[QUOTE=Cecilie;1279922]Florian har en almindelig CatIt kattebakke - den her: Kattebakke med låg - Køb billigt online | zooplus.dk - som er fint stor til ham, selv om han nu vejer over 6 kg. Den blev anbefalet af mine opdrættere, som bruger samme størrelse til deres voksne ragdolls. Hvis du synes et jumbotoilet bliver for stort, så er denne størrelse også rigtig fin. Det er det bedste kattetoilet, jeg har prøvet. Bunden er meget flad, så det er meget nemt at bruge grusskovlen (jeg har en grusskovl fra Hittekat, som er fantastisk, det tager kun 5 sekunder at rense bakken). 
Hvis en kat stopper med at bruge kattebakken, skyldes det 9 gange ud af 10:
- Urinvejsinfektion.
- Stress.
Med en ny kat i huset, lyder stress som et muligt svar. Jeg ville anskaffe minimum 2 kattebakker - normalt siger man 1 kattebakke pr. kat + 1 ekstra, men det er selvfølgelig lidt overvældende at finde plads tre kattebakker. Tag lågen af, eller endnu bedre, start med at fjerne hele overdelen, så kattebakkerne bliver åbne, i en måneds tid. Det vil både gøre Silke fortrolig med at bruge dem, og hun vil føle sig mere sikker mens hun sidder på bakken, når Elliot ikke kan snige sig ind på hende fra en “blind vinkel.” Efter en måned kan du så prøve at sætte overdelen på igen, men stadig uden låge. Lågen skal først på til sidst, efter et godt stykke tid, hvis den da er nødvendig. Jeg har ikke låge på Florians kattebakke, og jeg lugter den ikke. :)[/QUOTE]
tusind tak for dit svar Cecilie 
Jeg har også tænkt stress… At hun er blevet urenlig er først kommet efter Eliot er kommet til. Men hun stoppede jo med at bruge kattebakken lang tid før. Hvornår ved jeg ikke, men jeg lagde mærke til det efter Mijv var rejst til de evige jagtmarker. Så Silke har trådt af på naturens vegne fra oktober måned sidste år. Det er en af grundene til jeg tænker, om det er noget andet end stress også, selvom stress sagtens kunne have en indflydelse på hendes urenlighed.
Det var måske en god ide at komme forbi dyrlægen og få tjekket op på sygdom først. Men kan dyrlægen tage en prøve urin. Kan jo ikke så godt levere det selv, når hun gør det udenfor.
Og god ide det med måden at introducere hende til bakken igen. Herhjemme havde vi også snakket om at fjerne lågen. Jeg tror også det er bedre, at have to kattebakker, fordi jeg netop føler at Silke indimellem er stresset. Jeg tror derfor også det er god til hende, at komme udenfor, hvor hun kan “være sig selv”, uden en irriterende killing hængende på sig hele tiden.
Kæresten har ellers gjort sig store anstrengelser til at sige, kun én bakke. Det er tidligere gået fint, men i situationen tror jeg også 2 kunne være en god ide, hvis det kan give Silke mere ro.
Den kattebakke du linker til havde jeg også overvejet, men ud fra anmeldelserne på den danske zooplus side, skulle den kun være “ok til prisen.”
Men dejligt at høre fra andre der er glade for den. Måske har du ret i at jumbo bliver for store.
Grus-skovlen har jeg selv. Den er simpelthen uundværlig !