Jeg har en af de største Ann-Dorrit fører - Habitat hedder den vist - til hotelværelser, hvor katte evt skal skilles ad. Det fungerer fint:ok: Jeg har set dem brugt til længere køreture, men det er jeg ikke sikker på, jeg ville bryde mig om…
[QUOTE=Eife;581930]barskt emne? [/QUOTE] Hehe, sad lige og tænkte det samme
Jeg har desværre heller ingen bud om hvor du kan få dem henne.
EDIT: Mente selvfølgelig, ved desværre ikke hvilken størrelse du skal vælge. Tror hellere jeg må lade være med at skrive imens jeg snakker
Har overtalt min mor til at bestille et Habitat ved Ann-Dorrit, nu venter vi bare på hun får det .
For at gøre det lidt nemmere for hende på udstillinger , vi kan ikke rigtig enes med burlågene , og når vi er afsted uden Sejr og Samson så har vi også problemer med at få bur gardiner op.
Så den min mor har købt er en prøveklud , og hvis den er så fantastisk som man siger , så skal jeg også har købt en eller 2.
Og så er det jo også fin hvis man har brug for at holde en kat i ro , eller til mormis med killinger har jeg ladt mig fortælle .
jeg har Sturdi Habitat til udstillinger og en Show Shelter til bilen, da denne er den eneste mulighed for at transportere 2 af mine katte. De går simpelhen i panik i en taske.
Jeg har en SturdiShelter Show Double på de her 106 cm. Den kan lige kiles ned på bagsædet af kærestens Twingo. Så hvis du ikke har en meget stor/bred bil, så være meget obs på bredden!
Synes nu også den er ret stor, men jeg har selvfølgelig også nogle meget små katte. Om kattene så egentlig nød den ekstra plads på den seneste tur til Ribe… det er jeg egentlig ikke overbevist omkring. Men det var da nyttigt at de havde bakken, da Deena ikke lige havde tisset af, før turen gik hjem.
Jeg er selv en af dem der på de rigtig lange ture godt kan lide at kattene har plads og bruger selv store hundeburer, men det ændrer nu ikke på at jeg er ganske bevidst om at det ikke er verdens smarteste idé hvis uheldet er ude.
Vores er spændt fast i bunden af bilen - fordelen ved en gulpladebil - men jeg ved jeg gambler pga den megen plads som de på den måde får at “flyve” rundt i, hvis uheldet er ude. Jeg havde tænkt i Sturdi, men holder fast i hundeburene pga vi har fået lavet holdere så de lige passer til dem.
Men til show, ja der står en Sturdi også højt på ønskelisten
Jeg har en gul-pladebil - hvilket betyder at jeg har en plade mellem “lastrummet” og fører sædet. Så HVIS uheldet skulle være ude så er jeg sikret ( men ikke kattene selvfølgelig). Jeg har ingen sturdi - men bruger Royal Canin’s telt til kattene når jeg rejser langt. Bruger dem kun i bilen og evt. på hotelværelse - men det er dog sjældent ( da jeg foretrækker at mine katte kan bevæge sig mere frit omkring og helst jo vil have dem i sengen )
Det skal siges, at jeg har kørt 410.000 km skadefrit i den bil jeg har endnu og håber da at det kan fortsætte - både i den bil og evt. fremtidige biler.
Da jeg ofte kører MEGET langt ( f.eks. over 1.000 km til Østrig på udstilling) så foretrækker jeg, at kattene dels har plads, tissebakke og vand men også at de har selskab af en anden kat.
Tilgengæld hører jeg til dem som “hader” sturdier på udstillinger fordi jeg synes det er de færreste sturdi der giver gode muligheder for at man kan SE kattene.
Jeg er helt klart fortaler for Sturdi og bruger min hver gang jeg skal køre langt med kat (Fredericia var “langt”) og selvom prinsessen brugte ca. 5 x 20 cm af den, fordi hun sov hele vejen, så har jeg det godt med, at der er plads til vand og bakke og at katten/e har mulighed for at bevæge sig rundt. Her er det en fordel også at have en hængekøje, så de kan ligge i flere niveauer.
Til show er de også supergode, især for udstillere med dårlig ryg/arme - eller bare korte arme ;), men man får mange klager, fordi især netdørene er svære at se igennem. Jeg har plasticlåger og de er ikke anderledes end det plastic mange andre udstillere hænger foran deres bur
Ja, men du skal stadig tænke på bredden af bilen, medmindre I har mulighed for at spænde den fast på den anden led. Jeg var ude med målebåndet, da jeg skulle købe min og en Show Shelter kunne netop være på bagsædet af min (den var dog heller ikke stor :))
Vi har en habitat og den er kanon. den er super på udstillinger, i hvert falde dem hvor der er ring opstilling, for så kan publikum kigge ind af de store plastik vinduer (og her har publikum faktisk rost vores sturdi og valg af lys farve så man ordentligt kan se kattene, faktisk bedre end i de normale bure som så er proppet med huler og gardiner og alt muligt pynt).
Vi har en stor bil så skal vi kører langt så er kattene i habitaten bag i bilen, det passer at den kan stå på langs bag førersædet.