Hvilke planter er gode til helt skygge?

Hostaer- især de lidt mindre arter. Astilbe har jeg ikke haft held med desværre.
Er ikke sikker men i denne eller sidste uge var der hostaer i aldi til 20 kr- noget andet end planteskolens 59 kr. Der kan sagtens stadig være nogle tilbage

Alle dem i min gamle have var for øvrigt fra Aldi :slight_smile:

1 Synes om

Jeg tror ikke man kan slå hosta ihjel så undtagelsesvis ville jeg fint kunne finde på at købe i billigblomst, Aldi

Hosta og lav kulsukker kan helt sikkert tage kampen op mod skvalderkål. Også har jeg idag i “Haven” lige læst at følgende er gode til skvalderkål: hosta, løvehale, dagliljer, storrodet storkenæb og bølgekronet storkenæb. Hvordan løvehale ter sig i skyggen må du lige selv slå op.

Jeg har købt mange planter hos Lidl, deres barrodede, alle mine storkenæb er derfra. Ellers er Staudemarken ikke så dyr taget i betragtning det er en planteskole. Ellers så gør som @HolmeInc foreslår, find nogen der har den og gerne vil dele deres planter med dig. Der er et hav af plantegrupper på FB hvor du både kan købe billigt og få gratis fra folk der har for mange. Jeg mener også at Jylland plejer at have en del plantemarkeder som jeg er ret træt af ikke at kunne deltage i … På DBA vil du også kunne finde planter fra private.

I min have breder de følgende sig rimelig godt:
løvefod, kærmindesøster, digitalis, dagliljer, lærkespore, kulsukker.

Resten af de nævnte i mit første indlæg er enten langsomt voksende/holder sig på deres plads eller også kender jeg dem ikke lige så godt

1 Synes om

Så er der planter 3 firkanter med hostaer (ude fra Birgit), så skal jeg bare hitte ud af hvad der ellers skal være af de gode forslag jeg har fået :smil: Skal lige have slået dem alle op og set hvilke der er flottest og til at komme i nærheden af :hoho:

Jeg har i øvrigt ikke noget problem med skvalderkål, skal bare have noget der kan holde til kattene :smil:

2 Synes om

@Eva_K - den lilla og pink blomst under mit æbletræ er denne lungeurt

Den anden var vibeæg

2 Synes om