Hvilken holdning har I til de personer, der kører bil med sprit i blodet.
Kunne I selv finde på at køre med alkohol i blodet :?
Jeg ville aldrig betænke mig på at anmelde en person, som havde drukket.
Hvilken holdning har I til de personer, der kører bil med sprit i blodet.
Jeg ville aldrig betænke mig på at anmelde en person, som havde drukket.
Jeghar den holdning at de ikke skal sidde bag et ret, ej heller på andre ting der kan køre…
jeg har den samme holdning uanset hvad de har indtaget
nu drikker jeg ikke,og da jeg gjorde,kunne jeg ikke finde på at køre
Jeg kærer ikke med folk der har drukket, og jeg mener ikke folk der har drukket bør køre.
jeg vil heller ikke være bleg for at ringe til politiet hvis et familiemedlem eller en ven sætter sig beruset bag rattet og det ikke lykkes mig at tale dem fra at køre.
Det kunne jeg ikke drømme om - men hvor ser jeg dog mange rundt om på vejene, jeg ville trække ind til siden, hvis jeg var politimand. Jeg tror problemet er meget større, end statistikkerne fortæller …
NP
Man kører ikke bare ikke når man drikker - det hænger simpelthen ikke sammen.
Jeg vil til en hver tid fratage nøglerne fra folk, og/eller melde dem til politiet, og det lige meget om det er en rigtig god ven…
Rent og skært - ikke aceptabelt, er min firekantede holdning…
Jeg har det på samme måde med folk i trafikken der har drukket, taget stoffer, døsende medicin, eller bare er trætte, for der sker det samme, deres reaktionstid er alt for lang, de skal blive hjemme eller ringe efter en taxa
De er lige farlige, mange glemmer bare det ikke kun er sprit der er farligt.
Jeg har ingen som helst respekt for spritbilister Mine forældre blev for 16 år siden påkørt af en spritbilist med en promille på 2,78 og de kom voldsomt til skade, og kom sig aldrig over det. Et par i vores omgangskreds mistede deres søn som blev ramt af en flugtbilist som senere blev fundet, også med en høj promille
I mit arbejde med personskadeopgørelse, oplever jeg også mange uheld forårsaget af spritbilister… desværre
jeg bryder mig ikke om det og jeg mener der skal slås meget meget hårdt ned på det, syntes straffen for sprit er alt for lav, samtiddig skulle promille-grænsen sættes ned til nul, det er den i en hel del andre lande og der har det altså en effektiv virkning.
jeg tror/ved at sprit-bilisme florere i meget stor stil i danmark og jeg har kendskab til flere firmaer hvor folk kører derfra efter fyraften med en pæn promille i blodet og det er både manden på gulvet og dem i ledelsen og det er pænt store velkendte firmaer disse ting sker i.
jeg har nævnt det for en del af de politifolk jeg kender og de siger ganske enkelt at de slet ikke har ressourserne til det her hos århus politi.
jeg har selv arbejdet i en del af disse firmaer, men har aldrig selv fået fyraftens-øl, derimod har jeg fået mig en sodavand.
jeg mener at har man først haft en spritdom skal man ha installeret et apparat i sin bil der sørger for at man ikke ka kører med promille overhovedet og det skal indrettes sådan at det er baseret på ens dna, så man ikke kan snyde
Jeg kan tage mig selv i at blive så harm som at tænke at: Folk for min skyld kan kører sig selv ihjel… jeg er ligeglad! Men de skal dælme ikke tage andre med i faldet!
Jeg har intet til overs for spritbilister, eller andre tilfælde der gør kørslen farlig.
Det sagde jeg til en fra min gamle klasse en dag, (og at jeg i øvrigt ville melde ham til politiet hvis jeg en dag tog ham i det) da han stolt og med et kæmpe smil sagde at han kørte bedre bil når han var skæv og/eller fuld… Behøver jeg sige at han blev en smule stille.
Edit:… Og jeg ved jo godt at det ikke er en ok tanke overhovedet, men når man hører om en spritbilist der er skyld i andre menneskers død; børn, mor, far, bedsteforældre osv… ja…så bliver jeg så vred, harm og ked på de pårørendes vegne…
Jeg har lige set TV - hvor en spøgelses- og spritbilist dræber 4 mennesker.
Og får 3-års fængsel.
Det kan godt nok forarge mig…
Der er noget helt galt med retssystemet her hjemme
[quote=Mona Jensen;285928]Hvilken holdning har I til de personer, der kører bil med sprit i blodet.
[/quote]
Jeg tvivler på nogen ville skrive her, hvis de synes det er okay, at køre spritkørsel :høhø:
På et tidspunkt kom jeg ind i en ny omgangskreds, hvor de åbenbart havde holdt sig nogle vilde fester - og derefter kørt. Jeg sagde åbent, så hele selskabet hørte det, at jeg ville ringe til politiet, hvis jeg mente nogen havde drukket for meget til at køre … orv, da blev jeg sgu ikke populær, men faktisk tror jeg det hjalp, for jeg så dem aldrig drikke ret meget til festerne
Problemet i dag er lidt det der med, at nogle mener man kan køre efter 1 øl - andre at det er efter 2 øl. “Jeg har en god forbrænding, så jeg kan drikke lidt mere” osv osv
Man burde kunne købe nogle billige alkometre, som man kunne have med sig, så hvis nogen mente de kunne køre, kunne man lige tjekke det
Jeg har den holdning at hvis en spritbillist kører galt og slår sig selv ihjel, så har jeg ikke ondt af personen. Jeg har ondt af dem der måtte blive offer for sådan en idiot.
[quote=Vivi_Fletcher;286029]
Man burde kunne købe nogle billige alkometre, som man kunne have med sig, så hvis nogen mente de kunne køre, kunne man lige tjekke det :)[/quote]
De ligger i alkohol afdelingen og koster vist en 20 kr stykket
ja og de er ikke 5 potter p… værd.
vi havde masser af dem i den mc-klub jeg kørte i og den samme mand havde i løbet af 5 min forskellige promiller og det var lige var 0,3-1,7 i løbet af 5 minutter og uden ekstra alkohol-indhældning.
man skal op og købe en del mere avancerede/dyrere produkter for at få et mere nøjagtigt resultat
[quote=Johnny;286077]ja og de er ikke 5 potter p… værd.
vi havde masser af dem i den mc-klub jeg kørte i og den samme mand havde i løbet af 5 min forskellige promiller og det var lige var 0,3-1,7 i løbet af 5 minutter og uden ekstra alkohol-indhældning.
man skal op og købe en del mere avancerede/dyrere produkter for at få et mere nøjagtigt resultat[/quote]
Kan det ikke have noget at gøre med hvor meget man puster og hvor hårdt osv?
måske, aner det ikke, har nemlig aldrig nogensinde haft behov for at trutte i sådan en alko-tester.
men jeg vil tro at i de lidt mere avanceret af slagsen registerer de først noget når pustet er rigtigt. lidt ala dem politiet bruger
[quote=Johnny;286079]måske, aner det ikke, har nemlig aldrig nogensinde haft behov for at trutte i sådan en alko-tester.
men jeg vil tro at i de lidt mere avanceret af slagsen registerer de først noget når pustet er rigtigt. lidt ala dem politiet bruger[/quote]
Lige præcis, derfor tænkte jeg at hvis de avancerede udstyr har lidt problemer, hvilke problemer ka de billige så ikke have. Hehe
Har intet til overs for spritbilister , og ser jeg noget ville jeg ikke være bleg for at tage ngler eller melde til politiet .
Jeg oplevet for mange år siden en bumpe op bag i min bil nede ved færgelejet på vej hjem til jylland… da jeg stak hovedet ind i bilen, sikke en stank ringet straks til politiet . Hans promile var over 1,5
Sprit i blodet = ude af stand til at gøre rigtig mange ting forsvarligt. Da vi alle kender konsekvensen af at drikke os berusede eller lige frem fulde må straffen være som ved overlagt mord, vold med døden til følge m.m. idet ALLE jo bevidst påfører sig den tilstand hvor man ikke er i stand til at udføre diverse handlinger på normal vis og må tagen den straf der følger med at have udført disse handlinger.
Køre du sprit kørsel og slår et andet menneske ihjel må straffen være den samme som hvis du slår et andet menneske ihjel i ædru tilstand.