Hvilken race kan leve uden mad?

Ak ja… jeg er dybt ryster over hvor uvidende folk kan være.

Har lige deltaget i en debat på FB om katte/hundemad, flere nævner at deres katte udelukkende vil spise Whiskas og det synes de er skønt…

Ja ja prøver at forklare at det faktisk slet ikke er så sundt som de tror men at katten selvfølgelig kan overleve på det.
så begynder en pige at forklare mig at hun har prøvet ALT og den nægter at spise andet end whiskas… jeg siger at det lyder meget underligt at der slet ikke findes et eneste mærke den kan lide…
råder hende derfor til at lade maden stå lidt og se om det ik ryger ned, hun fortæller så at det er prøvet og at det stod i 14 dage uden at katten rørte det.
Katten har altså slet ikke smagt på maden og har ikke fået andet, jeg siger at dette ikke kan lade sig gøre for så var katten død:rip:
Men nej en kat kan leve uden mad i 1 måned uden problemer, det har hendes dyrlæge selv fortalt hende og en kat kan jo osse sagtens gå ude i flere dage uden at komme hjem og spise…:dokdok:

Så mit spørgsmål til jer kloge kattefolk er : hvilke race er det som ikke behøver mad mere end 1 gang i måneden??
Den race vil jeg da gerne have, sikke billigt det bliver i mad:rock:

Åh det lyder da ganske forfærdeligt :frowning:
Ja, der er mange “sjove” mennesker som ikke ved ret meget om katte.

Lisbeth… ja jeg måtte forlade debatten :frowning:
synes det er skræmmende hvis det passede at en dyrlæge skulle have udtalt det,håber det er løgn.

Jamen den race kender jeg. Det kaldes en tøjkat, og er en meget speciel race, der hverken skal have foder, vand eller går på kattebakke. Den larmer heller ikke, og er tilladt i alle boligforeninger - også selvom, at der er regler om ingen husdyr. Den er også meget allergivenlig, og de fleste af dem, kan tåle en tur i vaskemaskinen. Ved køb er der som regel en eller anden form for vaskevejledning.

Jeg har også hørt en debattør på at andet forum (ikke katterelateret) sige, at hans dyrlæge sagde at katte ikke må få vådfoder, da det ødelægger deres tænder. Derimod måtte katten godt få tørkost - især hvis det var en af “dyrlægens mærker”. :cool2: Det er langt fra alle dyrlæger, der er opdateret på kattens ernæring eller gør et forsøg på at blive opdateret.

Maibrit… ooh jamen den har jeg allerede et par stykker af så:ok:

Mon ikke den har haft travlt med at jage mus eller besøge naboer, mens forsøget stod på, den kat :slight_smile:

Sikken klog dyrlæge ellers…jesus.

Ja det kunne også være en porcelænskat for den kan jo tåle at være ude i alt slags vejr også ha ha ha
Ej undskyld det er ikke spor sjovt.

Ja, det må vist være en af den slags løgne, nogle vil ty til, når argumenterne slipper op. :S

Men vi har dog en kat, der ikke bliver fodret - men den ruller nok selv hen til tallerkenen, når vi ikke ser det… :tihi:

FinnFrode. Ja den ser lusket ud :wink: den spiser sikkert i smug

Tjaaa - man kan jo sige, at det med at overleve på Whiskas kan gå hen og
blive en langsom død - mine to tidligere katte overlevede på Whiskas i alle de 20
og 22 år, de var hos mig :cool:

Men at en dyrlæge skulle have sagt, at katte kan undvære mad i en måned,
det må klart være en misforståelse. Måske dyrlægen har sagt, at det kan
kræve en måneds tilvænning at skifte foder :?

[QUOTE=Charlotte Oeh.;753747]Tjaaa - man kan jo sige, at det med at overleve på Whiskas kan gå hen og
blive en langsom død - mine to tidligere katte overlevede på Whiskas i alle de 20
og 22 år, de var hos mig :cool:

[QUOTE]

Ja sådan nogle katte har jeg osse kendt, en særdeles smuk 17 årig pige og hun var i den grad god til gemme at hun var døden nær, når hun sprang rundt som en lille kænguruunge :wehuu:

[QUOTE=FinnFrode;753664]Ja, det må vist være en af den slags løgne, nogle vil ty til, når argumenterne slipper op. :S

Men vi har dog en kat, der ikke bliver fodret - men den ruller nok selv hen til tallerkenen, når vi ikke ser det… :tihi:

[/QUOTE]

Herligt:D:D

Charlotte. Ja nogle katte klarer sig fint på whiskas og andre supermarkeds produkter :slight_smile:
Mennesker kan jo osse sagtens leve af junk food men derfor må man jo gerne også spise grøntsager samtidig :wink:

Hun var slet ikke til at snakke med og påstod hun havde fået råd fra flere dyrlæger ang kost, og de sagde alle at en kat sagtens kunne sulte i 1 måned:doh:

Jeg prøvede med flere råd til foderskift men hun havde prøvet alt påstod hun.