Hvor er din(e) kat(te) øremærke/chip registreret

Jeg fik brevet om registreringen af Spartas øremærkning, og kan se hun ikke er registreret samme sted. Jeg kender kun til det register Inges kattehjem har, så blev noget forvirret over det, og vil egentlig gerne vide om det andet sted også er okay. De kalder sig også det danske katteregister.

Inges: http://www.dansk-katteregister.dk/

Det andet (der hvor Sparta er registreret) http://www.katteregister.dk/

Mine er registeret på det danske katteregister. Har ikke haft problemer med det.

Mine er registrerede begge steder :slight_smile:

Her er de kun registrerede det første sted.

mine er alle i Dansk Katteregister
Cæsar, jesper og Yaba er også i katteregister, ikke noget jeg har valgt men de var det da jeg fik dem

Mine er registreret begge steder.

Mange kender kun det ene register, og hvis så uheldet er ude og de tjekker en fundet kats øremærke kun i det forkerte register, så tror de bare den ikke er registreret.

Det eneste man skal være obs på, det er at i det ene register vises automatisk (og faktisk imod loven) , også ejerens oplysninger, altså navn telefonnummer adresse ved søgning på øremærke/chipmærke(registeret der hører under inges kattehjem)…

I det andet register fremgår kun mærke, kattens oplysninger, altså køn og farve og postnummer hvor katten bor.
Hvis man finder en mærket kat, skal man derfor ringe til selve registeret og så sætter de sig i forb. med ejeren, som så kan kontakte den der har fundet katten.
Hvis man ønsker sine oplysninger offentligt tilgængelige som i det andet register, skal man specielt gøre opmærksom på det ved registrering af katten.

Enig med Felis - bortset fra at man altså kan bede om at ens oplysninger i nr. 2 register er offentlige… Og det har jeg bedt om. Jeg har prøvet det bøvl med at skulle vente med at kunne få fat i dem hos registeret dagen efter, som så skal ringe ejeren osv., istedet for at jeg nemt kunne ringe samme aften og fortælle hvor deres døde kat lå, så skulle den ligge endnu en dag i solen i sommervarmen… Så jeg vil helst gøre det så hurtigt og effektivt som muligt - man kan jo alligevel ikke få mine oplysninger frem medmindre man har kattens…

[quote=Felis;450223]Mine er registreret begge steder.

Mange kender kun det ene register, og hvis så uheldet er ude og de tjekker en fundet kats øremærke kun i det forkerte register, så tror de bare den ikke er registreret.

Det eneste man skal være obs på, det er at i det ene register vises automatisk (og faktisk imod loven) , også ejerens oplysninger, altså navn telefonnummer adresse ved søgning på øremærke/chipmærke(registeret der hører under inges kattehjem)…

I det andet register fremgår kun mærke, kattens oplysninger, altså køn og farve og postnummer hvor katten bor.
Hvis man finder en mærket kat, skal man derfor ringe til selve registeret og så sætter de sig i forb. med ejeren, som så kan kontakte den der har fundet katten.
Hvis man ønsker sine oplysninger offentligt tilgængelige som i det andet register, skal man specielt gøre opmærksom på det ved registrering af katten.[/quote]

Så man kan godt vælge også at få hende registreret i det andet så hun står begge steder?

Er det Inges der giver adresse?

Det Danske Katterigister er mine registreret i - og der hvor dyrlægerne registrerer

Mette - Det kan man og det er en god idé, efter min mening. Inges (dansk katteregister) er gratis og man kan gøre det selv. Katteregisteret koster 110 kr (så vidt jeg husker) og det skal gøres via dyrlægen.

Mener også jeg gav 110 kr dengang med Mini, men må lige høre min dyrlæge når vi skal der ud igen.

OT: er ked af du ikke kom i dag, har du fået det bedre? OT slut.

Jeg har registreret begge steder, og har valgt at man må se alle oplysninger når man søger :slight_smile:

Jeg har valgt at få mine er registreret begge steder.

Det er kun dyrlæger der kan registrerer dem i http://www.katteregister.dk/ og det koster 120kr. at få dem registreret der.

Mine er hos dansk katteregister

jeg har som flere andre altid registreret begge steder, det ville sørme være uheldigt hvis katten (7-9-13) skulle stikke af og finderen kun kendte til det ene register. så vil de sølle 120 kr være givet godt ud