Hvilken race er lady?

Okay… så tager vi den lige igen - komplet med tegneserie-freakens briller :slight_smile:

Hernævnes Lady som en “up-town Cocker”

HER er hun igen nævnt som Cocker, oven i købet som Amerikansk cocker.

Og endnu engang HER

denne side står følgende:
The film was based loosely on two previous works: the Happy Dan, The Whisting Dog published in 1948 in Cosmopolitan (magazine) (which was a literary magazine at that time) by Ward Greene about a mutt from the wrong side of the tracks and a story line worked on for several years by Disney story man Joe Grant about a Cocker Spaniel named Lady, loosely based on his own pet, a Springer Spaniel named Lady (his dog was brown and white while Lady was honey coloured all over). Greene later wrote a novelization of the film that was released two years before the film itself, at Walt Disney’s insistence, so that audiences would be familiar with the story.[2]

Og jeg kunne blive ved :wink:

Måske det kan spille ind, at tegnefilmen er mange år gammel og racen har forandret sig i den tid :?

Uanset, så minder hun om mine forældres cockerspaniel :slight_smile:

[quote=Sheer;283764]Tag mit spørgsmål som manglende viden, og håber det er ok jeg spørger her i tråden, Celina, men: Findes det der neurologiske problem blandt cavallierne i Danmark?

(Den dokumentar skræmte mig så meget)[/quote]

Jeg så den også. Det var intet mindre end skrækkeligt. :frowning:

Mine forældres cocker fik en hjerne tumor og blev aflivet efter at de fik konstateret at det ikke kunne opereres.

Det blev opdaget ved at den angreb min mor uden grund og meget voldsomt. :ked:

Om den gør meget afhænger af opdragelsen.
Og om den savler afhænger af om den kommer fra linier med slap underlæbe.

Men en cocker er ikke altid en nem hund.

Udover helbredsmæssidge problemer…noget er nævnt, dertil kommer, at de ofte har problemer med ørerne (smalle krogede øregange, der giver grobund for øregangsbetændelse o.s.v.)…så er det ikke verdens nemmeste hund. Tværtimod kan de have et vanskeligt temperament, lige fra hypernervøs til agressiv til “lalleglad der ikke tager imod fornuft”, alt efter linierne den kommer fra.

Det er en jagthund, Den kræver utrolig meget aktivering og udfordring.

Dem der får en cocker, som affinder sig med at være familie/hyggehund, og som ikke byder på adfærdsproblemer, de er faktisk heldige.

Det her er en Cavalier King Charles Spaniel, og nu skal du ikke tage dig af overvægten. :stuck_out_tongue:

Men mit bud må simpelthen også være cocker spaniel.

Sjovt så blev jeg så meget kloger jeg har altid troet at Lady var en gravhund :slight_smile:

[quote=Celina;283739]Nope det er ikke den… I al fald ikke den jeg så i tv…
Den jeg så i tv var hvid og lysebrun og havde stoooore brune øjne og knapt så lange ører som dem du linker til… Altså jeg ved godt at farven kan variere, men pelsen var langt fra ligeså lang…[/quote]
Jeg har ikke linket til nogen billeder. Bare lige for en orden skyld. :øhmm:

Jeg er enig i at det er en Cocker Spaniel :slight_smile:

De er super søde og lækre - om end de som Felis skriver “godt kan have lidt problemer med at høre”, men jeg mener så det er et spørgsmål om opdragelse/træning :wink:

Min lillesøster har en sød lille Cocker som lige er blevet et år gammel. Hun har sine egne meninger om tingene, men er en sød lille hund :slight_smile:

Nova;

/Mette

hihi nej sorry - det var mig selv der googlede den race du nævnte og kom til at tro at det var dig der havde sendt mig det link :høhø::ups:

-LOL ok. Hvor sjovt altså.