Hvilken race er Garfield

i relation til denne tråd
http://www.kattegale.dk/forum/showthread.php?34204-billede-af-en-rød-brite-må-jeg-se-din-Hvorfor-de-fleste-briter-blå&p=707196#post707196

nogle tror han er brite og jeg tror bestemt han er Exotic

hvad tror i og er nogen sikker på racen ??? sæt selv ? ind efter behag

I følge tegneren er modellen for Garfield en ganske almindelig (nå, ja :rock: ) rundstrikket misser fra det lokale internat :slight_smile:

Han er selvfølgelig en british HUNKAT ved navn DK Gugs Drude :slight_smile:

Mariann

okay tak for svar

Gugs…Garfield er alså en dreng nå

måske ham her

her i en nyere og ældre udgave dog stadig killing

hans øjne ER ikke vasket endnu i dag…men jeg snupper ham nu

En fed rød huskat… :wink: :slight_smile:

En vaskeægte tyksak :tihi:

hvor ser du at Garfield har næse…for jeg kan ikke få øje på den

Han er da perser, det er 100% :ok:

Han er EXO!
Flad-flad persersnude, bredt satte, runde ører, kort pels - samt meget madglad og meget sovende.
EXO.
Dixit.

Se selv:
Hjerterkonge, Lion Løvehjerte, uden stemme kaldet Leise:

Kommer du så med den mad - hva´!

Arh, hvis du vifter længe nok, så vil jeg da godt lege - men hellere ligge på skødet!

Haha, ja jeg mener selvfølgelig også exotic. Han er jo korthåret :wink:

nemlig
denne pige

og denne dreng

sikke nogle garfielder de kunne lave…hvis ellers garfield havde været blotched tabby…det er de nemlig begge…jeg håber han vil være klar til at forsøge parring engang i foråret…

Jamen, var/er han ikke tabby?
Måske ikke blotched/klassisk, men tabby er han da - det må så være makrel…
Passer meget godt: Fed fisk og en værre skurk - makrellen, altså.

Uhh ved det ikke, men et bud vil være en rød exotic. Uanset er jeres missere da bare for lækre.

Har jo selv en langhåret udgave af Garfield

MVH
Gitte

Garfield er i følge tegneren - og ham der har lavet “Vild med katte” på Animal planet - en doven, lasagne spisende EXOTIC…

Tak, Nethe - jeg så også programmet.
Min “Garfield” vil helst have en skefuld af det rå, hakkede oksekød, man bruger til f eks klassisk lasagne, og det er det, jeg plejer at sige, når min “Garfield” er på hobbyshow.
Folk kigger nemlig glade på ham, og når jeg så fortæller, at han faktisk er en ægte Garfield, så kommer der gang i snakken - og så kan jeg få pillet lidt ved nogle af de ting, som danskere er stensikre på som sandheder om katte, men som er pivforkerte.
Den om mælk, og om fisk, og om at hade vand osv osv.

Og så kender jeg forresten en stor, flot plet-tortie perserpige, der altså hedder LaZagne tihi Ja, man kan måske godt sige, at hun er lige til at spise, for flot er hun, og hvis jeg troede på, at det kunne gå, ja, så havde jeg nok 4 katte…

åhhh gitte han er altså en lækker steg, selv om han er langhåret…
ja Garfield er makrelstriwret…
jeg må servere mere lasagne for Ture…tror du så han får striwer…han er FED nok… godt 5 måneder og vejer 3 +kg

Njah, tegneseriefigurer plejer jo ikke at være så præcise altid. Så det har jeg nok mest tænkt som kunstnerisk frihed. Jeg ved ikke, det er bare det jeg har opfattet ham som :slight_smile:

Ifølge denne side:
http://www.garfield.com/about/jim.html
begyndte Jim Davies at tegne som barn, og han er vokset op på en farm med 20-25 staldkatte. Hans kattetegninger blev baseret på dem. Den mest populære var en fed, gnaven kat, Garfield.

Tak for opklaringen Ann

Tak for opklaringen… Jeg har også altid set ham som en huskat - ene og alene baseret på temperamentet!!! :smiley: