Hvilket træ-grus er bedst?

Ja, jeg har ikke været specielt tilfreds med det klassiske betonit grus de sidste gange jeg har prøvet de forskellige mærker, så nu vil jeg prøve træ. Jeg har bare lige et par hurtige spørgsmål inden jeg bestiller:

Hvilket mærke har de mindste træstykker/pellets?

Hvilket mærke kan I bedst lide? Og hvorfor?

feline portas holder helt klart mange pint her. Eneste minus er når det bruges rent så vågner jeg om natten og tror jeg har væglus i sengen.

Worldsbest afprøves pt - og pt er det blandet sammen med noget grus der ellers stinker uden grund

Jeg ved ikke om Words best også leger væglus om det bruges rent

Kan anbefale dem begge

Feline Porta, er det den der hedder Porta Pine på zooplus? :slight_smile:

Jeg har jo i mange år sværget til dette grus: Økologisk / Organisk kattegrus | zooplus.dk
Men så købte jeg en pose af dette: Tigerino kattegrus | zooplus.dk for at sammenligne og efter min mening er det hips som haps, hvilket mærke (ud af de to) man køber … Cats best dufter en anelse mere, lige når man hælder det op, men nu er det trods alt begrænset, hvor mange minutter jeg bruger hver dag på at snuse til kattegruset så fremover går jeg efter prisen :wink:

Jeg bruger det der kan skylles ud i toilettet… jeg købte 3 poser i Petworld i nov/dec. sidste år - dem kører jeg stadig på… men jeg har også kun 1 kat… og inden i tænker at det er længe at have det samme “grus”, vil jeg bare sige, det hverken lugter eller andet… det er nok det bedste “grus” jeg har investeret i

[QUOTE=Skattekat;1189883]Jeg har jo i mange år sværget til dette grus: Organisk kattegrus | Køb hos zooplus.dk
Men så købte jeg en pose af dette: Tigerino kattegrus | Køb hos zooplus.dk for at sammenligne og efter min mening er det hips som haps, hvilket mærke (ud af de to) man køber … Cats best dufter en anelse mere, lige når man hælder det op, men nu er det trods alt begrænset, hvor mange minutter jeg bruger hver dag på at snuse til kattegruset så fremover går jeg efter prisen ;)[/QUOTE]

Ja, jeg endte også med at købe Tigerino. Fik ringet en bruger af det op, og det var det de brugte, så nu har jeg købt en enkelt pose af det til afprøvning :slight_smile:

Hehe, det er der altså en del af de mærker, der reklamerer med at det kan, så du skal nok skrive navnet? :slight_smile:

Af trægrus har jeg kun prøvet cats best så har ikke meget at sammenligne med, men jeg er meget tilfreds med det, især det at det kan komme i wc’et og at det ikke sætter sig fast på gulvet hvis det bliver fugtigt. Det har meget små stykker, og det er eneste minus at det nemt kommer ud af bakken. Men har læst herinde at det skulle være bedre med den variant som er til langhårede katte, det har større stykker. Men har aldrig fået det testet :slight_smile:
Bruger en halv af de små poser (mener det er 10 kg.) til hver opfyldning og tømmer det hele en gang om ugen, så synes jeg det begynder at føles fugtigt.

Fugl - men så er det ikke klumpende trægrus eller hvad? :slight_smile: Siden du skifter det hele på én gang?

Jo det er klumpende :slight_smile:
Jeg renser det også hver dag for det meste morgen og aften, altså fjerner lort og klumper så de ikke skal trampe rundt i det. Jeg har kun en bakke til to indekatte.
Men en gang om ugen smider jeg det hele ud, vasker bakken osv. det synes jeg er nødvendigt, fordi det efter en periode begynder at føles fugtigt. Det er klumpende men ikke helt så meget som betonit, derfor kan man ikke undgå at nogle af klumperne går lidt i stykker og noget fugtigt bliver blandet med det andet. Det er jo både en fordel og en ulempe :slight_smile:

[QUOTE=fugl;1189903]Jo det er klumpende :slight_smile:
Jeg renser det også hver dag for det meste morgen og aften, altså fjerner lort og klumper så de ikke skal trampe rundt i det. Jeg har kun en bakke til to indekatte.
Men en gang om ugen smider jeg det hele ud, vasker bakken osv. det synes jeg er nødvendigt, fordi det efter en periode begynder at føles fugtigt. Det er klumpende men ikke helt så meget som betonit, derfor kan man ikke undgå at nogle af klumperne går lidt i stykker og noget fugtigt bliver blandet med det andet. Det er jo både en fordel og en ulempe :)[/QUOTE]

Okay, så tror jeg ikke det du bruger er så godt som det jeg bruger lige nu (en lille rest jeg havde stående fra jeg lærte en killing at bruge træpiller inden han flyttede), for det er da først så jeg så småt, synes jeg bør skifte det nu her efter 3 uger. Og jeg plejer ellers også at være ganske pernitten med at få skiftet hyppigt :slight_smile:

Kan også være jeg bare er sippet, men har som sagt ikke prøvet andre mærker, så kan da godt være jeg skulle teste det. Hvad er det for et mærke?
Det jeg har føles fugtigt sådan at når man roder i det med skovlen, lyder det ikke sådan tørt, raslende som når det er helt friskt -hvis det giver mening :smiley:

[QUOTE=fugl;1189907]Kan også være jeg bare er sippet, men har som sagt ikke prøvet andre mærker, så kan da godt være jeg skulle teste det. Hvad er det for et mærke?
Det jeg har føles fugtigt sådan at når man roder i det med skovlen, lyder det ikke sådan tørt, raslende som når det er helt friskt -hvis det giver mening :D[/QUOTE]

Ja, det sad jeg jo så og tænkte over mens jeg skrev det, men jeg kan altså ikke huske det :tihi: Jeg kiggede ikke på posen da jeg hældte op.

Så vil jeg bruge resten af mit grus op og ellers følge med i tråden og se om du finder noget bedre, eller pludselig kommer i tanke om hvad mærket hed :smiley:

[QUOTE=fugl;1189903]Jo det er klumpende :slight_smile:
Men en gang om ugen smider jeg det hele ud, vasker bakken osv. det synes jeg er nødvendigt, fordi det efter en periode begynder at føles fugtigt. Det er klumpende men ikke helt så meget som betonit, derfor kan man ikke undgå at nogle af klumperne går lidt i stykker og noget fugtigt bliver blandet med det andet. Det er jo både en fordel og en ulempe :)[/QUOTE]

Det med at det føles fugtigt, forstår jeg ikke … det har jeg aldrig oplevet :?
Det er meget sjælden at jeg smider en større portion grus ud, for når jeg synes vi trænger til frisk grus i opholdsrummene (har bakker i køkken, arbejdsværelse og entré/mellemgang), ryger størstedelen af det brugte grus i bakken på badeværelset og det er faktisk den bakke de bruger flittigst :slight_smile:

[QUOTE=Skattekat;1189913]Det med at det føles fugtigt, forstår jeg ikke … det har jeg aldrig oplevet :?
Det er meget sjælden at jeg smider en større portion grus ud, for når jeg synes vi trænger til frisk grus i opholdsrummene (har bakker i køkken, arbejdsværelse og entré/mellemgang), ryger størstedelen af det brugte grus i bakken på badeværelset og det er faktisk den bakke de bruger flittigst :)[/QUOTE]

Altså måske er det bare mig :stuck_out_tongue: Men jeg kan altså høre forskel på om det er nyt grus eller om det er en uge gammelt, det lyder ikke sådan “tørt” mere. Der er så heller ikke så meget tilbage, da halvdelen af det jo er smidt ud som klumper i løbet af ugen. Bruger 5 liter i bakken ad gangen, så det er et par liter som ryger ud når det hele skiftes. Man kunne selvfølgelig også bare fylde oven på, men kan godt lide at få vasket det hele, nogen gange går der da også over en uge :slight_smile: Kan også være det bare er vane, men igen jeg har kun en bakke til to katte uden udeadgang, så de bruger jo kun den ene og tramper rundt i det begge to…

jer der har brugt begge slags - hvor meget fordeler træet sig i hele hytten ?

Stort set overhovedet ikke

Eva - det grus du bruger nu, er det det du fik til Jack?Kira - Meget meget lidt. Med betonit kan Nobby lave alle rum om til sandkasser. Med træ er der en smule uden for bakken og enkelt flage andre steder. Vi er så også begyndt at have langlurvede tæpper foran bakkerne og så er der endnu mindre :thumbup:

Ja, det tror jeg det må være :slight_smile:

What ?? :uha:
Jeg har grus i hele huset, også på 1. salen, hvor der slet ikke står nogen kattebakke … :surrender1: