Hvor gammel/ ny må en bil være for a man slipper for kasko forsikring?

Ja min bil er netop fyldt 20 år :tihi: og den trænger voldsomt til en udskiftning… Men da min forskring stiger når der kommer kasko på, ville jeg gerne ha en bil som er så gammel at den ikke behøver kasko… Men samtidig må den altså gerne være under de 20 år… :stuck_out_tongue: Grunden til a jeg gerne vil undgå kaskoen er at jeg snart er færdig med at læse og der er bare ingen jobs i udsigte… Så jeg ryger på dagpenge, hvilket er lavere end min revalidering… så pengene er små… Så derfor skulle forsikringer osv gerne blive på det beløb de er nu…

Så mit spørgsmål er, hvor gammel skal en bil være så man slipper for kaskoen?

Det har ikke noget med alder at gøre - det har noget at gøre med, om man har billån eller ej :slight_smile: Hvis du optager billån, skal du have kasko - hvis du køber kontant, må du selv vælge :slight_smile:

Ej hvor smart…

Forhøjer et mikro lån i banken så jeg kan købe en lidt ældre bil, dog ikke nær så gammel som den første… Så det er ikk et billån (for gjorde det samme med den første)…

Fantastisk… Tusinde tak for hjælpen!

[QUOTE=Maria-Amalie;1172998]Ej hvor smart…

Forhøjer et mikro lån i banken så jeg kan købe en lidt ældre bil, dog ikke nær så gammel som den første… Så det er ikk et billån (for gjorde det samme med den første)…

Fantastisk… Tusinde tak for hjælpen![/QUOTE]

Hvis banken vil have pant i bilen som sikkerhed for lånet, så gælder samme betingelser som et billån elelr bil købt på afbetaling, at der skal være kasko på indtil lånet er betalt færdigt

du kan få lille ny bil med forsikring og service aftale til ca 1200 kr i md

Det er også rigtigt mange penge for en bil, hvis man f.eks. er på SU - sat i forhold til at kunne købe kontant og kun have ansvarsforsikring. Du kan få brugte, ganske fornuftige biler, der koster mindre end det i indkøb og ansvarsforsikring på et år :slight_smile:

Både ja og nej en ældre bil kan også koste en del i rep og som ung er forsikring dyrt. det kan også blive dyrt med en skade . når der er service med i den pris så skal man også regne ud at det “spare” du også på års bassis. Plus du spare også benzin mæssig for de små biler bruger ikke så meget brændstof der er flere ting man skal opveje

  • en moderne bil er væsentligt dyrere at reparere, hvis du fx selvforskyldt smadrer en forskærm og airbags ryger er den nærmest totalskadet

Hvis en gammel bil kan købes for 5.000 kroner og holde to år, er det altså stadig langt billigere (uanset benzinforbrug) end at give næsten 15.000 pr år for noget, man ikke bør have det store brug for (det er trods alt meget begrænset, hvad der går i stykker på en ny bil - der ikke allerede er dækket af garantien - i løbet af de første to år).

Det vil de ikke… :slight_smile:

Det er rigtige mange penge pr. md… :blegne: og eftersom jeg går ned økonomisk, er det bedst a købe kontant…