Hvor mange mon de popper med

Vi har to kuld på vej lige nu, et som er planlagt, mellem Naomi og Yogi, et kuld jeg har drømt om længe, er så spændt på hvad der kommer.

Så har vi desværre også et UPS kuld på vej mellem Cassi og Boss (søster og bror). De nåede kun at lave en parring og den gav desværre gevinst. vi gik flere uger under overvejelser om vi skulle lade hende snippe, også pga. hendes unge alder, vi havde en snak med vores dyrlæge om for og imod.

Begge piger er på dag 58. de følges pænt i vægtstigning, men Cassi er meget mere rund en Naomi

Cassi

Naomi

7 Synes om

Jeg gætter på, de får 15 til sammen :rock: Hende den første badebold der må da have mindst 8 :muhaha:

1 Synes om

Min dyrlæge sagde godt nok det var bedst hun fik mange, så er de nemlig mindre, men 15 stk håber jeg godt nok ikke der kommer.

1 Synes om

Hvor gammel er Cassi? Meget ung antager jeg siden dyrlæge håber på små killinger.

Hun er kun 10 mdr født d 18 nov. 19

1 Synes om

Hvad “gør” man egentlig med sådan et kuld - kan de f. eks. stambogsføres, eller er der regler mod så hård linjeavl (som det vel kan kategoriseres som, omend det var utilsigtet)…?

De registreres og får stamtavle på lige fod med alle andre kuld, når begge forældre er af samme race.
Nogle bruger sådanne parringer i avl og kalder det linje avl. for vores race gør russerne stor brug af parringer mellem far/datter - mor/søn og halv & hel søskende. for os er er det indavl og bestemt ikke ønsket :cry: og intet af det går videre i avl, dog kan det være der komme en pæn en til show, så bliver den hjemme.

4 Synes om

“Hård linjeavl” var også ment som et lettere sarkastisk synonym for indavl - da jeg havde min gang i hundekredse, var der også fraktioner der, der yndede anvende det, fremfor at kalde en spade for en spade… :sunglasses:

1 Synes om

Du ved godt det hedder linjeavl når du selv gør det og indavl når de andre uansvarlige… gør det :slem:

Hvis man gør det i en generation og i næste parrer meget langt ud er det vel ok, gør man det i generationer så er man selv ude om følgerne

1 Synes om

Tjaa det er vel ikke optimalt, men hun kunne blive drægtig, så ja er det vel heller ikke værre.

Kan godt forstå du ærgrer dig, men ja ting sker

1 Synes om

Indeed… :smirk:

1 Synes om

Og så er hun under kyndig røgt og pleje - i modsætning til alle de jævnaldrende stald og -huskatte, der er overladt til selv at klare drægtighed, fødsel og killingepleje… :roll_eyes:

4 Synes om

Det var også det min dyrlæge sagde :slight_smile: og ja det kan jo og vil nok ske, når nu vi vælger at have vores drenge inde ved os og sammen med pigerne.
Vi må prøve at være mere obs i fremtiden, så vi får dem delt inde en løbetid starter.

Tusind tak, vi gør vores bedste :hjerte:


10 Synes om

Vi har haft et par hektiske dage.
Naomi poppede onsdag aften, en svær fødsel af første killing som tog lidt over 1½ time, men resten kom som perler på en snor. Hun fik 5 små
2 piger på 98g - 76g. 3 Dreng 83g 83 - (66g han døde desværre inde der var gået et døgn.)
De så ud til at knappe fint på, hun havde/har mælk, killingerne virker egentlig meget rolige og siger ikke meget, men Naomi er meget urolig, forlader dem tit og går og miaver og ved ikke rigtig hvor hun vil være. De er født i soveværelset, men lukker vi døren, så sidder hun bag den og vræler, så vi har ladet den stå åben, men hun forlader dem stadig tit, og komme ned og vil være hos mig. jeg forsøgte at tage killingerne med i køkkenet, men det ville hun heller ikke, hun bar den ene i badeværelset, så nu er hun der og virker lidt mere rolig.
I dag har jeg støttefodret 3 gange og de er sultne når jeg kommer med flasken.
119752845_331185684857206_6376665409288087297_n

Cassi poppede i går aftes og tog helt røven på os, der var absolut ingen tegn på fødsel.
Knud så fodbold i stuen, jeg sad i køkkenet og så film. da jeg ville gå i seng, lagde hun med 4 killinger oven på en hule lige på den anden side af bordet. ikke en lyd havde hun givet fra sig.
Hun fik 6 store killinger og virker så rolig og afslappet. hun og killinger er dog blevet flyttet i en transportkasse, der var mere bekvemt, men den står samme sted. Hun passer killingerne til UG, men bliver dog stresset når Naomis killinger skriger og så fare hun hen til dem med det samme.
4 drenge på 103g - 121g - 102g - 105g og 2 piger på hver 93g killingerne er rolige og siger intet. der er plus minus 2-3 g det sidste døgn. de blev tilbudt flaske her for en time siden, 3 ville gerne have.

10 Synes om

Tillykke med begge kuld - der bliver da liv og glade dage i huset om nogle uger :smile:
Håber Naomi falder til ro og tager sig af sine børn - er det ikke hende, der er ret ung?
Der er nok nogen, der skal i tænkeboks med hensyn til navne - har I temaer parat allerede?

1 Synes om

Tusind tak :hjerte:

Nej Naomi er næste 2, men Cassi kun er 10 mdr

Naomis er et JeaTri’s Q kuld og har allerede fået navnene. Quark, Queen, Quiz, Qvintus, den er svær med et tema, derfor er alle med Q
Cassi er JeaTri’s R kuld, der er endnu ikke bestemt

2 Synes om

Det bliver da liv og glade dage med så mange dejlige killinger :smiling_face_with_three_hearts::heart_eyes:

Tillykke med dem - de første hvad farver er de? (Blå noget?)

1 Synes om

Jeps første kuld er er blå, pigerne er g 09 drengene er a 03 og a 09 22. Hun glemte dog at levere den blå solide pige jeg ønskede mig :ihhaltsaa::ihhaltsaa:

Glemte i øvrig Tusind tak, ja der bliver liv i huset med 10 banditter, men vi når da at få lidt ro inde, da de 3 fra juni kuldet flytter i næste uge

2 Synes om

Valgte at tage en morgenvejning på alle ti killinger,
De 5 af Cassis har taget på 10g - 3g. - 6g. - 5g. - 4g. mens den sidste have tabt sig 2 g.
Af Naomis (blå) havde 2 tabt sig, en stod på det samme og 1 havde taget 2g på.
De 4 af Naomis og ham af Cassis der havde tabt sig spiste godt da de fik tilbudt flasken.

1 Synes om