Hvor længe er maden om at passere?

[QUOTE=Pia Nyrup;778403]

Fra ovennævnte lyder det til, at du er HELT normal :slight_smile:

Men det du leverer er ikke det du indtog 24 timer tidligere. Det har været længere undervejs, da fordøjelse og optagelse osv tager længere tid.

Så selvom der “leveres” med ca 24 timers intervaller både hos mennesker, hunde og katte, så er det ikke ensbetydende med, at det er mad indtaget 24 timer tidligere.

Alle husker vel historier om, at lille Peter har slugt en mønt og de bekymrede forældre har ventet i flere dage på “gevinsten”.

Med venlig hilsen Pia[/QUOTE]

I MIT system går det altså noget hurtigere igennem…
Jeg oplever i hvert fald tit at jeg har spist et eller andet specielt først på dagen og at der så er spor efter det enten om aftenen eller morgenen efter…
Det samme hvis jeg har spist noget stærkt farvet (skal hilse og sige at de kæmpe store blå stænger - a la pingvinstænger - man kan købe i LEGOland giver en ret sjov farve afførring) :lol:

Det samme hvis man drikker for mange isbjørn. Fik en god overraskelse på en ungdomsferie da jeg var omkring 16 lol.
Men ja jeg kan også se spor inden for 12 timer ca. Tror man skal skelne mellem hvornår det første af den “portion” kommer ud, hvilket jo nok er forholdsvis hurtigt, og hvornår den sidste del af portionen kommer ud, hvilket nok kan tage noget længere tid.

Logisk set er der ikke noget eksakt tidsinterval. I så fald skulle mine katte have afføring mange gange om dagen, da de spiser jævnt over hele dagen.

Nej heldigvis bliver det “pakket” i tyktarm og endetarm… det ville være trist hvis det bare løb ud i samme tempo som det kom ind hehe.

Ja, for selvfølgelig kan det sagtens være sådan, at forløbet igennem mave-tarm-kanalen for nogle individer kan tage længere end 24 timer, og så stadig passe med daglige “leveringer”. Men den anden vej rundt - at det kun skulle tage 12 timer, og med levering een gang dagligt, den kan ikke passe. Når der fodres jævnt over døgnet, må noget af maden af gode grunde være inde i katten i det meste af 24 timer.

Fantastisk tråd:tihi: