Hvilken af de kanariske øer er bedst?

Vi overvejer at tage et smut ned i varmen i vores vinterferie :slight_smile: Men jeg synes, det er svært at finde ud af, hvor vi skal tage hen. Vi har sat os for, at det nok skal være en tur til en af de kanariske øer - men hvilken en er bedst, når det kommer til strande, serværdigheder osv.? Selvom det er en solferie, skal vi nemlig ud at kigge os lidt omkring.

Jeg har selv for ti år siden været på Gran Canaria (Puerto Rico) - men der var jeg ikke rundt og se øen, så jeg aner ikke, om den har noget at byde på!

Vil I dele jeres erfaringer?:høhø:

Jeg har været på Tereriferie 2 gange, og det har dog ikke været strand som primær, men går turen dertil så vær obs på strandene…det er jo vulkan så ikke gode strande overalt. Men i syden er bedst pga bedre varme og strande… Playa de las america boede jeg begge gange og det var skønt… Det var dog i 1988 og 95… Og min kollega har lige været der, og syntes det var en slidt by. Grand kanarie vælger mine forældre og søster altid… Da der er smukkere natur, og maderia er helt kanon syntes de… Jeg er dybt facineret over Azores ude i Atlanterhavet. Jeg elsker den ø…og der er ikke koldt meeeennnn først omkring 20 grader i feb og marts
hilsen heidi

Jeg har været på Grand Canarie 1X (et par år før Tenerife), og på Tenerife (nov 2009) 1X og kunne bedst lide Tenerife (Playa de las America).

Grand Canarie:Jeg synes at Byen vi boede i var øvbøv og meget trist, boede på den sydlige del. Var i det de kalder hovedstaden på Grand Canarie 2X på den tur m. bus. Der var et hyggeligt ældre kvarter som vi dog ikke nåede at udforske nærmere. Derudover har de et indkøbscenter ved havnen som jeg også synes var OK. Vi lejede bil den ene dag og var ude og se os lidt omkring, bla så vi krateret fra en vulkan, og det er en oplevelse at køre tværs over landet, det er nærmest månelandskab inde i selve landet (og derudover kører folk sindsygt, så du skal have stærke nerver)

Tenerife: Boede lige i nærheden af det centrale by/gå-område på den sydlige del af øen (las America), og det var noget mere tiltalende end på Grand Canarie og meget mere mig. Strandpromenade lige i nærheden, der gik vi en del ture. Vi var en dag i deres Dyrepark Loro Parque,Puerto de la Cruz… Det var virkelig en oplevelse og vi nåede ikke engang hele parken rundt. Jeg synes det var flot, derudover har de spækhuggeropvisning, delfinshow, søløveshow og papegøjeshow som vi også så. Spækhuggershowet… genialt! Vi var også på en guidet tur i en lille gruppe på kun 7 personer, hvor vi visse steder som en del af turen fik lov til at komme bag om kulisserne, bla hos spækhuggerne, var nede i gangen hvor der var vinduer man kunne kigge ind af… de kiggede ligeså meget på os, og ja… hvis jeg kommer afsted igen, kunne jeg godt finde på at tage den tur igen, bare for at få lov til at komme ned til spækhuggergangen igen. Delfinshowet var også godt, søløve og papegøje-show var jeg knapt så imponeret af. Vi var også i noget der hedder Jungle Park, det eneste der var noget værd der var deres rovfugleshow, resten af parken var meget trist og kedelig at se på. Vi var også på en kulturtur til en by der hedder San Cristóbal de La Laguna, det var supergodt, bla fordi guiden vidste enormt meget både historisk men også om faunaen. Vi ville gerne have været afsted til et stort spabad-kursted som også ligger på øen, men det nåede vi ikke. Øvbøv synes jeg, kæresten var mere lettet :wink: Vi nåede heller ikke at leje bil her.

Begge gange har vi boet på et Spies hotel - SunPrime Resorts, kun for voksne hoteller, de er geniale. Både på Grand Canarie og Tenerife

Uha. Vi tager af sted til Tenerife (Playa de Las Americas) i uge 11, så jeg glæder mig bare helt vildt. Havde vi haft muligheden for at rejse til Israel via Billund Lufthavn, var det nok i den sidste ende blevet destinationen, men desværre går det via Kastrup.

Tak for jeres svar :høhø:

Jeg må indrømme at Playa de las Americas lyder ret tiltalende, og så er det sådan, at rejserne på f.eks. Star Tours hjemmeside er en liiillebitte smule billigere til Tenerife end til Gran Canaria.

Nu må vi se, hvad vi beslutter os for :juhu:

Har været to gange Tenerife og en gang Lanzarote. Ville helt klart vælge Tenerife igen. Var på bådtur og se hvaler/delfiner. Vil jeg helt sikkert også igen.

Tine