Hvor kan jeg købe kattefælder?

hej alle

jeg har et problem - et stort problem faktisk

der er 2-3 fertile vildkatte der har fundet ud af at det er sjovt at drille mine katte der jo er hegnet ind… og de strinter på og omkring huset

nogen der ved hvor jeg kan købe fælder, for så får jeg fanget krapylerne… de kommer fra den går der ligger 150m fra mig… det gør alle kattene i området gg inkl. min gamle strejfer Pepper… men de her 3 synes altså at min have skal være deres territorie

det har jeg intet imod - men deres ejer er ligeglad med deres territorial-pisseri… så jeg skal lige have fanget bæsterne så jeg kan tage dem til dyrlæge og få dem snippet så mine egne katte kan få lidt ro

de har furstreret Ramses så meget at han er begyndt at strinte… overalt… først ude… men nu også inde… har lige været huset rundt med en ekstremt kraftig UV lampe og han har strintet flere steder… heldigvis har jeg sjovt nok covers alle de steder han har strintet og alt kan kogevaskes så gær hvad min dag i morgen skal gå med på det lokale møntvaskeri der har 19 kg maskiner…

så gudskelov er følgerne endnu ikke katastrofale… faktisk ingen steder hvor jeg har tænkt “vræle” - men det kan jo nåes endnu… så derfor… fælder, snip snip, prøver med feliway over det hele som har virket på ham med held før og AnxiCalmm i Ramses så han falder lidt ned i flippen…

men roden til problemet skal væk - hvor pokker køber jeg 2-3 kattefælder ?

http://www.kennel-lykkebjerg.dk/3624635 ?

kan du ikke låne dem hos en dyrlæge?

Harald Nyborg har sådan nogle store mårfælder som fint kan bruges til katte :slight_smile:

Jeg har lånt hos lokale dyrlæger de gange, jeg har haft brug for fælder.

Jeg fik en af Manden for nogle år siden…den er fra Harald Nyborg.
Det er egentlig en mårfælde men kan bruges til katte. :slight_smile:

Held og lykke med projekt snipning og håber at dine hurtigt falder til ro igen

Jeg købte en mårfælde hos Harald Nyborg de er ikke helt så store, men fungere udemærket hvis katten ikke skal sidde for længe.

Hmm jeg har den stående i kælderen endnu, du er velkommen til at hente den i Lyngby :slight_smile:

Du kan også låne fælde fra internatet, så slipper du også for at overtræde loven:)

Marina

[QUOTE=Marina;1189799]Du kan også låne fælde fra internatet, så slipper du også for at overtræde loven:)

Marina[/QUOTE]

:slight_smile:

Men… er det ikke lovligt at indfange en kat der er på en forbudt matrikel ??

Har man brug for større fælder, så kig under ‘Ræve fælder’

Marina, hvad er det du tror der er ulovligt i at optage strejfende dyr på ens egen grund?

Falck havde også engang mårfælder, man kunne låne…

Vi købte en Mår fælde den gang Charles var væk og den er ganske fin til at fange en kat. Men som med alle fælder så længe de ikke skal sidde der længe. Vi købte den på Hegnslageret.

[QUOTE=Tante Tut;1189800]:slight_smile:

Men… er det ikke lovligt at indfange en kat der er på en forbudt matrikel ??[/QUOTE]

Jo…selvfølgelig er det dét.
Jeg har da indfanget katte i min have…det skrev jeg om et andet sted.

Jeg tror, Marina mener, at de ikke må indfanges i mårfælder, men Falck udlåner mårfælder, så helt forkert kan det vel ikke være at bruge dem.

Så vidt jeg husker er der en lov der tilgodeser dyr der fanges. Noget med fælden skal tilses hver 2 eller 3. time når den er i brug. Derfor har vores mårfælde også kun været i brug når vi har været hjemme og låst/lukket når vi har været på arbejde eller om natten

super :slight_smile:

tak for rådene - der er nemlig ingen af de lokale dyrlæger der har fælder

jeg køber et par mårfælder - de kan vel ikke koste alverden… og sætter dem de dage jeg er hjemme så jeg hele tiden kan holde øje med dem…

jeg har fået ham til at stoppe inden for… tror jeg… men udenfor er en anden snak…

men jeg fik da anledning til at gå på møntvaskeri for første gang nogensinde og få vasket min dobbeltdyne… den er som ny nu… og der er indkøbt temmelig meget voksdug… for alle tilfældes skyld når jeg ikke er hjemme

jeg kan slet ikke overskue at skulle til at kæmpe med indendørs strinteri… og investerer i et webcam så jeg kan finde ud af om det kun er Ramses eller om han har lokket flere af dem med på den galej…

Ikke for at tage modet fra dig .- her er problemet kastrater udenfor hegnet der tirrer/driller mine katte. Jeg kan kun have én kat ude ad gangen da de banker hinanden da de jo ikke kan banke kræet udenfor hegnet

I den her varme kan hver 2. eller 3. time ikke være nok.

Jeg er klar over, at Gitze er klar over det. Men tråden bliver jo stående, så jeg nævner det bare for en ordens skyld :slight_smile:

[QUOTE=galath;1190028]I den her varme kan hver 2. eller 3. time ikke være nok.

Jeg er klar over, at Gitze er klar over det. Men tråden bliver jo stående, så jeg nævner det bare for en ordens skyld :)[/QUOTE]
Det er loven jeg refererede til, men du har ret…her i den gloende hede bør fælden for det første stå i skyggen og flyttes så den altid står i skyggen og tilses (efter min mening) hver halve time (gerne oftere)

Vil du forklare hvad du mener?
:smiley: