Hvor længe kan kattene være alene hjemme?

Mig og kæresten skal ud at rejse 14 dage i november (jubiii) og har i den forbindelse fremlejet vores lejlighed til én, som også vil tage sig af kattene. Og det var jo helt perfekt!

… men! vedkommende er nu nødsaget til at være væk fra lejligheden i 5 af de 14 dage og har arrangeret at hendes veninde (som jeg også kender) skal komme hverdag og fodre, tømme bakke osv. Ville det gå an for jer? At kattene skal være uden selskab i 5 dage, men der ville komme en og se til dem hver dag?

Jeg har sagt nej til det og vil så hellere sende kattene til svigerfar eller svigermor. Men min kæreste mener, at jeg måske er lidt for pylret.

Hvad villle være ok for jer?

Hos svigerfar er der hund (som elsker katte og er vant til dem) og børn, som måske ikke aaaltid tænker sig så godt om med hensyn til at lukke vinduer og døre osv (jeg er liidt utryg). Hos svigermor er der en gaaammel, gammel kat, som stresser en del over besøget af vores 2.

Det er som om at ingen løsning er helt holdbar…

Kan du finde en løsning hvor kattene bliver i vante omgivelser som du er tryk ved så er det langt at foretrække.
Måske ku du få familien til at være backup så der er nogen der ku tage over bliver den “rigtige” bliver syg eller for andet for en dag. Så du er helt sikker på at der er nogen der kommer hver dag.

Jeg ville vælge løsning 1 - den med veninde der bor der, og så tilses de 5 af dagene af en anden veninde 1 gang dagligt.
De vil formodentligt stresse langt mere over at blive flyttet, og især som du beskriver de to mulige steder de kan være.

Jeg vil uden problemer tage fra mine i en uges tid med et dagligt besøg - dog vil jeg forvente at det vil være lidt længere tid end bare de 5-10 min det nu lige tager at tømme bakke og fodre :slight_smile: Jeg plejer selv at tage en bog med hjem til folk, og så sætte mig og læse et stykke tid, og selvfølgelig nusse og lege med katten hvis den vil :slight_smile:

[QUOTE=Eife;959503]Jeg ville vælge løsning 1 - den med veninde der bor der, og så tilses de 5 af dagene af en anden veninde 1 gang dagligt.
De vil formodentligt stresse langt mere over at blive flyttet, og især som du beskriver de to mulige steder de kan være.

Jeg vil uden problemer tage fra mine i en uges tid med et dagligt besøg - dog vil jeg forvente at det vil være lidt længere tid end bare de 5-10 min det nu lige tager at tømme bakke og fodre :slight_smile: Jeg plejer selv at tage en bog med hjem til folk, og så sætte mig og læse et stykke tid, og selvfølgelig nusse og lege med katten hvis den vil :)[/QUOTE]

Enig :slight_smile:

Jeg ville ubetinget vælge at lade dem blive i deres vante omgivelse, og lade dem få deres daglige besøg/pasning. Jeg er sikker på at det vil passe de fleste misser bedst …En ferie hvor man skal sidde og bide negle i nervøsitet over om misserne slipper ud, er ikke godt for jer. Og et sted hvor der er en gammel kat som stresser, synes jeg slet ikke er værd at overveje - Så lad dem blive i deres hjem, de tager ingen skade af at ‘kede’ dem lidt i de få dage.

Vi har flere gange været på ferie i 8 dage med daglige tilsyn af kattene - en veninde der kommer og tømmer bakker, fodrer mv. og ser lidt tv mens hun nusser. Det er absolut bedre for dem at blive hjemme og have nogen til at komme og se til dem dagligt end at sende dem hjem til nogle andre. Så jeg ville helt klart vælge den første løsning :slight_smile:

helt enig. når vi tager afsted er der daglig fodring og tilsyn af kattebakke, og så er vores katte ellers alene hjemme - det går rigtig godt, og det vil jeg en hver tid vælge frem for at flytte misserne for så kort periode…

helt sikkert løsning 1 - tilsyn en gang dagligt er helt fint :slight_smile:

hvis alternativet er at flytte dem - så ville jeg helt sikkert vælge at lade en veninde overtage de 5 dage… det vil kattene trives bedst med

Helt enig!

Når jeg passer katte, plejer jeg at komme 2 gange om dagen. Ordne det der skal ordnes og kigge efter at alle har det godt.
Sidst var der 5 killinger, dem bliver man jo nød til, lige at lege med og nusse:ups:.
Tror både katte og ejer har det fint nok med det.

Vi er som regel af sted en uges tid et par gange om året, hvor sønnen så kommer og passer kattene. Om morgenen er det bare et kort besøg for at fodre og tømme bakker, men om aftenerne bliver han vel en halv til en hel time, for at snakke med dem,og så de kan komme i haven.

Det har hidtil fungeret fint, selv om de naturligvis har savnet os, når vi kommer hjem. For så bliver der i hvert fald nusset igennem… :slight_smile:

[QUOTE=Eife;959503]Jeg ville vælge løsning 1 - den med veninde der bor der, og så tilses de 5 af dagene af en anden veninde 1 gang dagligt.

Jeg vil uden problemer tage fra mine i en uges tid med et dagligt besøg - dog vil jeg forvente at det vil være lidt længere tid end bare de 5-10 min det nu lige tager at tømme bakke og fodre :slight_smile: Jeg plejer selv at tage en bog med hjem til folk, og så sætte mig og læse et stykke tid, og selvfølgelig nusse og lege med katten hvis den vil :)[/QUOTE]

enig

vi er afsted i weekender flere gange om året og der er kattene alene hjemme fra fredag eftermiddag til søndag middag og det går ganske så fint, vi er osse afsted i sommerferien ca 2-3 uger og der er kattene alene hjemme ca hver anden dag og det går osse superfint.
men jeg vil sige at det kommer an på hvordan kattene trives med at være alene osv

Jeg vil også vælge løsning 1 i dette tilfælde :slight_smile:

Suuuper, tusind tak alle søde mennesker. Der er vist bred enighed om, at jeg er lidt for pylret med hensyn til, hvor meget de kan være alene hjemme :slight_smile:

Jeg tager løsning 1 - hende, der skal passe dem er også vant til katte, bor 5 min herfra og færdig dyrlæge inden for meget kort tid - så tror nok det skal gå det hele :slight_smile:

Endnu engang tak for alle svarene:)

[QUOTE=Annika;959773]Suuuper, tusind tak alle søde mennesker. Der er vist bred enighed om, at jeg er lidt for pylret med hensyn til, hvor meget de kan være alene hjemme :slight_smile:

Jeg tager løsning 1 - hende, der skal passe dem er også vant til katte, bor 5 min herfra og færdig dyrlæge inden for meget kort tid - så tror nok det skal gå det hele :slight_smile:

Endnu engang tak for alle svarene:)[/QUOTE]

Super, med den extra information vil jeg da være dobbelt sikker på at valget er det rigtige. Tænk at hun også har helt styr på tingene hvis der bliver noget galt med kattene :slight_smile:

Ville helt sikkert vælge løsning nr1

Vi tager for det meste af sted en uge om vinteren og en uge om sommeren! Der fungerer det fint med, at min veninde/mine forældre kommer og fodrer og lige ser at alt er OK hver dag. Det ved jeg, at min kat trives bedst med…vante rammer :slight_smile:

Nu overvejer vi godt nok for første gang nogensinde at tage af sted to uger i træk til næste sommer…så ved jeg ikke helt, hvad jeg skal gøre :?:surrender1: