Hvilken mening har du om akupunktur

Jeg mener, at det er en alternativ god behandlingsform,
så længe den udføres af læger.

Jeg er interesseret i at høre din mening. :slight_smile:

Jeg synes det lyder fantastisk, og vil gerne prøve det en dag.

Hvad kan det bruges som kur for?

Jeg har prøvet det et par gange hos lægen som smertebehandling på en løbeskade. Det hjalp desværre ikke, men vi fandt så også ud af at benet var brækket og at det ikke “kun” var sceneskedehindebetændelse.

Tilgengæld hjalp det mig da jeg havde født mit barn nr 2 og ikke kunne føde moderkagen. Jeg fik lidt nåle i, jeg mener lille tåen, og vupti, den kom ud:thumbup:

Det er GENIALT … jeg har fået det for diverse inflammationer der går over på rekord tid …

fx inflammation i halebenet … det gik over på en uge… det plejer at vare over en måned

Jeg mener, det kan bruges i mange tilfælde.

Jeg kender til en ung pige, som i en alder af 20 år endnu ikke menstruerede.
Den unge pige blev behandlet af en læge med akupunktur.
Det virkede :slight_smile:

Alternativet var hormonbehandling.
Det undgik hun således…:slight_smile:

Jeg har aldrig prøvet det, men jeg synes, det er så godt, at den hvidkitlede verden begynder at arbejde med de ting, og få be- eller afkræftet deres virkning! Kan godt lide den holistiske tankegang, der ligger i det :slight_smile:

Hvorfor skal den partout udføres af læger :?

Det vigtigste IMO er, at den udføres af nogen, der er uddannet i det (og det bliver man ikke på medicinstudiet).

Jeg har fået akupunktur som smertebehandling og er sikker på, det gjorde en positiv forskel for mig :slight_smile:

[quote=Temple Bar;351998]Hvorfor skal den partout udføres af læger :?

Det vigtigste IMO er, at den udføres af nogen, der er uddannet i det (og det bliver man ikke på medicinstudiet).

Jeg har fået akupunktur som smertebehandling og er sikker på, det gjorde en positiv forskel for mig :)[/quote]

Det er blot min mening.
Jeg ved udmærket, at der ikke undervises i det på medicinstudiet;
men der er alt for mange alternative behandlere, der praktiserer det.

Og det er jeg ikke tryg ved.

Den holdning skal du have lov at have - jeg synes bare, den er mere konservativ end højest nødvendigt. Man må jo tænke på, at akupunktur rent faktisk er udviklet i de lande, hvor det, du betegner som “alternativ behandling” er hverdagskost og har været det i tusindvis af år.

Som sagt - jeg stiller mig glimrende tilfreds ved at vide, at personen er uddannet i brugen af nålene :slight_smile:

[quote=Temple Bar;352020]Den holdning skal du have lov at have - jeg synes bare, den er mere konservativ end højest nødvendigt. Man må jo tænke på, at akupunktur rent faktisk er udviklet i de lande, hvor det, du betegner som “alternativ behandling” er hverdagskost og har været det i tusindvis af år.

Som sagt - jeg stiller mig glimrende tilfreds ved at vide, at personen er uddannet i brugen af nålene :)[/quote]

Det er jeg ikke altid sikker på her i Danmark.
m.h.t. Østen er jeg enig. :slight_smile:

I det hele taget er der alt for mange fup- og fidusudøvere blandt de alternative i vort land.
Det er jeg utryg ved.

Jeg synes det er genialt. Desværre virkede det ikke på min migræne, men det hjalp til gengæld på min tennis- og golfalbue og seneskedehindebetændelse :thumbup:

For mange år siden prøvede jeg det hos min læge, da jeg havde musearm. Men det gik slet ikke, jeg bad ham tage den ud med det samme, det gjorde hammer ondt. Så det er ikke for mig.
Det samme med zoneterapi, der var engang en der fik fat i min lilletå, det kunne jeg slet ikke have.
Til gengæld er kiropraktik noget jeg er super glad for :thumbup:

Jeg har prøvet det tit hos min fysioterapeut, og synes det hjælper, når man har fået det nogle gange. Det har både været lænd, skulder, nakke og baghoved. Han har også en enkelt gang givet mig det for smerter i knæet og ligeledes i albuen, og også der hjalp det. På et tidspunkt spurgte han (det er ham der har klinikken) om jeg ville være forsøgskanin, der skulle komme en akkupunktør og vise det til diverse behandlere. Jeg hoppede på den, og fik jeg ved ikke hvor mange nåle i ryg, nakke og skulder. Jeg har aldrig været så afslappet, som da jeg kom hjem efter den tur.

Hov, jeg glemte lige, at han også har prøvet at gi mig det for mine kæbeproblemer. Føj hvor gjorde det ondt, og det skal aldrig prøves igen.

Jeg har en ven der er uddannet akupunktør og han siger det kan bruges imod alt :?

Jeg får det gjort hos min egen læge for 25 kr pr. gang (prisen for nålene) gennem mange år.

Jeg har fået det for migræne, (i nakken og efter 6 behandlinger var jeg migrænefri i knap to år.) Jeg får det også for uro i benene og et par gange pga en “kold skulder”.

På mig har det altid virket, men det med at jeg havde hørt at det ikke gør ond, det passer altså ikke:D