Hvilken bog

Glæder mig også til at komme igang:) Min veninde som jeg har lånt de 3 første bøger af, siger de er rigtig gode. Det var også hende som anbefalede mig bøgerne af Stieg Larsson:rock:

Har lige læst “Den grønne mil” af Stephen King (for 2. gang) og er ved at overveje, hvad jeg skal læse som den næste

Uha, der er mange gode bøger af S. K. - men denne er absolut den bedste, efter min mening.

:thumbup::thumbup::thumbup:

Stieg Larson har jeg så endnu til gode - har haft fat i nummer 1, men den sagde mig ikke rigtigt noget.

:?

[quote=Eva;147857]Uha, der er mange gode bøger af S. K. - men denne er absolut den bedste, efter min mening.

:thumbup::thumbup::thumbup:[/quote]

Det har du ret i. Første gang jeg læste den var det som serien i 6 meget små bind. Bogen er ikke meget anderledes end de 6 bind, men der er et par små detaljer der er anderledes.

Filmen har jeg også set et par gange eller 20. Syns den er så god

For en gangs skyld har jeg ikke gang i en bog pt. men går i gang med “Ulvehunden” af Jack London, den er supergod. :thumbup:

Ja, det er jo en god gammel klassiker - men absolut læseværdig.

Har du læst andre bøger af Jack London?

Han har skrevet et par bøger mere om hunde “Jerry” og “Michael, Jerrys bror”, som også kan anbefales.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

[quote=Anne K;147862]Det har du ret i. Første gang jeg læste den var det som serien i 6 meget små bind. Bogen er ikke meget anderledes end de 6 bind, men der er et par små detaljer der er anderledes.

Filmen har jeg også set et par gange eller 20. Syns den er så god[/quote]

OK, så skulle jeg måske prøve at læse den samlet - det var også den i 6 bind, jeg læste.

Filmen er også fremragende.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Jeg har vist læst alle, undtagen de helt nyeste. Jeg har også læst Intensitet, man kan ikke lige på stående fod huske, hvad den handler om.

[quote=Lena S;147772]De Danske Tigre - men jeg er færdig om 20 sider og jeg vil gerne lige prale med at når de 20 sider er læst er det, første gang NOGENSINDE jeg har læst en bog fra ende til anden :wink:

Næste bog ligger og venter, den hedder “Imorgen Angriber Vi Igen”

Begge bøger er om vores indsats i Afghanistan - skrevet af et par af de soldater som har været dernede…[/quote]

Godt gået Lena - bare klø på, at læse er noget af det bedste!

:wehu::wehu::wehu::wehu:

Tusind…tak…søde Eva.

Det er altid dejligt at blive klogere. :slight_smile:

Den har også en lidt forvirrende timeline… Men det handler om en pige, Chyna, som er med sin veninde på hos hendes forældre, om natten bryder en mand ind og dræber forældrene og mishandler vist veninden, hvorefter han tager hende med i sin Autocamper eller hvad det er… Chyna går selv ind i autocamperen for at redde veninden, men hun er død. Og så hører man om hele hendes tur til hans hus… Og hvordan hun bliver opdaget af manden og tages til fange…
Skal nok lade være med at sige mere, for kunne være der var nogle der blev fænget… :slight_smile: Den har mange symbolske hændelser, som har stor betydning for forståelsen… Min pap-svigermor læste den og syntes bare den var virkelig mærkelig… Så læste hun min analyse og fortolkning, så synes hun faktisk bogen var rigtig god… :rock:

Jeg er lige gået igang med Luftkastellet der blev sprængt af Stig Larsson :slight_smile:

Jeg er i gang med “Uendelige verden” af Ken Follett, det er efterfølgeren til “Jordens søjler”. Den kommer nok til at tage et par måneder, for der er over 1000 sider og bogen vejer 1,5 kg, så der er grænser for hvor længe armene kan holde til at man læser :tihi:

Læser lige pt: Muldvarpen der ville vide, hvem der havde lavet lort på dens hoved.

Tager vel godt og vel 10 min. at læse, og Epic elsker den :smiley:

jeg læser også Ægtemanden af Koontz lige for tiden, men jeg gider ikke rigtig læse nu hvor jeg har god tid til det. Typisk mig, jeg vil altid det jeg ikke kan:)

Therese: Min datter er helt vild med Patricia Cornwell, men hun læser dem på engelsk, så jeg kan ikke engang låne en for at finde ud af om det er noget for mig.

Stig Larsons bøger kan jeg bare ikke komme igang med. Har læst vist 20 sider i den første.
Knus Elin

[quote=Eva;147871]Ja, det er jo en god gammel klassiker - men absolut læseværdig.

Har du læst andre bøger af Jack London?

Han har skrevet et par bøger mere om hunde “Jerry” og “Michael, Jerrys bror”, som også kan anbefales.

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:[/quote]

Nej, det har jeg ikke, men skal på bibliotekt i dag, så må se, om det giver pote. :ok: Jo, jeg har også læst “Call of the Wild” - rigtig god. -thumbs

Jeg har gang i 3 bøger p.t. Skønlit er jeg i gang med Idun sagaen om valhal af Johanne Hildebrandt. Faglit er jeg igang med første bind af danmark oldtid af Jørgen Jensen og Gyldendals store himmelguide. Himmelguiden bliver dog mest brugt når jeg er ude og se på stjerne i baghaven.

De er faktisk mine yndlingsbøger, dem om retsmediciner Kay Scarpetta … de er SÅ gode :rock:

Jeg har dog kun en af dem selv (Rovdyr) … plejer at låne dem på biblioteket.

Den er jeg også igang med :ok: