Ja altså er det maincoon eller ragdoll??
Jeg har altid troet det var maincoon men jeg er ved at skrive om ragdolls og der er rigtigt mange hjemmesider der siger at ragdoolen er verdens største race.
Hvad er det rigtigste??
nogen der ved det?
Jeg er ret sikker på, at det er maine coonen. Men lad os få nogle opdrættere på banen.
I størrelse eller i antal?
Det er mainecoonen:rock:
I størrelsen.
Mange ragdolls sider siger at ragdollen er verdens største katterace hvilket jeg ikke helt kan forstå hvis det er maincoonen.
Så er det Maine Coonen der er den største, det har der været debat om før her på kattegale
[quote=mettea958;153543]I størrelsen.
Mange ragdolls sider siger at ragdollen er verdens største katterace hvilket jeg ikke helt kan forstå hvis det er maincoonen.[/quote]
Man skal ikke tro på alt, hvad man læser
Det er Maine Coonen
Som generelt tror jeg det er coonen - men det skulle da ikke undr4e mig hvis der findes eksemplarer af raggien der kommer op på coonen i størrelse - men jeg tror mere det er undtagelsen end regelen
Jeg er sikker paa at det er coonen…
Men klart findes der ogsaa kämpe ragdolls, ligesom der ogsaa findes et par kämpe NFOér
jeg synes jeg har læst noget om at der skelnes imellem “vilde” racer der er gjort tamme og så racer som har været tamkatte i længere tid
Og der er maine coon og ragdoll så de største i hver sin kategori
Spændende har du links?
Min MCO hunkat vejer 9,8 kilo - det er ret stort for en kat af hunkøn. Min MCO hankastrat vejer 7,6 kilo - det er vist ret normalt og endda en smule klein:-)
MVH
nej det har jeg ikke. Mener det var et spørgsmål inde på kattegalleri.dk for længe siden. Kan i hvertfald huske at det var en ragdoll opdrætter der fortalte om det, mener hun er herinde og hedder Anne R Men min hukommelse er lidt rusten´så kan godt være helt forkert på den
ok hun er ikk herinde i hvertfald
Der er sørme mange forskellige meninger. Og nogen måler direkte på vægt, andre på vægt ifht højde og længde, andre måler på størrelse ifht hunnen af samme race, nogen tæller pelsen med som gør at katten kan virke større osv… Så jeg tror det er er uendelig diskussion… :S
Fandt lige denne -what
Generelt siges det at mco er nr. 1. og så ligger der noget brite/ragdoll som nr 2 og 3 så vidt jeg husker.