Jeg er mest vild med mango, honningmelon eller en frisk ananas
[quote=Buffy;221634]
Mit favorit æble var Grammy Smith, men dem har jeg ikke set i lange tider.[/quote]
Dem kan man da få i Bilka, ihvertfald i vintermånederne
Vi spiser osse mange æbler om vinteren, men lige nu er det ikke til at fremskaffe sprøde æbler
Æble (Royal Gala), moreller, ananas og stenløse vindruer…
[quote=Skattekat;221650]Dem kan man da få i Bilka, ihvertfald i vintermånederne
[/quote]
Ok, må lige tjekke næste gang vi er i Bilka.
Vi har snakket om, at finde en æbleplantage og så plukke friske æbler der- Tror efterhånden det er pengene værsd ift. det bras butikkerne sælger.
Vi har jo teltudlejningen i byen, med to unge æbletræer foran, hvor vi har plukket et par år nu- de lader dem alligevel bare falde ned og rådne.
Anyway- de æbler er bare så gode, men jeg aner ikke, hvad sorten hedder ellers ville jeg nok finde plads i vores have til sådan et træ eller to…
Æbler, pære, blommer og andet frugt der er friskplukket fra træet.
Jeg er så træt af supermarkeds frugt som er preparered så de ligner en million og smager af intet og for det meste også er træls.
Pomelo og rød grape (dem spiser jeg så ikke da jeg er blevet påskrevet at de binder giftstofferne når man ryger) -appelsiner der er syrlige, nektariner og pink lady æble - sveskeblommer også mormors store gule ondt i maven blommer.
Kan ikke klare bananer da jeg spiste dem tæt på en uge da jeg døjede med en sejlivet tandbyld.
[quote=Buffy;221634]Ja, jordbær og ananas må også på her.
Kan også godt lide æbler, men de skal være friske, syrlige og ikke melede. Synes det er temlig melet det man kan købe i butikkerne, lige for tiden.
Mit favorit æble var Grammy Smith, men dem har jeg ikke set i lange tider.[/quote]
ohhhh så er du simpelt hent nød til at guffe pink crisp/pink lady, de smager lidt ala granny smith, for de er en mix af netop G.S æbler og et rødt æble jeg ikke ka huske navnet på:)
[quote=birtheras;221687]Æbler, pære, blommer og andet frugt der er friskplukket fra træet.
Jeg er så træt af supermarkeds frugt som er preparered så de ligner en million og smager af intet og for det meste også er træls.:([/quote]
nemlig, man køber ski da ikke frisk frugt i et supermarked, så skal man på torvet og handle, dels er det bedre dels er det meget meget billigere
Pomelo og vandmelon…
ærter ærter ærter ærter, kirsebær, svedskeblommer, æbler pink lady
Jeg spiser en banan hver morgen året rundt, men jordbær er absolut min yndlingsspise hvad frugt angår.
Jeps- dem spiser vi også ind imellem, men synes også de er for melet i det nogengange.
Moreller , blommer , kan jeg spise mig en mavepine til , det er efterprøvet
Meloner , pære , kirsebær de søde , æbler , hindbær ,jordbær , Det skal helst være danske
Sidste vinter kunne jeg ikke finde et eneste dansk æble i Bilka ( Næstved ) Jeg forhørte mig hos én af dem der er ansat i frugt og grøn afdelingen , hvordan søren det kunne være :?.. Det er fordi der er ingen der køber dem
Det fatter jeg simpelthen ikke og syntes godt nok det lyd som en dårlig undskyldning
Jordbær
Kirsebær
Brombær
Hindbær
Blåbær
Galia melon
Vandmelon
Æbler
Pærer
Kærlighedsfrugt
Stjernefrugt
Japanske kirsebær
Listen er uendelig…så jeg stopper nu…
Alle typer meloner, friske abrikoser, jordbær, bananer, appelsiner og den slags pære som ikke er så hård indeni (Helst økologisk)
Når det kommer til frugt, så er det gerne Moreller, Hindbær og sveskeblommer som er at finde i min mund.
Men da det er en begrænset periode man kan få dem, tja så må man jo finde alternativer hvilket jeg gør med pink lady og royal gala æbler.
Stort set alle typer frugt som er til at få efter årstiden. Sommeren er dejlig fordi man så kan få dejlige friske danske frugter, især alle typer bær som jordbær, kirsebær, blåbær… mums
Og så er jeg vild med ærter som jo er en grøntsag… men for dælen jeg kan grovæde flere kilo… - Så Marianne, vi må mødes om vores fælles passion og æde om kap
Citroner, spisses helst som appelsiner.
Ribs, helst lige fra busken.
Blåbær, hels lige fra busken.
Så er der alle de andre frugter som pære, æbler, bananer og så videre.
Kirsebær, jordbær og ærter
[quote=Mona Jensen;221623]Tusind tak søde Johnny…
Det kan da godt krepere mig.
25 kg kirsebær
Kan vi ikke lave et eller andet sjællænder/jydetræf næste år ved denne tid.
Jeg er gift med en jyde.
Og han er egentlig ganske sød - også selvom han er meget JYDE…smiler forsonende[/quote]
I kan også bare komme forbi Vestsjælland. Vi har et rigtig stort kirsebærtræ, som hvert år bugner med de lækreste søde, mørke, modne kirsebær, som vi bare aldrig når at få plukket. Det bliver højest til 1-2 skåle fulde. Resten spiser solsortene og andre småfugle, men okay, det er dem også vel ondt