Der er fri tørkost herhjemme, vådmad når man miav’er højt nok og kød 1 gang om dagen…Ud af 14 katte er kun 1 overvægtig…det skal dog siges, at ca. halvdelen lige pt, har tillagt sig en vintervom, som svinder igen til foråret:høhø:
Victoria har hendes mad stående på spisebordet i køkkenet. Både tørkost som er ad libitum og vådfodder som hun får morgen og aften og nogle gange lidt extra til frokost hvis hun insistere.
Drengene har tørkost ad libitum stående og så får de tilbudt kyllling, fisk, rejer, oksekød om aftenen. Det er dog kun Charlie og Victoria der er interesseret i det, Nunuu er KUN interesseret i sin tørkost.
Jeg er så glad for at alle tre er gode til at drikke, dog vil jeg lige vende den med c-vitamin med min dyrlæge. Hvis det er noget han siger god for, så vil jeg da forbygge ![]()
Mine har tørfoder stående altid, og så får de vådt eller råt, eller tilberedt kød/fisk ca en gang om dagen ![]()
[quote=danpia;333947]Mine får vådfoder morgen og aften.
Tørfoder får de i aktivitetsbolde (de har hver sin), når vi kører på arbejde.
De får også tørfoder lige inden vi går i seng og så nogle gange lidt ind i mellem.
De kommer nok aldrig til at have tørfoder stående fremme, da Charley hører til dem der æder til han brækker sig (og som får fodbold-facon)
:)[/quote]
Hvad er det for nogle aktivitetsbolde i har ? Jeg har forsøgt at finde nogle men uden held - den eneste jeg har fundet var til en gnaver og der var hullet for lille til vores store siameser-piller.
[quote=birtheras;334034]Victoria har hendes mad stående på spisebordet i køkkenet. Både tørkost som er ad libitum og vådfodder som hun får morgen og aften og nogle gange lidt extra til frokost hvis hun insistere.
Drengene har tørkost ad libitum stående og så får de tilbudt kyllling, fisk, rejer, oksekød om aftenen. Det er dog kun Charlie og Victoria der er interesseret i det, Nunuu er KUN interesseret i sin tørkost.
Jeg er så glad for at alle tre er gode til at drikke, dog vil jeg lige vende den med c-vitamin med min dyrlæge. Hvis det er noget han siger god for, så vil jeg da forbygge :)[/quote]
Hvad hentyder du til med de der c-vitaminer og hvad kan man forebygge med dem ?
Mine er i fin foderstand men jeg skal kæmpe for at holde sul på dem om vinteren med mellemrum, hvilket jeg gør ved at skifte til federe foder og supplere med guf (dvs råt og andet forskelligt - de spiser meget varieret).
De har tørt stående fremme ad libitum, som er det de spiser mindst af, så får de råt mindst hver anden dag og vådt 3 gange dagligt - dog ikke den ene gang de får råt.
Hertil kommer de ting de får, når vi træner og det er bestemt ikke altid lødig:)
Endelig får de ofte af min mad og rester og jeg har aldrig dårlige maver.
Dyrlægen falder næsten besvimet om, når han hører især det sidste, men sådan har mine katte altid levet. Ost og forskelligt pålæg samt frikadeller, kartofler og af og til lidt frugt og grønt - de får det, som de vil have, men i tilpassede mængder naturligvis
Resterne er dog ikke hver dag, og nogle dage gider de det slet ikke. Jeg giver aldrig krydret eller stærk mad eller sukker - dog får Tara af og til lidt syltetøj, da hun elsker det.
En gang glemte jeg et glas på bordet, og hun drak en halv bøtte. Der var intet at se eller mærke på kat eller bakke - imponerende! For det var næppe sundt
MVH
“Vi” har heller aldrig dårlige maver…det er så længe siden jeg har set en pælle der ikke havde cigarform, jeg ikke kan huske det ![]()
Her er jeg begyndt med at tage dobbelt kød o af fryseren. Således var der 6 store koteletter til misserne i lørdags (Hm eller var det igår)…og de røg lige ned i røret på ganske få minutter. Jeg har Sigariah stærkt mistænkt for ikke at spise meget tørkost men næsten udelukkende rå, og hendes kondition er formidabel og pelsen er
…lige til at savle over.
Jeg har gjort migtil den vane, jeg istedet for at købe 400 gram kød til vi firebenede så køber jeg 1400 gram…det er jo nemt nok, det handler blot om at tage en større bakke kød eller flere ![]()
Den primære grund til der står tørkostskåle rundt om er bl.a. de gamle af mine dyr fortrinsvis spiser tørkost og det er hulens svært at lave om på…men de tilbydes rå mad som alle de andre, problemet er blot de ikke spiser det i særlig stor mænged…OG at jeg ikke er hjemme x-antal tiner i løbet af dagen og to aftener og så ER der nødt til at være mamse i skålene.
vores 2 katte får ca 180 gr tørkost om dagen til deling, det har de så stående fremme altid, derudover falder der lidt råt kød ned til dem ved spisetid plus de får et brev vådkost til deling 3-4 gange om ugen
jajaja de får da osse lidt godbidder og kattesnacks nu og da