Inspireret af en anden tråd, synes jeg det kunne være hyggeligt at se hvilke smukke blomster og planter der bor i jeres have
Lige nu blomstre min guldregn med en million milliard blomster, og der er en høj summen af alle de insekter der suger nektar. Jeg er vild med den guldregn.
Og så har jeg en smuk hortensia:
Til sidst men ikke mindst, min smukke smukke syrisk rose. Den blomstre sent, men hold da op den er smuk. Den får ufattelig mange blomster hvert eneste år.
Vi har denne store Iris i haven.
Den har ellers ikke blomstret i tre år, men nu har den taget revance. Tre stængler med blomster, der bliver ved og ved…
[QUOTE=Temple Bar;874435]Min terrasse består primært af spanske margueritter, petunia og lobelia i år - hostaerne er nemlig ikke sprunget ud endnu
Men jeg skal tage et billede, når jeg kommer hjem, så I kan se.[/QUOTE]
Ja tak!
[QUOTE=FinnFrode;874467]Vi har denne store Iris i haven.
Den har ellers ikke blomstret i tre år, men nu har den taget revance. Tre stængler med blomster, der bliver ved og ved…
[/QUOTE]
Hold da op den er smuk!
[QUOTE=Quivive;874471]Vores består mest af mælkebøtter og de små fine hvide blomster i græsset
Normalt har vi masser af blomster i vores krukker, men det er jeg slet ikke nået til endnu :-)[/QUOTE]
Jeg elsker mælkebøtter. Dem har jeg også mange af, men de er færdige med at blomstre. De hvide er bellis, eller tusindfryd. Dem har jeg også oceaner af i græsplænen i år. Mange flere end der plejer at være. Da jeg var barn, lavede vi blomsterkranse af dem
Tak. Og som det bæst, jeg er, er jeg alligevel ikke helt tilfreds med den…
Jeg havde håbet på en mørkere blå - og lidt lavere måtte den også gerne være, for denne her er faktisk for høj til at holde sig oprejst uden støtte.
Men så har jeg da en grund til flere, indtil jeg rammer den rigtige. For iris er fruens yndlingsblomst…
[QUOTE=FinnFrode;874504]Tak. Og som det bæst, jeg er, er jeg alligevel ikke helt tilfreds med den…
Jeg havde håbet på en mørkere blå - og lidt lavere måtte den også gerne være, for denne her er faktisk for høj til at holde sig oprejst uden støtte.
Men så har jeg da en grund til flere, indtil jeg rammer den rigtige. For iris er fruens yndlingsblomst… :)[/QUOTE]
Det er også en rigtig smuk blomst, og da især i blå.
Min yndlingsblomst er nok liljekonval, men desværre har jeg den ikke i min egen have. Violer kan jeg også rigtig godt li’. I det hele taget er der bare SÅ mange smukke blomster, så det er svært at vælge
[QUOTE=solveig;874508]Det er også en rigtig smuk blomst, og da især i blå.
Min yndlingsblomst er nok liljekonval, men desværre har jeg den ikke i min egen have. Violer kan jeg også rigtig godt li’. I det hele taget er der bare SÅ mange smukke blomster, så det er svært at vælge[/QUOTE]
Det er det nemlig. Men så må man jo have lidt af hvert - fordelt over sommeren, så der altid er gang i noget.
Selv om den er ved at være afblomstret er en af mine favoritter den blå med sivbladene fra min mormor. Og så pæoner - den bourdouxrøde er ikke helt udsprunget
[QUOTE=Diana F;874609]Den fine blå er da vist en Tradescantia af en eller anden art. http://www.nichegardens.com/catalog/item.php?id=2062[/QUOTE]
Jeg har den samme som Lis - min er dog knap sprunget ud endnu. Men i modsætning til dit link, hvor der står at den blomstrer fra forår til efterår, så blomstrer min kun i kort tid. Og det lyder som om det er det samme med Lis’ siden den allerede er ved at afblomstre.
Nu findes der jo sikkert en halv million forskellige sorter af Tradescantia - og de blomstrer garanteret på forskellige tidspunkter. Bare fordi jeres er ved at afblomstre, betyder ikke, at det IKKE kan være en Tradescantia. Jeg tror altså, at det er sådan én.
Den hedder i øvrigt trekantblomst på dansk, og jeg ved, den findes i mange forskellige farver. Prøv selv at google den.
[QUOTE=Diana F;874629]Nu findes der jo sikkert en halv million forskellige sorter af Tradescantia - og de blomstrer garanteret på forskellige tidspunkter. Bare fordi jeres er ved at afblomstre, betyder ikke, at det IKKE kan være en Tradescantia. Jeg tror altså, at det er sådan én.
Den hedder i øvrigt trekantblomst på dansk, og jeg ved, den findes i mange forskellige farver. Prøv selv at google den. :-)[/QUOTE]
Jamen det tror jeg gerne Men jeg ville ønske at min blomstrede noget længere, for den er nemlig smuk. Til gengæld er den lige uden for vores køkken og indkørsel, så vi ser den hele tiden, mens den blomstrer.