Hvilken hunderace er Lady fra lady og vagabonden :?
Jeg så en i tv idag og hvor eeeer det bare en sød vovse, men aner ikke hvad sån en hund hedder :?
Er der nogen der ved om den gør meget og savler??
Cockerspaniel?
Har hørt at de har meget lange ører som skraver i madskålen…
Cocker er også mit bud… en yndig hund, som er meget aktiv og elsker jagt
[quote=Sheer;283735]Cockerspaniel?
Har hørt at de har meget lange ører som skraver i madskålen… :-)[/quote]
Nope det er ikke den… I al fald ikke den jeg så i tv…
Den jeg så i tv var hvid og lysebrun og havde stoooore brune øjne og knapt så lange ører som dem du linker til… Altså jeg ved godt at farven kan variere, men pelsen var langt fra ligeså lang…
Beagle lyder det som
Måske en amerikansk cockerhvalp?
Ja jeg har også kigget på Beagle, men det er heller ikke den selvom den er vildt kær. Men den fra tv var “langhåret” ca 5-6 cm lange hår… :S
[quote=Lise;283741]Måske en amerikansk cockerhvalp?
[/quote]
Ja det kunne godt være den Hvordan ser sån en ud som voksen :?
Er hun ikke en cavalier king charles spaniel? (selv om disney nogle steder skriver cockerspaniel, så synes jeg altså at hun ligner en cavalier…)
Uhh ja det kune helt sikkert være den
Noget anderledes:
[quote=Lise;283748]Noget anderledes:
[/quote]
Jesus Bliver deres pels så lang!?
Ja, de får ret lang pels, som er virkelig flot, med den rette pleje. Når jeg søger på google, så er Lady lige netop sådan en.
Lady er en Amerikansk Cocker Spaniel
Hendes farver er der leget lidt med - et privilegie som Disney kan tillade sig, når hunden tegnes
oK hvad med den king charles spaniel? Udvikler den sig på samme drastiske måde :?
[quote=Ann K;283753]Lady er en Amerikansk Cocker Spaniel
Hendes farver er der leget lidt med - et privilegie som Disney kan tillade sig, når hunden tegnes :)[/quote]
Synes den er alt for langnæset i forhold til den Lady jeg husker.
Jeg holder mere på en Cavalier
I øvrigt er Cavalier en rigtig dejlig familiehund. Gør og savler ikke - mine forældre havde sådan en.
Tag mit spørgsmål som manglende viden, og håber det er ok jeg spørger her i tråden, Celina, men: Findes det der neurologiske problem blandt cavallierne i Danmark?
(Den dokumentar skræmte mig så meget)
Jeg er sikker på at en forspørgsel til Disney kan løse problemet.
Der er ingen tvivl om at det er en spaniel, men hvilken
Iflg google er det en cocker spaniel