Hvor lang skal u-succesfuld sammenføring stå på?!?

Jeg har jo tidligere haft god hjælp af forummet her, så prøver igen. Jeg fik for tre md siden den sødeste og mest blide hankilling fra et internat. Gjorde dette egentlig for at hjælpe min lille flok på to ældre huskatte på 8,5 og 9 år gamle, som egentlig aldrig har fungeret. Den ene er stadig lidt legesyg og vil gerne putte - og den anden vil ikke rigtig nogen af delene. Så fik lille ny mand for at give Klokke selskab og mulighed for at lege. Men det fungerer ikke rigtig endnu :cry:. De gider ham ikke, og hvæser for det meste hvis han kommer for tæt på. Sommetider kan de dog også være næse mod næse med ham, uden der sker noget. Og selvom han er sød og blid så vil han selvfølgelig gerne lege, men bliver mødt med hvæs og øretæver - også nogengange for bare at sidde ligeså stille. Synes det er rigtig trist for ingen virker glade og tænker nogen gange de bliver nervøse allesammen :cry:

What to do??:confused::confused:. Hvor lang tid skal sådan noget tage og er der mon håb for de får det godt sammen??

På tak for hjælpen!

Personligt ville jeg nok finde en jævnaldrende legekammerat til killingen. Det er rigtig meget at forlange af dine to gamle tøser, at de orker at lege med en killing, som har meget mere energi, end de har. Det er faktisk flot, at de accepterer killingen så meget, at de vil dutte næser med den:ok:

Jeg har selv været igennem en sammenføring der bare ikke gik, hvilket resulterede i en omplacering. Hos os var situationen dog MEGET voldsom i forhold til det du beskriver. Vores ene hunkat fik regulære tæsk, der blev skreget højlydt og pelstotterne fløj - hver gang de så hinanden. Hvis dine dog kan dutte næser og ikke ligefrem slås, så kan det måske godt med tiden blive bedre? - her håber jeg en mere erfaren vil byde ind.

Aldersforskellen mellem de gamle og den unge er alt for høj til at kunne fungere til alles tilfredshed - og derudover er den unge en dreng, der garanteret har en masse krudt bagi :slight_smile:

For at alle skal blive glade igen, vil jeg helt klart anbefale en enten killing eller ungkat, der kan “tage trykket” hos den unge - og det sikreste bud på køn vil være en hankat :slight_smile:

Hvis der er to killinger vil de foretrække hinanden og dermed vil dine to gamle få den ro de vil have. Og på den måde kan klokke og vælge at være med en gang i mellem og lade være andre gange.

Ok tusind tak for jeres hjælp!! Det er hvad jeg vil forsøge så. Men tror i det kunne være en ide at tage Sylvester med ud på internatet for at se hvem af hankillingerne han passer bedst med. Hvis de altså vil være med til det derude selvfølgelig… Han kommer jo selv derude fra, for ikke så længe siden…

Det vil du aldrig kunne finde ud af på den måde - og jeg tvivler alligevel på, at de vil gå med til (selvom man selvfølgelig altid kan spørge :slight_smile: ). Til gengæld bør de være i stand til at kunne udpege et par stykker, der passer i temperamentet, hvis du bare beskriver Sylvester godt for dem.

3 måneder er længe og fungerer det ikke nu, er der en grund. Ham den unge bamdut, bør nok have en anden ung bamdut at slåsse med. Prøv at kigge på min hittekattehjemmeside www.hittekat.dkSimba 67 er noget af det blideste jeg nogensinde har oplevet. Han er så blid han end ikke ved han har kløer. Om morgenen når jeg skal på toilet vil han så gerne op og nusse men glider nærmest af mine ben fordi han er så blid. Får han slældud (for ham er jo en bamdut) af en anden mis lægger han sig på siden og ser engleagtig ud

Altså de er jo mindre og mindre efter ham godtnok - men det er nok mest fordi han er bedre til at lade dem være - og nogen gange synes jeg han virker trist og er længe om at spinde, og tror det er fordi han føler sig lidt ensom og usikker. Så tror i har ret - det er tid nu! Britta jeg kan ikke åbne din side?

Der er kommet en Simba med i adressen. Prøv i stedet bare med http://www.hittekat.dk :slight_smile:

http://hittekat.dk/din-nye-kat.html
Her er Brittas side :slight_smile:

Herhjemme fik vi jo en 5 årig dame ind for de to teen-terrorister gad jo ikke liiige kæle når min søn ville. Det har fungeret upåklageligt . I starten troede TTerne dog man sagde godag ved at hvæse, men kropsproget sagde at de var meget interesseret. Efter nogle dage med at blive hvæset af, hvæsede Dronningen igen (så ku de lære det ku de!) I dag er de gode venner og hun giver endda Marx lov at putte ( indimellem ) ved side af hende. Men hun kan da også godt få nok af deres aktivitets niveau og så lapper hun dem en (uden klør) og fatter de det ikke, og bliver ved, hvæser hun meget bestemt.

Vi er også ved at finde en løsning eller rettere vi ville jo gerne ha en kat mere så vi tænker en stor dreng som vil kunne lege med dem og lade Marx putte for selvom han har sin bror så går hans bror nogle gange for sig selv og gider ikke putte med Marx (læs: opsøger ikke Marx men accepterer hvis Marx finder ham for at putte / vaske). Marx er altså også en mega putte gøj når han ikke lige brænder krudt af ved leg :slight_smile:

Altså LadyS det er da en dejlig historie!! Lige sådan kunne jeg havde ønsket mig det gik med mine :slight_smile:

Men nu har de to store igen haft en tur - og det har de faktisk gjort en del på det sidste. Og de kommer sommetider også op og slås :frowning: Så kommer til at tænke på om det måske kunne give mere stress mellem dem, med endnu en kat?? Kors hvor er det godt nok en lidt svær beslutning og jeg er bange for igen at gøre noget forkert for mine dyr :’(

ja det er jo det, man vil jo det bedste for dem.
Har du kørt med Feliway i stikkontakten og Felifriend på Sylvester? Der er jo også Anix-Calm og en anden beroligende som jeg ikke lige kan huske. Jeg kørte med Feliway i kontakten den første måned og Felifriend de sidste 14 dage på drengene. Næste sammenføring vil blive med noget Anix-Calm udover Feli produkterne, mest tænkt som forebyggende.
Derudover holdt jeg dem adskilt om natten de første 5 dage for at give den nye fred og jeg kan da stadig lukke drengene fra om natten for både mig og Dronningen gider dem altså ikke når det er ultra hyper :wink:
Måske en god ide at holde Sylvester inde hos dig (eller omvendt) nogle nætter for at give de gamle fred. Måske ville de to gamle også ha glæde af lidt beroligende i perioder men det er der nogle som ved meget mere end jeg gør herinde :slight_smile: De der små baryler kan være en pest indimellem :wink:

[QUOTE=Missernes_menneske;1206665]Altså LadyS det er da en dejlig historie!! Lige sådan kunne jeg havde ønsket mig det gik med mine :slight_smile:

Men nu har de to store igen haft en tur - og det har de faktisk gjort en del på det sidste. Og de kommer sommetider også op og slås :frowning: Så kommer til at tænke på om det måske kunne give mere stress mellem dem, med endnu en kat?? Kors hvor er det godt nok en lidt svær beslutning og jeg er bange for igen at gøre noget forkert for mine dyr :’([/QUOTE]

Jeg kørte også med feliway den første måned og zylkene de første dage, uden det rigtig virkede som om det havde effekt… Og han er nu ret rolig den lille mand - men ind imellem har han selvfølgelig ikke kunnet lade være at ville løbe efter dem. Nu gør han det dog ikke så meget mere, sikkert fordi han har forstået at han så også må ‘løbe for livet’. Og nu virker han så lidt forstemt og trist - og de to voksne som om de ind imellem er tirret af hinanden. Og de er i øvrigt lukket for sig når de er alene lang tid. Og så kalder han hjerteskærende :’(

Det ville være synd for dem alle at fortsætte sådan :frowning:

Enig Mette - det er ikke godt :’( Men tror jeg glemte at skrive de med at de to voksne nu har endnu sværere ved at tåle hinanden. Og vil bare gerne høre om i stadig mener det er løsningen med endnu en kat ?? Tænk hvis de voksne bliver endnu mere vrede på hinanden :s

Det er jo svært at sige - det kan godt være løsningen er at finde et nyt hjem til Lillemanden

Det store problem ved den slags er, at det ved du ikke med sikkerhed, før du har prøvet det.

Sandsynligvis er de to gamle sure på hinanden pga den stress, de bliver udsat for ved at have sådan en ung vildbasse i huset. Om de vil blive gode venner igen ved at indføre en ny kat eller det blot gør det værre (eller status quo), kan ingen fortælle dig med sikkerhed.

Hmm… Jeg har selv tænkt på at omplacere den ældste. Jeg fik oprindelig Sylvester for at han kunne være selskab for Klokkeblomst, fordi Tigeren ikke rigtig gider hende. Og de har altid været oppe at slås indimellem, og har jævnligt tænkt på i årene at hun måske ville have det bedre som enekat…