Jeg kom hjem fra forelæsning på uni for en times tid siden. Frigg og Vincent er i mit kontor og gangen når vi ikke er hjemme, så de to hilser altid på mig når jeg kommer hjem…men det var kun Vincent der kom hen til mig -what-what
Jeg kaldte og kaldte men ingen Frigg Hun svarer ellers altid.
I formiddags fik vi leveret en ny fryser, så min første tanke var selvfølgelig at de havde lukket Frigg ud uden Nikolaj havde opdaget det og mit hjertet begyndte at banke lynhurtigt. Jeg smed tasken fra mig og løb ind i stuen i håb om at Nikolaj ved en fejl havde lukket hende derind…men heller ingen Frigg i stuen :what:
Så løb jeg udenfor og kiggede over det hele og kaldte og kaldte som en gal men ingen Frigg -uuh:blegne:
Jeg kom så ind igen samtidig med at tankerne kørte på højtryk, hvor kunne hun dog være - åh lad hende være ok var også en hyppigt tilbagevendende tanke.
Midt i min kæmpe panik og alle tankerne om aldrig at skulle gense min smukke dejlige Frigg-mus hører jeg et lille “miv” som hun plejer at sige når hun strækker sig efter en god lur. Jeg kigger op og ser Frigg der sidder oven på den nyleverede fryser…og hun ligner en der siger nananana:
Da gangen er lidt mørk og Frigg er fantastisk til at lege flad kat når hun sover kunne jeg ikke se hende og jeg overvejede ikke lige at hun havde fundet et nyt sovested oven på fryseren, så mit i min panik har hun bare ligget der og sovet dejligt :sove:…hvordan hun så er kommet derop det ved jeg ikke, men der er ingen tvivl om Frigg er født vildkat for hun er vanvittig dygtig til at komme hen til steder de andre ikke kan og så kan hun rigtig ligge der og gemme sig - men normalt kommer hun altså altid når vi kommer hjem, så derfor gik jeg i panik…Fjollede kat - men man kan bare ikke andet end at holde af hende
Hvor de dog kan drille os, de kære katte …Forleden var Birdie osse bare VÆK for mig, jeg ledte overalt, og jeg kaldte og lokkede …men ingen Birdie. Jeg vidste at hun måtte være et sted, for hun kunne ikke være lukket ud, men hvor hun havde gemt sig, ved jeg ikke - Pludselig stod hun bag mig, og gloede på mig, med et blik som kun kunne fortælle, at hun synes jeg havde opført mig total tåbeligt
[quote=Leopolds mor;304992]Pyyyhaaa for en forskrækkelse, godt hun bare havde valgt at have, vilikkehøreører:)
Knus Elin[/quote]
Ja, men det er altså noget værre noget når de har taget vilikkehøreørerne på
[quote=Alice;304995]Øjjj …For et chok Hanne
Hvor de dog kan drille os, de kære katte …Forleden var Birdie osse bare VÆK for mig, jeg ledte overalt, og jeg kaldte og lokkede …men ingen Birdie. Jeg vidste at hun måtte være et sted, for hun kunne ikke være lukket ud, men hvor hun havde gemt sig, ved jeg ikke - Pludselig stod hun bag mig, og gloede på mig, med et blik som kun kunne fortælle, at hun synes jeg havde opført mig total tåbeligt :-)[/quote]
Ja, det har jeg også prøvet nogle gange og når man VED de er i hjemmet, så er det altså bare vildt irriterende når man ikke kan finde gemmestedet - jeg undrer mig stadig over hvor Daisy og Frigg nogle gange smutter hen for der er bare nogle dage, hvor jeg ikke kan finde dem…og så stort er huset altså heller ikke.
Når Sookie er væk, så ved vi heldigvis godt hvor hun er - så sidder hun i garderobeskabet, da hun har en evne til at smutte derind uden vi opdager det
Årh, hvor jeg kender det - hun har da bare nydt at have udsigt over hele huset… dejlige tøzebarn
[/quote]
Hi hi ja, hun er jo også prinsessen her i huset, så hun skulle nok bare have lidt styr på “kongeriget”
Hvordan pokker er skattebassen kommet så højt op - har hun mon en trampolin ??
:høhø:[/quote]
Ja jeg undrer mig altså også :øhmm::øhmm:
Min bedste forklaring er at hun har brugt et lille bord vi har stående - det får hende lidt op i højden, men det er stadig et ret langt og højt spring derfra og op på kassen…men når man er født vildmis så kan man lidt som de andre ikke kan
Puha jeg kender godt følelsen når man pludselig ikke kan finde ens katte
Men indtil nu har de altid bare ligget og hygget sig imens vi farer rundt med hjertet i halsen
Det er bare det værste, når en af misserne er pist forsvundet og man har kigget alle gemmesteder efter mindst 3 gange uden at finde dem - og pludselig så er de der bare, men hvor i alverden har de haft gemt sig henne?? :øhmm: