Hvilken katte race passer bedst til dig...?

Maine Coon 97%
Manx 97%
Ragdoll 96%
Norsk skovkat 96%
Birma 95%

osv osv osv hehe alt lige fra cymric til tyrkisk angora alle omkring 90erne.

Meget sjov test, vi tog så Birmaen hehe, og mandag flytter han ind :thumbup:

Her er mine resultater, der er såmænd nok rigtige nok, ifht at jeg har europæisk korthår som race, og i hvert fald american shorthair nok minder om. Dog burde de have et spørgsmål “ønskes der racer der er bevidst avlet på genetiske defekter; ja/nej” :wink: for jeg får ofte foreslået manx/cymric, men vil af ovenstående grund aldrig få et eksemplar af de to racer :slight_smile:
Cymric 93%
Manx 93%
Ragdoll 93%
American Shorthair 92%
British Shorthair 91%
Birman 90%
Chartreux 90%

Jeg synes sådanne tests er meget hyggelige at tage, men at den langt bedre måde er at læse om racerne og tage på udstilling og hjem og besøge opdrættere af de racer der tiltaler en - og ser ingen grund til at udvikle en dansk version :slight_smile:

Maine Coon 96 %
Ragdoll 88 %
Somali 85 %
Snowshoe 83 %
Korat 83 %
Cymric 82 %

Maine coon passer jo fint og de andre er der da også nogle vi godt kunne tænke os , på et tidspunkt ude i fremtiden.
Somali har jeg jo lovet Sejr han må får som udstillings kastrat om 1½ -2 år. Vi har også snakket med opdrætter, hvor vores evt kastrat dreng skal komme fra.

Norwegian Forest Cat 96%
Turkish Angora 92%
Snowshoe 91%

hvor sjovt…83 % på briten og 87% på scotish fold (som jeg ikke kender) så jeg må have valgt rigtigt med min briteboy…!

Hmmm…

90 % Bombay :øhmm:
De øvrige fordelte sig enten helt lige eller med 1 % forskel:
Exotic Shorthair :?
Ragdoll :thumbup:
Birma :slight_smile:
Havana Brown :?
Devon Rex :?

Ingen briter… :frowning:

Birma 89%
Ragdoll 89%
Himalaya 86%
Persian 86%
Exotic Shorthair 85%
Manx 85%

12 resultater i alt…

(Hvis jeg skulle have en racekat ville det bliver Ragdoll :thumbup:)

[quote=Temple Bar;494596]
Havana Brown siger mig ikke noget, men hvis man ser på de billeder, der er i et indlæg, ligner den en burmeser af udseende.[/quote]
Som jeg husker hvad jeg har læst :gruble: så er Havana Brown den kat, man først fik frem, da man prøvede at skabe en brun orientalsk kat - ved at krydse en siameser med en sort (hus?)kat. Det var i England, men denne kat blev importeret i USA og blev racen Havana Brown. I England fortsatte forædlingen ved at parre tilbage til siamesere, indtil man endte med den brune/chokolade/chestnut/bronze :rolleyes: orientaler - som vist i UK stadig kaldes “Havana” - uden Brown :rolleyes: Senere kom den sorte orientaler “Ebony” - og alle de andre farver og mønstre. Den chokolade ori var den oprindelige.
Men Havana Brown er altså den “gamle” model, der ligner en huskat mere end den moderne orientaler gør.
Hvis jeg husker korrekt, altså :wink: Jeg tror ikke den findes i Europa?

Havana Brown:
http://www.pictures-of-cats.org/havanna-brown.html

Havana/Chokolade OSH (Lady Creamy :hjerte:)

Nåh ja, mit resultat: Big surprise…

Ann - Du godeste! Du har jo de helt forkerte katte så -what

Jeg har faktisk slet ikke tilpasset mine svar og der er ingen af de ovenstående katte jeg har overvejet. På de næste 2 sider er der dog “fyldt” med div “Siam racer” og bengalen, så jeg er ikke gal på den.

Jeg synes den slags er meget sjovt, MEN jeg ville aldrig bruge den for seriøst at vælge en katte race.

fik 20 mulige… wow… men de første var Manx, ragdoll, cymric (ved ikke det danske betydning) og Birma.

31 mulige, men jeg har åbenbart ikke valgt helt forkert kun Bengaleren (96%) var før abyen (94%):thumbup:.

Bengaleren er der dog flere der har opfordret mig til at få, men der kommer ikke flere katte her i huset forløbig:).

Maine Coon 91 % :rock:

Manx 89 %

American Curl 88%

Birman 88%

Cymric 87%

Norwegian Forest Cat 87%

Så er det da kun godt at jeg valgte at fylde mit hjem op med Maine Coon katte :tihi:

Og i Dog breed Selector var top nr 1 sørme Belgian Tervueren med 98% :thumbup:

Cymric er langhåret Manx :slight_smile:

jeg fik 2 mulige

97% var mco
83 % var nfo

og det er da ikke helt ved siden af, da det jo er de 2 racer som står højt pålisten og vi har jo netop fået vores første cooner

Jeg fik i top 5:

1. Birma 94%
  2. Ragdoll 92 %
  3. Manx 91 %
  4. Cymric 90 %
  5. Himalayan 90 %

Sådan så min ud :slight_smile:

Tja - jeg har åbenbart valgt helt forkert da jeg valgte somali og senere Aby - for testen giver mig Japanese Bobtail, Javanese, Sphynx, Ocicat og Orientaler - og de eneste jeg KUNNE lokkes af er da Javaneser og Orientaler - de andre - ALDRIG…

Teresa

Birman 95%

Ragdoll 95%

Snowshoe 94%

Cymric 93%

American Wirehair 92%

Chartreux 92%

Lidt sjovt. Her er mine resultater :

Himalayan 97%
Birman 96%
Exotic Shorthair 96%
Persian 96%