Hvilken slags frugt?

Hvilken slags frugt er den bedste, som I ved :?

For mig er det kirse-bær :savle:

En Clara Friis-pære (der knaser)…men kirsebær er også højt på listen :ok:

En rigtig moden mango - en sød og duftende klementin - en moden honningmelon - stikkelsbær (gerne de røde eller de gule) - og sikkert mange flere…

nu har jeg jo arbejdet i et frugt-grossist firma i en del år og derfor har jeg ikke nogen speciel frugt jeg er vild med, jeg har fået så meget frugt og grønt igennem tiden at det hænger mig langt ud af halsen.
dog ka jeg specielt godt lige et pink crisp æble

[quote=Mona Jensen;221574]Hvilken slags frugt er den bedste, som I ved :?

For mig er det kirse-bær :savle:[/quote]

ærgeligt du ikke bor i nærheden for vi har lige plukket næsten 25 kg søde kirsebær i dag

Vindruer har altid været favoritten her. :slight_smile:

Bananer er så på den modsatte liste. Kan godt spise dem, men synes det er for melet/blødt.

Min yndlingsfrugt er sådan en dejlig frisk ananas.
Uhhhmmmm… nu ærgrer mig over, at jeg ikke alligevel købte en, nu hvor de var på tilbud i Bilka til 15 kr.

// Martin

Jeg elsker æbler og ananas.
Bare man ikke blev så hudløs i munden af at spise ananas, så kunne jeg leve af dem, tror jeg.
Knus Elin

Så absolut bananer.

:wehu::wehu::wehu:

Derefter kirsebær - men det skal være de store, næsten sorte. :savle::savle::savle:

Mine favoritter hænger ved fra barndommen - men de skal spises ligesom de blev spist dengang.

Appelsin - skæres i to halve og så gnaves og suges der løs - pilles den og laves i både gider jeg den nærmest ikke.
Kirsebær…barndommens kirsebærtræ gav så mange kirsebær at de fleste endte i fryseren og jeg vidste ikke noget bedre end sådan en pose halvfrosne/halvtøede søde kirsebær som man kunne sidde og sutte på.
Og så er der selvfølgelig jordbærrene som jeg altid får ondt i maven af - men jeg elsker dem så højt at jeg spiser dem alligevel.

Ups…det var jo hele tre slags frugt…og jeg har faktisk også en svaghed for bananer fra tid til anden :tihi:

Jordbær, vindruer og blommer … og de skal alle sammen helst være noget syrlige i smagen :savle:

Jordbær :savle:

Jeg er så en af dem, der stædigt holder fast i at jordbær er en nød og ikke en frugt. :stuck_out_tongue:

Du kan selv være en nød :muhaha:

Nix - jordbær er i Rosen-familien

Det er de gule kerner på jordbærret der er nødder

Det kan aldrig nogensinde være en nød… en nød (når der tales om ordet med botanisk betydning) er defineret som en kerne omsluttet af en tør. hård skal :rock::rock:
Ikke ligefrem sådan vi kender et jordbær.

Et jordbær er hverken en frugt, et bær eller en grøntsag, men derimod en opsvulmet frøstand, hvor alle de små “frø” hver især er små nødder…

Det lyder bare ikke så godt at sige man spiser “opsvulmede frøstande med nødder, med fløde og sukker på”…så derfor har man opfundet betegnelsen jordbær
:stuck_out_tongue: :p-LOL-LOL

Tusind tak søde Johnny…

Det kan da godt krepere mig.
25 kg kirsebær :savle: :savle: :besvimer: :besvimer:

Kan vi ikke lave et eller andet sjællænder/jydetræf næste år ved denne tid.
Jeg er gift med en jyde.
Og han er egentlig ganske sød - også selvom han er meget JYDE…smiler forsonende

Tak Felis for informationen. Jeg vil hermed fortsætte med at kalde jordbær for en frugt, det lyder bedre :høhø:

Ananas er en af favoritterne. Dernæst er det nok jordbær. Kirsebær er også gode, og det er clementiner også ved juletid :savle:

Banan er nok den, der ligger længst mod den anden ende af skalaen.

Ja, jordbær og ananas må også på her.
Kan også godt lide æbler, men de skal være friske, syrlige og ikke melede. Synes det er temlig melet det man kan købe i butikkerne, lige for tiden.
Mit favorit æble var Grammy Smith, men dem har jeg ikke set i lange tider.