Jeg har købt noget net på zooplus til at sætte for mine franske altaner så kattene ikke kan hoppe/falde ud, men det er åbenbart ikke så stærkt for Romeo har allerede bidt hul og ligger nu med hele hovedet ude mellem tremmerne…:S
Tænkte om det skulle være noget trådnet af en art, noget der kan tåle bid osv. Men hvor dælen kan jeg købe det henne??
Nogen der har en god ide til et alvorligt problem??
Kan bare ikke overskue at sidde en hel sommer uden at kunne lukke dørene op og få luft. Og kattene er enige, for lige så snart jeg åbner døren, så ligger de foran, men jeg tør ikke lade dem nyde den friske luft pga det usle net…
Vi købte noget plastik-myggenet i Silvan. Så kommer insekterne ikke ind og kattene ikke ud Vi er rigtig glade for det. Og det er jo meget tæt, så kattene kan ikke tygge i det. Det virker meget holdbart. Det holder helt fint til at Slaggy står op af det og gnægger af fuglene :høhø:
1000 tak, det må jeg straks undersøge, for det her er ikke særlig holdbart…
Hvordan sættes nettene på, med hæftepistol, søm eller andet - jeg brugte hæftepistol til det her, men enten har hæftepistolen været dårlig, for klipsene falder hurtigt af, ellers må jeg bare se i øjnene at jeg er total dårlig til den slags projekter. Og NEJ, for gemalen er endnu værre!!!
[QUOTE=Helene;610951]1000 tak, det må jeg straks undersøge, for det her er ikke særlig holdbart…
Hvordan sættes nettene på, med hæftepistol, søm eller andet - jeg brugte hæftepistol til det her, men enten har hæftepistolen været dårlig, for klipsene falder hurtigt af, ellers må jeg bare se i øjnene at jeg er total dårlig til den slags projekter. Og NEJ, for gemalen er endnu værre!!!:p[/QUOTE]
Vi har brugt en hæftepistol. Og man skal lægge AL sin vægt på den, når man skyder dem i, ellers sidder de meget overfladisk.
Nu har jeg skrevet en mail til det der fluenet.dk. De bor jo i den anden ende af lande,t men måske kender de en forhandler nær mig, eller kan komme med en ide til hvordan jeg får det fikset…
Alt efter hvad de skriver, så går turen til Silvan…jamen det der hønsenet (jeg tænker på det grønne), men kan man ikke også få det i metal af en art??
[QUOTE=Vivi_Fletcher;610963]Man kan få hønsenet i forskellige kvaliteter - det hedder måske noget andet så, men de har alverdens forskellige i fx Silvan.
Jeg ville banke dem på med små kramper - det plejer at holde.[/QUOTE]Øøøøh, kramper?? a det får nowet?
Ved du om vi har en Silvan ude i Kirstinehøj?? Eller er Fisketorvet nærmeste bud?
[QUOTE=Helene;610964]Øøøøh, kramper?? a det får nowet?
Ved du om vi har en Silvan ude i Kirstinehøj?? Eller er Fisketorvet nærmeste bud?[/QUOTE]
Jeg har købt mit net på Kirstinehøj i Silvan der. Alternativt ligger der også både en Harald Nyborg og en Jem og Fix, tror jeg det er.
Kramper er “bøjede søm”, der er skarpe i begge ender
Hvis du liiiige kan hænge på i ca. 4-5 minutter - så skal jeg vise dig en nem og smart løsning til sikring af vinduer og døre - som jeg har her i huset…
Her er der bare lavet en ramme til vinduet, lige til at tage af og på - og der er sådan noget STÆRKT kanin-hegn - tror jeg det hedder på (det er lavet af metal)
Min handy-mand lavede dem for mig - det tog ca. 1/2 time - så var der til to vinduer…
Der er også en Tut-løsning :
For et par år siden var det en HOT-HOT sommer - og jeg var ved at blive vanvittig, fordi jeg ikke havde kattesikre vinduer i soveværelset/badeværelset og køkkenet…
Så jeg tog fortsatsvinduer af og bankede glasset ud … og så bankede jeg selv nettet på… nemt-hurtigt-og billigt…
For jeg havde fået solstik og tænkte ikke på, at det blev vinter igen :fryse: - og det er koldt uden fortsatsvinduer…
men… nu har jeg været hos glarmesteren før den sidste vinter satte ind - og han har skåret glas til - lige til at sætte af og på efter årstiden…:juhu::juhu::juhu:
(stavehjælp søges : hedder det forsatsvindue eller forTsatsvindue)
Ja, men jeg har haft forskellige løsninger - mine vinduer fungerer fint a la forsats. Men den model på skinne, er endnu mere genial, da jeg skal have hele ‘ruden’ af for at åbne/lukke vinduet. Den med skinnen kan man bare lige køre fra side til side…modellen er inde på fluenet.dk
Det var unødvendigt med mine gamle katte at have net på de franske altaner, de kunne ikke drømme om at hoppe ud og gad ikke engang stikke hovedet ud gennem tremmerne. Men Romeo kravler helt ud på gesimsen. Tror nu ikke han hopper, men han er jo Ragdoll = ekstremt klodset…så jeg tør ikke tage chancen.