Hvor længe må det ligge?

Jeg havde en veninde på besøg igår.

Vi fik kylling og i posen var der 5 stykker. Overlår med rygben hedder det vidst.

Så der var lige to stykker til hver og et enkelt til missen :ok:

Men hvor længe må det ligge sådan et før det bliver dårligt? Hvornår skal jeg smide det ud?

Er det råt eller tilberedt?
I køleskab eller ude?

Råt - han gnaver løs på benene :slight_smile:

og jeg havde lige tøet det op da han fik det igår aftes. Han har så gået og spist af det igår, og i nat og idag.

og så kom jeg bare til at tænke på at fjerkræ for menneskemaver hurtigt bliver dårligt. Det var derfor jeg tænkte på hvor længe det må ligge der til hans fornøjelse.

Ærlig talt, så aner jeg det ikke. Men -jeg- ville fjerne det efter en nat (dvs. max. 12 timer).
Men mht. salmonella, så skulle det ikke være en særlig stor risiko hos katte, da de har en utrolig kraftig mavesyre. Men nu kan kødet jo også blive dårligt på anden vis.
Ellers meget fedt, at han vil spise det :ok: - Amira rynker ligesom jeg på næsen over råt kød :stuck_out_tongue:

Ja, jeg ville nok også til at fjerne det nu.

Jeg lader ikke råt ligge ret længe. Dejligt han vil spise det :slight_smile: Det er super for tænderne - giv ham endelig mere af den slags løbende

MVH

Laban æder også råt kød med velbehag:ok: Mille nægter desværre at røre det. Hun er sååååå kræsen:(

Er katte ikke lidt kræsne med hensyn til at æde mad, der ikke er friskt?

:tihi::tihi::tihi::tihi:

Jo - det var også min tanke… Herhjemme spises der ikek noget som ikke er helt frisk!
jeg ville såmænd ikke have noget imod at kattens vådmad lå fremme i en længere periode - men kattene selv vil dælme ikke spise noget der har stået i mere et par timer :slight_smile:
Og da drengene og Saga var fritgående kunne de da heller ikke drømme om at spise ådsler…

Jeg ville nok lade en kat have sådan et “kødben” natten over, hvis katten har fået det om aftenen… kunne forestille mig at der heller ikke ville være ret meget spiseligt tilbage efter en hel lang nat :slight_smile:

Jeg ville nok give ham mindre stykker og så frisk fra fryseren :slight_smile:

Han havde mere eller mindre gnavet benet rent. Jeg har lige smidt det ud. Han har virkelig haft en kæmpe fest med at æde det.

Og han er virkelig gået til den med bisserne :smiley:

[quote=Eva;185751]Er katte ikke lidt kræsne med hensyn til at æde mad, der ikke er friskt?

:tihi::tihi::tihi::tihi:[/quote]´

Ikke herhjemme! :frowning: Mine to drenge propper desværre alt i munden.
De præsterede engang at komme forbi min dørsikring til skraldespanden og æde en muggen leverpostej -what:( heldigvis blev ingen af dem dog syge.

[quote=Eva K;186489]´

Ikke herhjemme! :frowning: :frowning: :frowning: Mine to drenge propper desværre alt i munden.
De præsterede engang at komme forbi min dørsikring til skraldespanden og æde en muggen leverpostej -what:( heldigvis blev ingen af dem dog syge.[/quote]

-LOL-LOL-LOL

Undskyld…det var slet ikke sjovt…jeg kan bare lige se Diego og Jako for mig med hovederne nede i skraldespanden :tihi:

Mine fire er heller ikke kræsne med maden, jeg serverer vådmad sidst på aftenen og de spiser altså til der ikke er mere - og det efter det har stået fremme hele natten og er blevet lidt tørt at se på. Men ingen dårlige maver her, så de får lov.

Tina - Efter de overlevede det synes jeg også at det var ret morsomt, men blev sgu ret bekymret da jeg opdagede det.

Men ja, kommer du engang herhjem vil du flittigt opdage Diego forsøge at gå ombord i skraldespanden - suk -høhø

Jeg vil dog heller have at de går i den alm. skraldespand, end i toilet spanden… For det gør Hulk herhjemme.

Han har fundet ud af hvordan han kan løfte låget, og at han så bare skal være hurtig til at vælte den inden låget lukker sig ned i hovedet på ham…

Det sys jeg er mindre lækkert at komme hjem til. Det værste er at han ved at han ikke må, så han har lært at gøre det næsten lydløst. og er han i færd med det og jeg hører det og går derud til ham, ligger han sig ned på gulvet og kigger op i luften som om : :fløjte: jeg har iiiiintet gjort. men se lige min flotte mave mor, den er klar til nus…

Den duer bare ikke herhjemme.

Hej.

Når mine katte får Kylle-lår, får de dem om aftenen om jeg lader dem have dem til næste morgen - der er der som regel heller ikke mere kød på :wink:

Misserne synes det er lækkert - og bisserne har så godt af det :slight_smile:

/Mette