Hvilket slags?

Jeg synes det en jungle derude mht. foder, og ikke helt til at regne ud hvad der er bedst…

Jeg troede Whiaskas var okay, men så fik jeg af vide herinde at det var det ikke rigtig…

Hvad synes I er bedst?

Hvad med det der hedder Perfect Fit???

Perfect fit er heller ikke ret godt, synes jeg… Og har en veninde der har meget dårlig erfaring med at hendes katte får bumser når de får det…

Hills, Royal Canin, Iams og Eukanuba er alle fire udmærkede mærker som jeg gerne fodrer mine katte med.
Jeg foretrækker dog mærker som Porta 21 grain free og Orijen. Dem bestiller jeg online og får leveret til døren. Bruger zooplus.de eller zooplus.co.uk - og der er næsten altid penge at spare.

Hvis du gerne vil fodre med vådfoder også (og det kan jeg kun anbefale - begynd dog ikke før hans mave er ok igen) så er mærker som Bozita, Almo nature, applaws m.fl. også gode at bestille fra de pågældende hjemmesider. Herhjemme er LUX fra Aldi et udmærket vådfoder, som jeg også ofte bruger til mine (især min über kræsne gamle huskat er vild med LUX).

Generelt det du skal tænke på er at katten er rovdyr. Dvs. indholdet af protein (animalsk vel og mærke) er vigtigt, og kulhydrat i store mængder har katten ikke noget at bruge til. :slight_smile: Magnesium indholdet skal være under 0,1 og gerne mindre igen.
Katte drikker ikke så meget som de har brug for, så at bruge både vådkost og tørfoder er en rigtig god idé. Giv evt. også gerne råt kød. Køber vi f.eks. her en bakke med tre kyllingebryster, som der jo ofte er deri, så får kæresten og jeg et hvert, og kattene deler det sidste :slight_smile: Så er de glade og får brugt deres tænder mere korrekt end ved tørkost og vådkost.

du kan også kontakte Ann-Dorrit http://www.mysterycoons.dk/mcpetshop/mcpetshop-fp.htm

Hun har både våd og tør foder, hun rådgiver dig gerne

Whiskas er forbudt her i huset… min ene kat får eksem af det, jeg bruder mig heller ikke om at give dem mad som er farvet, hvem har dog glæde af det…

Jeg går efter foder uden korn (mel), det er ikke helt let, men kig hos evt dyrehandleren… Arion er feks ikke så skide dyrt og er lavet af ting som er egnede til menneskefoder…

perfect fit er produceret af whiskas s de lancererde det som deres luksus variant. det er dog også en smule bedre.
du ville nok være godt tjent med at bestille ex en stor sæk iams online, eller finde det på bud et sted. kiloprisen er væsentligt lavere jo større pose du køber.

kan kun tilsutte mig lux anbefalingen, dog gider mine ikke spise pate varianterne(blå og rød) hvorimod gul og orange bidder i gele er et hit. og kun lux, aldis andet mærke er desværre med sukker og korn.

sanabelle er også en mulighed, det er et ganske hæderligt foder til en god pris. også det kan du få online.
af vådfoder online kunne bozita være en mulighed, det er tit på bud hvis du køber stort ind, og kartonerne er dejlig praktiske + prisen er fin. dog har jeg mødt flere incl mine egne som ikke bryder sig om den variant med nöttkød/rinderhack (svensk/tysk) hvorimod kalkun, ekstra kylling, kylling lever, kanin er mums. personligt er mine ikke meget for rødspætte og elg s var nødt til at prøve bare for sjov.

Hakket oksekød :slight_smile:
Som de andre siger. Gå udenom supermarkedsmad (sådan generelt, for der er undtagelser, selvfølgelig), køb foder hos dyrehandel/dyrlæge/nettet (det sidste er langt billigst). Se efter et højt proteinindhold, animalsk protein. Det er det en kat er lavet til at leve af. Og se efter et lavt indhold af kornprodukter. Så er det ikke helt galt. Hvis du vil se en oversigt over, hvad indholdet af de forskellige næringsstoffer bør være, så har jeg det liggende her:

Nu skal jeg kun have ham til d. 17, har lovede at passe ham imens de er ude og rejse…
Men jeg ville gerne finde et godt foder som de kan købe fremover, og da jeg ved at prisen spiller en rolle for dem, så skal det helst ik være for dyrt…

Men jeg har jo stadig i hovedet, at når jeg får det godt nok, bliver ik før om 1 år el., så vil jeg have min drømme kat, en Ragdoll…:stuck_out_tongue:
Måske jeg kan finde en god opdrætter herinde også:)
Ellers har jeg haft kontakt med 2 andre opdrættere, et sted der hedder Maanesten.dk og Lillemusse.dk

  • der er ik tilfældigvis nogle af jer der kender til de 2 vel?

Har mailet frem og tilbag med dem siden sidste sommer, for at tjekke at de er gode opdrættere, og sådan virker de bestemt:)

Så det rart at have undersøgt alting inden…:slight_smile:

Hvis man kigger kg-pris så kan hverken Whiskas eller perfect fit svarer sig ift. at gå i en dyrehandel og købe en stor pose Iams f.eks. :slight_smile:
endnu billigere hvis man køber det over f.eks. zooplus.de

Kg. prisen på foderet er faktisk den samme ca. hvis det købes på zooplus.de (co.uk), som hvis de køber whiskas…

Jeg må komme op med et godt mærke til dem og fortælle at bare de køber store mængder så kan det godt betale sig ja…:slight_smile:

Det jo vigtigt at min lille kat får det så godt som muligt…:>

Jeg har altid haft gode erfaringer med hills Science plan som tørt, og porta 21 og almo nature som vådt :slight_smile: I disse kan man se hvad der er katten får - dvs det er ikke puréret til uigenkendelighed - det er et plus i min bog :slight_smile:

HER finder du priserne på Felina Porta våd- og tørfoder og Feline Finest… Forhandleren bor i Greve og man kan hente hos hende eller måske få en aftale omkring udbringning…

[QUOTE=LunaTiC;630193]Nu skal jeg kun have ham til d. 17, har lovede at passe ham imens de er ude og rejse…
Men jeg ville gerne finde et godt foder som de kan købe fremover, og da jeg ved at prisen spiller en rolle for dem, så skal det helst ik være for dyrt…
[/QUOTE]
Det skumle er, at man tit ikke kan sammenligne priser lige over. Kvalitetsfoder med højt indhold af “gode” proteiner mætter mere, så katten vil ofte spise mindre. Dvs at selv om 100 g af kvalitetsfoderet er dyrere end samme mængde supermarkedsmad, så holder det tit længere. Så når måneden er gået, vil det vise sig at det dyreste var billigst i brug. Men det må man jo desværre prøve sig frem for at opdage. :slight_smile: