Hvilket tørfoder er godt til lidt opfedning?

Som overskriften lyder, så vil jeg gerne have råd omkring et godt tørfoder som kan bruges til lidt opfedning :slight_smile: Jeg synes nemlig nærmest, det er den modsatte vej omkring at blive snittet, han er slet ikke blevet overvægtig og det er jo godt, men han har tabt sig her i foråret, sådan rimelig meget.

Han er ikke syg, har været til dyrlægen til sundshedstjek, hvor jeg nævnte vægttabet. Men han er også ekstrem meget ude i haven, og får selvfølgelig brændt nogle kalorier af…problemet er så lidt, at han vil KUN have tørfoder, herreren ønsker ikke at spise: rå kylling, div. dåsemad, rå fisk, råt kød, tun rørt op med cremefraise, osv osv…rå rejer spiser han et par stykker af og så ikke mere…men tørfoder!! Så tænker jeg er der mon noget tørfoder som er godt til at fede en lidt op? hvad skal jeg være opmærksom på i henhold til ingredienserne?

Jeg synes det er svært, at give ham lidt ekstra krudt, når han er så kræsen…

Killingemad vil være mit bud.
Og kig efter fedt og kalorier

Jamen er han undervægtig ?, for mine er da også noget slankere i sommer halvåret hvor de kommer mere ud uden.

Hvis det bare er fordi han er blevet mere slank så kommer det nok på igen :stuck_out_tongue:

[QUOTE=ThildeL;1068656]Killingemad vil være mit bud.
Og kig efter fedt og kalorier[/QUOTE]

Det var en god ide, det må jeg kikke efter…tak :wink:

[QUOTE=Dorte Birkedal;1068658]Jamen er han undervægtig ?, for mine er da også noget slankere i sommer halvåret hvor de kommer mere ud uden.

Hvis det bare er fordi han er blevet mere slank så kommer det nok på igen :p[/QUOTE]

Det er nok rigtigt, men han har tabt sig ca. et kilo her i foråret…undervægtig nej det tror jeg ikke, men er jo ikke lige vant til at kunne mærke rygraden…

baby cat foder… det er det mest fedende kattemad… ellers skal du over i det der foder man giver til afkræftede katte… men det er vist lovlig overkill til en ellers sund kat :slight_smile:

Ha ha ha…ja det er nok lige overdrevet nok :slight_smile: Det er også bare så TRÆLS, at han er så kræsen, vil jo også gerne forkæle ham lidt med godbidder, men lige meget hvad er det bare BWADER :wink:

Jeg vil så ikke anbefale Babycat / killinge foder når han er kastrat.

Istedet vil jeg anbefale mærket “Active Cat” fra Power of Nature.

Knus Gitte

Jeg vil anbefale Pro Plans killingefoder eller juniorfoder eller delicate-varianten

Jeg vil anbefale du i stedet for at skifte foder, så køber noget lækkert tørfoder (evt. killigefoder) og giver ham som godbidder. Han er jo ikke tynd tynd…

Tror hurtigt det kan gå galt på den anden måde…