Hvor køber man raclette ost?

hej!
Vi står og skal have venner på besøg og tænkte at jeg ville tage racletten frem. Jeg har hørt om en speciel raclette ost. Hvor køber man det? Hvordan ser den ud og hedder den blot “raclette ost”?.
Jeg kan forstå at det er ikke det samme som at bruge gouda eller mozzarella ost…
TAK!

Er det ikke grill-ost, du mener mon?
Det har jeg i hvert fald set i både Fakta og Rema 1000

Kan det bare være fløde havarti?

“Rigtig Raclette”

Du må ringe til din lokale osteforretning. Har de den ikke hjemme kan de skaffe den. Eller kan du bruge en mellemlagret 45% danbo eller tilsvarende. Konsistensen på en raclette ost svare til konsistensen på en 45% danbo.

Tak! Så har jeg noget at gå efter…:ok:Jeg tror måske også en Port Salut vil gå?

Den på PiaR’s billede ligner meget en Port Salut synes jeg

Port Salut passer til ALT! :høhø:

Arj, det aner jeg faktisk ikke noget om … synes bare det er en god ost. :tihi:

Her bruger vi også Port Salut til den danske form for raclette…

Ellers kan man efterhånden også få den schweiziske racletteost hos flere velassorterede ostehandlere.

[QUOTE=Ann K;1102872]Her bruger vi også Port Salut til den danske form for raclette…

Ellers kan man efterhånden også få den schweiziske racletteost hos flere velassorterede ostehandlere.[/QUOTE]

Super! Port salut bliver det så, hvis jeg ikke kan få det andet.:thumbup:

[QUOTE=Ann K;1102872]Her bruger vi også Port Salut til den danske form for raclette…

Ellers kan man efterhånden også få den schweiziske racletteost hos flere velassorterede ostehandlere.[/QUOTE]

Bliver nok nødt til at invitere dig på en gang ægte raclette engang når det bliver køligere når du kan finde på at bruge Port Salut :smiley:

Jam’n… Port Salut smelter så dejligt let :smiley:

De fleste osteafdelinger/forretninger har den rigtige franske racletteost i deres sortiment, men ellers kan en hvilken som helst ost der kan smelte bruges… Gruyere er også rigtig rigtig lækker til formålet…

Racletteost fra Schweitz er fra normalt fra Gruyere. Jeg ved dog godt at den ost du henviser til er en anden :smiley: