Hvilken race er min kat?

Hej alle.

Jeg er ny herinde.

Min kæreste og jeg har taget en kat til os, og vi kan simpelhen ikke finde ud af hvilken race han er eller om han er en blanding…

Han er fladhovedet, som en perserkat, men er ikke langhåret. Han har sort hovede/maske, er brun ned over ryggen og har hvide og sorte pletter på resten… håber i kan hjælpe mig. Se gerne mit profilbillede

2 Synes om

Det ser ud til at han er helt eller delvist exotic. Det er en korthåret perser :smil:
Hans farve er brunmasket med hvid (masket bliver også kaldt colourpoint).
Hans ophav kan dog kun kendes gennem en stamtavle, men han har i hvert fald noget racekat i sig indenfor de nærmere generationer med den korte snude :smil:

2 Synes om

Hvis ikke han har en stamtavle, er han pr. definition en huskat - også selv om der måske er en racekat i hans mix. Og det gør ham jo ikke til en ringere kat - de fleste katte er jo huskatte. :slight_smile:

2 Synes om

Tusind tak for svar!:pray:t3:

Det er som sagt en kat vi har taget til os. Han havde en udenlandsk chip, så hvor han kommer fra vides ikke, så ingen stamtavle på ham. Men tusind tak for jeres svar. Og nej det gør ham absolut ikke til en ringere kat :smiley:

6 Synes om

Så vidt jeg husker, kan man ikke lægge billeder ind på sin første post herinde. Det er en sikkerhedsting. Men jeg tror måske godt, du kan nu, hvis du har lyst til at poste et billede her i tråden :slight_smile:

3 Synes om