Hvor lang tid kan en forstuvning ca. tage

Jeg har forstuvet min venstre fod/ankel. Klosmajoren her skvattede på trappen ude i haven i tirsdags. Fredag var jeg ved lægen hvor han sagde det var en forstuvning. Jeg har nu et bind om foden og anklen og sidder med foden hævet på en pude. Jeg må nok indrømme at jeg humpede godt og grundigt rundt på min fod inden jeg kom til lægen (jeg troede det kun var slaget) fik faktisk at vide jeg var et kvaj sådan at humpe rundt. Men hvor lang tid skal jeg tage den med ro - hvor lang tid kan der gå med at sådan noget skidt bliver bedre? Jeg har aldrig prøvet at forstuve, brække eller på anden måde at komme til - derfor undre jeg mig. Jeg kan jo ikke bare sidde her og kukkelure.

Det ved jeg faktisk ikke :slight_smile:

Men god bedring -kramer

puha, det ka desværre godt risikere at tage lang tid, jeg har engang forstuvet mit håndled, det var ovre i løbet af en uges tid, fru tonya forstuvedet sit håndled for et par år siden, det tog hende faktisk næsten et helt år før hendes hånd var helt tip top igen.
det bedste du ka gøre er at holde foden i ro i et par dage, dvs alt med at humpe rundt på den er ikke det bedste hvis du víl ha en hurtig helbredelse

du skal osse lige ha et ønske om god bedring herfra

Jeg har også siddet med foden oppe siden fredag formiddag - for som lægen sagde “nu skal du ikke springe rundt og spille helt” så det prøver jeg at lade være med.

En forstuvning kan tage lang tid,desværre
Syntes det synd for dig :kram:

Desværre alt for lang tid.
Regn med 4 dage før du begynder at kunne gå igen, husk at brug den uden at overbelaste.
Men man kan godt have fornøjelsen af sådan en fod i 3-6 måneder.
Jeg forstuvede min for 2 måneder siden, den gør stadig avs, men ikke så jeg ikke kan gå, er måske heller ikke for god til at tage den med ro.

Jeg forstuvede min ankel for 4 eller 5 år siden og det tog næsten et halvt år før den ikke gjorde ondt mere.
Knus og god bedring fra Elin

Jeg forstuvede engang den ene fod, og der gik to-tre måneder, før den ikke gjorde ondt mere.

God bedring. -kramer -kramer

al mellem 2 og 12 md - personligt har jeg mere ondt af din forstuvning end mine brækkede tæer… for det er værre at forstuve noget…

rigtig god bedring

:kram:

Avs , jeg har hørt en forstuvning gør mere ondt end hvis man brækker foden :?

Men ondt det gør det , min datter havde ondt langt tid efter hun forstuvet foden , nok et par måneder .

Håber ihvertfald du kommer nemmer om det :kryds::kryds:

Og rigtigt god bedring

en slem forstuvning er faktisk værre end hvis man brækker noget, fordi det tager SÅ lang tid at komme over…Min mor måtte droppe håndbold pga en forstuvning der tog over et halvt år…

Men det kommer jo helt an på om det er en “mild” eller en “svær/slem” forstuvning mht hvor længe det kan vare…

Jeg fik en meget kraftig forstuvning af højre ankel for 4 år siden,det tog næsten et år før jeg var smertefri og nu har jeg begyndende gigt i anklen…:frowning:
Det er langt at foretrække at brække noget fremfor at forstuve det kraftigt,det tager betydelig kortere tid at komme sig over…

[quote=Hanne N;186518]Jeg fik en meget kraftig forstuvning af højre ankel for 4 år siden,det tog næsten et år før jeg var smertefri og nu har jeg begyndende gigt i anklen…:frowning:
Det er langt at foretrække at brække noget fremfor at forstuve det kraftigt,det tager betydelig kortere tid at komme sig over…[/quote]

for det meste, ja…men der er dælme også tilfælde hvor man ønsker det omvendt…
Jeg har stadig problemer med min højre hånd efter min eks brækkede en knogle inde i selve hånden for ca 4 år siden…jeg kan ikke lave mine super gode havregrynskugler uden at få hjælp til den del med at forme dem, for når jeg prøver så låser min hånd, og i og med det er en af de små knogler derinde den har været gal med så kan sygehuset ikke rigtig stille noget op…

Jeg havde en mildt forstuvet fod i over et halvt år…