Hvis nogen skulle være i tvivl

…så kan jeg oplyse, at kattetis er et udmærket gødningsmiddel! Mine skvalderkål i løbegården er mindst dobbelt så store som i resten af haven. :besvimer:

Nu har jeg gravet 5 sorte sække skvalderkål med rødder op, og jeg er ikke engang halvvejs. Hvis nogen vil have en stikling (eller en gødningsprøve!), så skal I endelig bare sige til. :tihi:

Den erfaring har vi så ikke med planter, vi har den erfaring at det er ligeså godt til at slå planter ihjel med som Roundup (nok stavet forkert)
De har tisset vores stokkeroser og flere kalaer ihjel …bøller …og et par geoginer er der også røget :høhø:

[QUOTE=Coon Danica;617402]Den erfaring har vi så ikke med planter, vi har den erfaring at det er ligeså godt til at slå planter ihjel med som Roundup (nok stavet forkert)
De har tisset vores stokkeroser og flere kalaer ihjel …bøller …og et par geoginer er der også røget :høhø:[/QUOTE]

Men skvalderkål; dét trives godt med kattetis! :høhø:

:høhø::høhø:

Køb et par skildpadder og slip dem løs, de ELSKER skvalderkål… så måske burde jeg aftage en stikling ?? :gruble:

Mit bidrag til denne husrådstråd:

Kattebræk er glimrende tæpperens

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;617407]Mit bidrag til denne husrådstråd:

Kattebræk er glimrende tæpperens[/QUOTE]

Fordi man er nødt til enten at vaske tæpperne eller købe nye…hmmmpfff

[QUOTE=Lis Dahlstrøm;617407]Mit bidrag til denne husrådstråd:

Kattebræk er glimrende tæpperens[/QUOTE]

:klapper::klapper::klapper::klapper:

Har desværre ingen tæpper…endnu… :rock:

Kattelort er også fantastisk gødning. Mit græs er utrolig tæt der, hvor Fie holder allermest af at skide …

[QUOTE=Tante Tut;617406]
Køb et par skildpadder og slip dem løs, de ELSKER skvalderkål… så måske burde jeg aftage en stikling ?? :gruble:[/QUOTE]

Måske Luna alligevel skulle have sig et par skildpadder :gruble:

Kunsten består i at få dem til at brække sig over hele tæppet og ikke kun pletvis :tihi:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;617413]Kattelort er også fantastisk gødning. Mit græs er utrolig tæt der, hvor Fie holder allermest af at skide …

Måske Luna alligevel skulle have sig et par skildpadder :gruble:[/QUOTE]

:ok::ok:

Jamen, det skal hun da - hun vil blive så glad for dem - og det vil du og Lasse også… :cool2:

Arj ?!

Helt seriøst :

Hvis katte nu laver pøller i f.eks. jordbærbedet - kan man så spise jordbærrene ?? :ups:

Man bruger da anden gødning fra dyr til at gøde med - men de spiser jo mest græs og hø ?? :gruble:

Det var da en skam…vi havde ellers tænkt om man ikke kunne starte en lille forretning med tis som ukrudtsbekæmpelse :høhø:
Så skulle vi have en lille varebil hvor der på siderne skulle stå:

Vil du gerne af med dit vildNIS, så kommer vi med vores katteTIS :høhø:
Men det kan jeg så se at vi godt kan droppe :høhø:

[QUOTE=Tante Tut;617418]

Helt seriøst :

Hvis katte nu laver pøller i f.eks. jordbærbedet - kan man så spise jordbærrene ?? :ups:

Man bruger da anden gødning fra dyr til at gøde med - men de spiser jo mest græs og hø ?? :gruble:[/QUOTE]

Hvis du vidste, hvor lækre jordbær vi havde da jeg var barn og vi havde sommerhus.
Først senere har vi talt om, at det ofte var der min far tømte lokumsspanden :tihi:

[QUOTE=Coon Danica;617422]Det var da en skam…vi havde ellers tænkt om man ikke kunne starte en lille forretning med tis som ukrudtsbekæmpelse :høhø:
Så skulle vi have en lille varebil hvor der på siderne skulle stå:

Vil du gerne af med dit vildNIS så kommer vi med vores katteTIS :høhø:
Men det kan jeg så se at vi godt kan droppe :høhø:[/QUOTE]

:lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lisbeth, for hulen da…

[QUOTE=Vivi_Fletcher;617424]Hvis du vidste, hvor lækre jordbær vi havde da jeg var barn og vi havde sommerhus.
Først senere har vi talt om, at det ofte var der min far tømte lokumsspanden :tihi:[/QUOTE]

:uha:

Ja, det var vist ganske så almindeligt før i tiden - og er det måske stadig ??

Tanken er ikke så lækker endda, at det er vores… affald, der giver gode jordbær… :savle::savle:

Vi har enkelte pletter i græsplænen, hvor græsset nærmest gror eksplosivt. Vi har en teori om, at det skyldes, at det er kattenes favorittoiletsteder.

Jeg ved godt, hvad jeg IKKE vil ha’ at Pil medbringer på fredag!!!

Skvalderkål får da ellers sådan nogle søde hvide blomster :tihi:

:bebe:

Vil du dele det med oz andre ?? :kryds:

Jeg har væg-til-væg gulvtæpper, men de er godt igang :rock:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;617424]Hvis du vidste, hvor lækre jordbær vi havde da jeg var barn og vi havde sommerhus.
Først senere har vi talt om, at det ofte var der min far tømte lokumsspanden :tihi:[/QUOTE]

Hvad man ikke ved har man ikke ondt af :tihi: