Jeg fik Maine Coon og Sphynx. Det passer såmænd meget fint med min person. Maine Coonen har jeg allerede, og han passer ganske fint ind med undtagelse af hans vægt. Men det skyldes vist mere mine egne spagetti-arme.
Planlægningen med at udvide katteflokken med en Sphynx har været i støbeskeen i længde, men nu må vi se hvad der sker med den plan.
Bare lige for at live op i en gammel tråd (første gang jeg støder på den, jeg er jo ikke så gammel i gårde) så fik jeg resultatet:
Himalayan 96% :?
Persian 95%
Birman 90%
Exotic Shorthair 90%
Ragdoll 86%
Sphynx 81%
Maine Coon 80%
Mht intelligens-delen svarede jeg faktisk “not important” da jeg både har haft meget intelligente huskatte og huskatte der ikke var de skarpeste, og de har hver haft deres charmer, intelligente eller ej… Jeg kan godt følge, at en kat måske godt kan blive lidt for kvik, når de forsøger (med succes) at bryde ud (det være sig gennem hegn, døre, transportkasser/-tasker osv.), men man bliver da også lidt stolt i et splitsekund inden man styrter ud og køber hvad der nu skal til for at sikre at katten ikke kommer galt af sted som følge af dens egen snarrådighed. Vi (da jeg boede hjemme hos min mooooaaar) måtte engang vende dørhåndtag så de pegede opad, og altid holde døre ud af huset låst, da vores daværende kat kunne åbne alle døre og lukke sig selv og hunden ud i haven.
Jeg synes da det kunne være sjovt at have en tilsvarende dansk “test”, så længe der som introduktion til den indskærpes at resultaterne er vejledende og ikke kan erstatte at lære racen at kende gennem besøg hos opdrættere osv. før man beslutter sig. Det er lidt som horoskoperne i aviser og ugeblade - de er meget sjove men ikke beregnet på at man skal leve 100% efter det, og det ved langt de fleste godt.
Cymric… nej foretrækker misser med hale
Hellig Birma… Jo de er da også dejlige
Manx… Nej ikke lige vel
American Curl … Jo de ser kære ud men ville aldrig vælge en kat der er fremavlet med en bevidst mutation
MCO… Jo også de er dejlige
Perser…Wee der kom den endelig :høhø:
Hmm, den på purina synes jeg ikke rigtig virker for mig… Aka den kan ikke finde match på de svar jeg giver… Åbenbart findes der ikke nogen korthårs katte der er aktive og snakker medium meget… :S
Fjerner jeg kravet om korthår, kan jeg dog få somali og tykisk van frem… Men ellers tak… :høhø:
[QUOTE=Eife;557886]Hmm, den på purina synes jeg ikke rigtig virker for mig… Aka den kan ikke finde match på de svar jeg giver… Åbenbart findes der ikke nogen korthårs katte der er aktive og snakker, medium meget… :S
Fjerner jeg kravet om korthår, kan jeg dog få somali og tykisk van frem… Men ellers tak… :høhø:[/QUOTE]
Du må prøve dig tilfældigt frem, indtil den kommer op med Europé eller European Shorthair.
Når du så er dér, kan du ved at se på svarene finde ud af, hvordan du gør dig fortjent til dine katte. :høhø:
Russian Blue, er jeg ret begejstret for, og Scottish Fold er jo faktisk en brite, bare med deforme ører …Men hvordan Siberian har sneget sig ind på min ‘ønskeliste’ som den eneste semilanghår ved jeg ikke …Måske den ikke kræver pelspleje, for jeg prikkede af i ingen pelspleje.
Pyyyyha sikke heldig Lady Fanny er…jeg fik maine Coon 95%, Birma 94%, Manx 93%, Chartreux 92%, Cymric 92%, NFO 92%…ved så ikke liiiiiiige hvad de to første på 92% er for nogen…og jeg er ikke så vild med katte der (i min verden) mangler noget…hale, ples og sådan…
Ja, vel er de det. Pålideligheden er nok nogenlunde på linie med ugebladenes horoskoper. Men derfor kan det da godt være lidt sjovt med de mærkelige svar man får…