.dk
Jaguar, Orijen, Acana og ziwipeak kan købes hos Maxizoo.

De langsomme foderskift er gode til katte der kun har et tarmsystem der er vant til eet foder. Og langsomt skal have opbygget en ny tarmflora.

1 Synes om

jeps, det fået i både vådt og tørt

Vi foder med en blanding af Carnilove, Optimanova og RC Maine Coon i både voksen og killingeudgaven

Samt som @Barky skriver så giver det solide maver og derfor får de også noget af det vi vinder på show.

1 Synes om