Hvor mange mon de popper med

Lige et kig i føde kasserne :heart:

Naomi er mere afslappet og ligger nu ved dem og lader den die, jeg ved underlaget er beskidt, men vil ikke stresse hende med at skifte det

Cassi passer dem til UG, er så stolt af Tøsen, hun har ellers ikke de bedste gener i ryggen der, da både mor og mormor var dårlige mødre :cry: vi havde bestemt at var det ligeså med Cassi, ja så blev linjen lukket for avl


Billedet er ikke det bedste, men det er svært at komme til

11 Synes om

:crossed_fingers:t3: For at alt bare kommer til at gå godt med dem begge.

Og dejlige killinger :heart_eyes::heart:

1 Synes om

Stort tillykke med alle 10 :flag:

1 Synes om

Det går rigtig godt med Naomi. I går fik killingerne mælk 3 gange, hvor de midt på eftermiddagen ikke rigtig drak noget. De har over natten taget følgende på 8, 15, 9 og 11g
Jeg har skiftet underlag hos dem og de kravlede fint i mælkebaren, så nu afventer jeg lige aften vejningen og ser om de skal have tilskud igen

Cassi killinger har over natten taget følgende på 1, 7, 9, 8, 2 7g. Der var meget uro hos dem inde vi gik i seng, så de fik tilbudt flasken og tog godt fra, så tænker de får tilbudt flaske her i dag.

10 Synes om

Jeg er altså blevet nysgerrig, hvordan kan det være du flasker så ofte på killinger på over 100g (de havde jo en flot fødselsvægt på 100+) :thinking:

Taber de sig eller? For syntes da de ser fine ud.

Jeg ved ikke hvordan med amning hos katte men hvis man tænker på mennesker er det jo netop vigtigt ikke at flaske i starten hvis alt er normalt for at få gang i mælkebaren, og kom til at tænke om ikke også dette gælder ved katte. Mætte babyer spiser ikke = nedgang i produktionen især de første uger er vigtige da udbud og efterspørgelse tilpasser sig.

:sweat_smile: jeg har ingen erfaringer i at opflaske killinger eller støttefoder så vil gerne have mere viden.

Jeg fuldflasker ikke, de har kun fået 3 gange i døgnet, lige nettop fordi de også skal være sultne til at kunne malke mormis op.
Naomis havde egentlig mælk nok, da hun havde lagt ned allerede inden fødslen, men da hun stressede så meget og ikke lagde nok og ordentlig med killingerne, ja så tog de ikke på og den ene døde, derfor begyndte jeg at støttefodre hos dem

Cassie fik store fine killinger, men det at Naomi ikke kunne finde ro og hendes killinger lagde og skreg, ja så har hun være længere om at ligge mælk ned, og da et par har tabt sig ja så valgt jeg at give dem også, men de har kun fået 3 gange i alt, siden de blev født.

pt er der total ro begge steder, så ingen har fået noget i dag.

4 Synes om

Ah ok havde fået læst det som om du fast støttede 3 gange i døgnet :see_no_evil: og at de ikke havde tabt sig men blot var stabile men tog på pga flasken :grin:

1 Synes om

Nogen er flyttet i ly af mørket :slem:

5 Synes om

R kuldet blev 2 uger i går. Vægten siger 248 - 280 - 270 - 240 - 229 - 236g i forhold til fødsels vægten er det lige i under kanten, men killingerne er så fine at se på :heart::heart:

12 Synes om

12 Synes om

De små er nu 3 uger og I går kom kravlegården op. Naomi var ikke helt tilfreds ø, men er dog faldet til ro.

I dag har de fået fast føde for første gang, det gik over alt forventning. Men det griseri lidt i kravlegården

13 Synes om

De er da slet ikke til at stå for - helt vidunderlige allesammen
:love::love::love::love::love::love:

1 Synes om

8 ud af 10 har fundet ud af fast føde er godt :grin:

13 Synes om

De er nu 4 uger og alle undtagen 1 spiser selv, den sidste nægter hårdnakket at indtage fast føde, men mon ikke det kommer.
Bakken har de alle også lært at bruge, så nu øges deres plads, så der bliver mere at boltre sig på og plads til flere klatre og lege redskaber

16 Synes om

jeg er virkelig en skovl til det med at få ordnet billeder og hjemmeside, fik taget billeder da de var 3½uge, men har fårst fået opdateret hjemmesiden i dag og lagt billederne ind. de er lige om snart 5 uger :dokdok:

Nutsy


Broder Tuck

Lady Kluk

lady marian

Lille John

Robin Hood

Quark

Queen

Quiz

Qvintus

13 Synes om

Bedre sent end aldrig - og de er jo værd at vente på, så skønne, som de er

:love: :love: :love: :love: :love: :love: :love:

1 Synes om

Tusind tak :hjerte: Håber at få taget ny billeder i weekenden, der sker bare så meget med dem lige pt.

2 Synes om

fik taget en lille video af killingerne :hjerte:

12 Synes om

Jeg har forsøgt mig som fotograf i dag, fællesbilleder var killingerne så absolut ikke enige med mig i, men det gav da nogle rimelige enkeltbilleder.

DK JeaTri’s Quark, KBL a 09 22

DK JeaTri’s Qvintus, KBL a 03

DK JeaTri’s Quiz, KBL g 09

DK JeaTri’s Queen, KBL g 09

DK JeaTri’s Broder Tuck, KBL d 09 24

DK JeaTri’s Lille John, KBL d 09

DK JeaTri’s Nutsy, KBL n 09

DK JeaTri’s Lady Kluk, KBL f 09 22

DK JeaTri’s Robin Hood KBL n 24

DK JeaTri’s Lady Marian, KBL d 24

De er nu 7 uger :jubiii:

15 Synes om

Killingerne har i dag været hos dyrlægen og fået 1. vaccination og chip, de fik alle stor ros
Klinikken blev undersøgt flittig, fik dog ikke taget billeder.
Nu er de gået kolde, for dagen var lang, da de vi lige var et smut rundt Ørsted, hos fru formand og hente kalender og topkatte præmie. mega hyggeligt med en god gang kattesnak :jubiii: :jubiii: :jubiii:

6 Synes om