[quote=Nevadaisy;98210]Tja jeg bruger 2 sække om måneden nu med 5 katte. Så det er da også 28kg og det er Golden Grey Master.
Jeg kan ikke lige se hvordan man kan bruge mindre.
Når jeg har vasket kattebakkerne hælder jeg en hel sæk i så der er en dejlig masse grus og efter en måned er det tid til vask af kattebakkerne og så nyt grus
Jeg har to store kattebakker til kattene og så har Daisy hendes egen - hvor gruset dog holder meget længe, så det er ikke talt med i regnskabet med de 28kg.
Nogle gange er gruset ikke helt så “beskidt” og så hælder jeg det over i en af bakkerne efter rengøring og så holder det jo lidt længere, men synes som oftest resten skal ud når der er gået en måned[/quote]
Jeg smider normalt ikke ud - jeg hælder rent oven i - jeg tømmer måske helt en til to gange årlig…
Ja altså vi har 2 katte og jeg tror vel at de bruger 1/2 pose á 14 kg om måneden så nej det er ikke så meget og de har ellers masser af grus - det er ikke noget der bliver sparet på.
Vi bruger Golden gray master.
nå Helle så er det jo derfor
Jeg synes nu gruset for det meste bliver ulækkert efter en måned…misserne tramper jo rundt over det hele så deres kattebakker må gerne være rimelig rene
Men måske mine bare sviner enormt meget i bakken, det ved jeg jo ikke
Her bruger vi Super Clump. Det er det bedste grus vi har prøvet til dato, og vi har også prøvet GGM, som der er mange der er rigtig glade for. En pose med 16 kg holder i ca 14 dage, og det synes jeg er meget, når man tænker på at vi har 6 katte.
Vi har også brugt Olivers i en perionde, men stoppede da jeg synes gruset kommer til at lugte meget grimt, meget hurtigt.
Jeg bruger ca en 8 liters pose om ugen til 4 katte - men jeg ved ikke lige hvad de 8 liter svarer til i kg?
Jeg køber klumpende kattegrus fra fakta. Jeg synes det fungerer overraskende godt og alternativet er nemlig også at slæbe fra dyrlæge eller dyrehandel og når man ikke har bil kan det hurtigt blive tungt.
Jeg ved at man kan få tilsendt - men så skal man vel også være hjemme når man kommer? Ellers er jeg lige vidt mht at fragte fra posthuset på cykel.
Det behøver du ikke. Det eneste sted, der er en 20 kgs. grænse hos PostDK er når man som privatperson skal sende en pakke på posthuset. Men firmaer med firmaaftaler må sende hvad som helst. Der er 15 kg. i Extreme Classic Odour Lock, og jeg får uden problemer sådan 2 poser (30 kg. i alt) leveret til døren.
Så bestil du bare løs og spar portoen! (men vær hjemme til den stakkels postmand ;))
Problemet kan opstå hvis man køber fra et mindre dansk firma uden sådanne firmaaftaler, for de sender under vilkår som alm. privatpersoner og løber derfor ind i 20 kgs. grænsen.
[quote=Vivi_Fletcher;98080]
I øvrigt passede jeg katte for en i sommers, der også bruger Olivers.
Det er elendigt grus IMO …[/quote]Ja deres grus er blevet mere og mere elendigt! Jeg har været med helt fra start (også før da de hed faks) og der var gruset meget bedre i sugeevne og lugtgener, fakisk var det bedre en golden grey master er nu. Men de har skiftet leverandør et par gange, og det er kun gået ned af bakke -desværre!
Borset fra det så tror jeg (aner det ikke) vel jeg bruger 2 pakker golden grey pr måned - Har fire katte og 3 bakker.
[QUOTE=Nevadaisy;98210]Når jeg har vasket kattebakkerne hælder jeg en hel sæk i så der er en dejlig masse grus og efter en måned er det tid til vask af kattebakkerne og så nyt grus
[/QUOTE]
Jeg har 3 bakker og når jeg synes en af dem trænger til vask, hælder jeg det brugte grus op i en af de andre, det gør jeg så også med den næste og den sidste kører jeg så helt i bund, så der næsten ikke er mere tilbage.
På den måde synes jeg det rækker længere og samtidig kan de få friske bakker ind imellem.
Men jeg gør det ikke en gang om måneden - der er længere tid imellem.
Jeg vil prøve at bestille Rc i næste uge også se om ikke jeg spare lidt i mængden af hvad jeg bruger. Jeg er aldrig prøvet rc så det bliver spændene. Så bare ikke jeg få en skideballe af posten.
[quote=pivnu;98286]Det behøver du ikke. Det eneste sted, der er en 20 kgs. grænse hos PostDK er når man som privatperson skal sende en pakke på posthuset. Men firmaer med firmaaftaler må sende hvad som helst. Der er 15 kg. i Extreme Classic Odour Lock, og jeg får uden problemer sådan 2 poser (30 kg. i alt) leveret til døren.
Så bestil du bare løs og spar portoen! (men vær hjemme til den stakkels postmand ;))
Problemet kan opstå hvis man køber fra et mindre dansk firma uden sådanne firmaaftaler, for de sender under vilkår som alm. privatpersoner og løber derfor ind i 20 kgs. grænsen.[/quote]
En anden idé er at bestille fra den engelske zooplus, hvor tingene bliver leveret med fragtmand
Jeg har tre katte med to bakker og jeg vil tro, én pose GGM holder ca. 1½-2 måneder her i huset. Engang imellem hælder jeg gruset gennem et dørslag ned i en spand, vasker bakken grundigt igennem og hælder det sigtede grus tilbage i bakken (hvis det er et tidspunkt, hvor der er meget grus i bakken - næste gang bliver den kørt i bund og resterne smidt ud før rensning). Jeg synes bestemt ikke, det bliver ulækkert efter et stykke tid, når det er så godt klumpende
Gør den engelske side altid det? For det kommer da alt sammen fra Tyskland…
Men det er egentlig ligegyldigt for mig, for EC Odour Lock kan kun fås på den tyske side. Jeg vil ikke have babypudder-snasket indenfor døren