Hvis I da køber brænde :høhø:
Jeg skal have købt et læs, og vil selvfølgelig helst købe det så billigt som muligt, for ingen penge har jeg nemlig nok af. Er der nogen her på Kattegale som ved hvor man kan få tørt træ til en billig penge?
Ved ikke hvor du bor henne. Men vi har lige bestilt et læs tørt brænde hos en mand i Hvorslev, vi får 6-8 rummeter med levering for 2000,- kr.
Så er der også Rungsøhus ved Bjerringbro hvor vi tidligere år har fået leveret, men det er brænde som skal ligge og tørre. Men jeg kan rigtig godt lide konceptet, at det er et bofællesskab for mennesker med forskellige psykiske problemer, som ordner det hele, de kommer også og stabler det, og mener at det kostede 375,- pr rummeter.
2000,- for 6-8 rm med levering - det lyder som en rigtig god pris. Men han vil nok ikke levere til mig til den pris. Jeg bor mellem Horsens og Odder.
Hvilken slags træ er det? Der er jo stor forskel på brændværdien i de forskellige slags træ
For os, som har brændefyr, så betyder det ikke så meget hvad vi fyrer med i løbet af dagen, men om aftenen skal vi også bruge bøg eller eg, for at den kan overleve natten over.
Men det hos ham i Hvorslev er blandet nåletræ, og da han leverer med traktor, så er det nok ikke særlig aktuelt for dig. :høhø:
Er det brænde til et fyr, eller til en brændeovn?
Der er også base-one.dk de leverer i bure og har forskellige tilbud, men for os, som bruger brænde som den eneste varmekilde, der er det for dyrt med de bure.
Det er til min brændeovn, som er den eneste varmekilde jeg bruger faktisk. Jeg har oliefyr, men det er simpelthen for dyrt.
Jeg synes også det er for dyrt med de bure der. Jeg kan sådan set godt finde ordentlig løvtræ til en rimelig pris, men det koster kassen at få det leveret. Gid man dog havde en bil og en trailer…
Vi brugte kun briketter, da vi havde brændeovn. Ikke en pallefuld af gangen, men købte, når der var de gode tilbud på 6-7 pakker for 100 kr.
Synes det holder længere end træ.
Det ville jeg nok også gøre hvis jeg havde bil Buffy. Men det er liiidt svært at slæbe hjem i bus og på cykel :høhø:
Ang trailer så kan man leje gratis trailer gennem freetrailer.dk i et døgn og der er flere steder i dk man kan hente dem (i Herning er det ved A-Z). Så mangler du selvfølgelig stadig bilen, men hvis du fedter lidt for venner eller familie, kunne du måske låne af dem.
Ja det ved jeg Missemanden, men tro det eller lad være - ingen i min familie ejer en bil. Desuden har jeg ikke siddet bagved et rat i mere end 10 år, så jeg skal bestemt heller ikke ud at gøre vejene usikker i en lånt bil - og så med en trailer bagpå -surrender
Vi købte 3 tårne sidste år, og jeg mener, at vi købte det her:
Bilka sælger også, og deer er gratis fragt. Dog kender jeg ikke til priserne på brænde generelt, så ved ikke om det er dyrt eller billigt…
http://www.bilka.dk/Catalog/Brænde.aspx?Cata=bilkadk&Cat=KØB(WareHouseBaseCatalog)/Huset+og+haven(bilkadk)/Brændsel(Purchase_Other_DS)
Hov linket virker tilsyneladende ikke. Men man skal ind på køb online, derefter bolig, hus og have.
Så er der en undermenu der hedder brænde.
Jeg har bestilt 8 kasserummeter bøgetræ til 3500,- leveret. Det kommer i næste uge, og så skal jeg “bare” have det stablet ind i garagen. Det kommer til at give varmen mere end en gang, det træ