Hvor meget grus bruger i

Jeg spørger fordi en ven til mig simpelthen ikke kan forstå hvordan jeg kan bruger lidt mere end 30 kg i måneden til 4 katte.
Jeg bruger olivers og er ikke helt tilfreds med det. Men alternativet er at bære kattegrus hjem fra dyrlægen, kattegrus hvor der kun er 7 kilo i hver pakke så jeg kommer til at tage frem og tilbage (med det offentlige) 2-3 gange for at få de 30 kilo hjem jeg skal bruge.
Men bruger jeg meget i forhold til antal katte? Vil jeg eventuelt skulle købe mindre i måneden hvis jeg skifter over til et bedre mærke?

Jeg har 1 kat, og ja jeg har vel haft ham i godt og vel snrt 2 måneder. og det samme med den pose grus jeg har derude i skabet - hvor der er 14 kg. i. jeg har så lige bestilt 2 poser mere der lige er kommet fra UK. Better safe than sorry.

Jeg bruger Golden Grey Master Deluxe (eller sådan noget i den stil) og jeg er helt vild med det! Selv hvis bakken ergodt brugt så lugter den på ingen måde overhoved.

Gruset er lækkert parfumeret og dufter altså skønt, og suger godt til - klumpende selvfølgelig. Jeg vil ikke bruge noget andet - jeg elsker det!

Jeg bruger extrem classic og bruger meget mindre end jeg gjorde før med et billigere mærke.

Jeg får det også fra zoo plus så jeg ikke behøver at slæbe det hjem selv men kan nøjes med at modtage det ved døren.

Gruset er lækkert parfumeret og dufter altså skønt, og suger godt til - klumpende selvfølgelig. Jeg vil ikke bruge noget andet - jeg elsker det!

Hvad med mis, kan den også godt lide det;o)))

Her bruges kun savsmuld, det drysser en smule, men ikke meget og det lugter aldrig, da træ er bakteriedræbende.
Knus Elin

30 kg om måneden til 4 katte lyder altså også vildt, synes jeg.
Med de gode grustyper, vil jeg skyde på, at jeg bruger ca 5-7 kg om måneden pr kat.

Vi har 4 katte og bruger Golden Grey Master og har vel 15 kg i 1½ måned. Vi køber hos Zooplus, enten Tyskland eller England, alt efter, hvor det bliver billigst :slight_smile:

[quote=Leopolds mor;98059]Gruset er lækkert parfumeret og dufter altså skønt, og suger godt til - klumpende selvfølgelig. Jeg vil ikke bruge noget andet - jeg elsker det!

Hvad med mis, kan den også godt lide det;o)))
[/quote]

Det kan du tro han kan :slight_smile: Han kommer hjemme fra Vivi af hvor hun har brugt det samme - så han er godt bakke/grus-trænet :stuck_out_tongue:

hæhæhæ!

[quote=Vivi_Fletcher;98060]30 kg om måneden til 4 katte lyder altså også vildt, synes jeg.
Med de gode grustyper, vil jeg skyde på, at jeg bruger ca 5-7 kg om måneden pr kat.[/quote]

Hm…så bruger du da ca det samme hvis vi tager at du bruger 7 kg. pr. kat pr. måned?

7 + 7 = 14

14 + 14 = 28

Rundet op har vi 30 :slight_smile:

[QUOTE=Gry Gressbakken;98064]Hm…så bruger du da ca det samme hvis vi tager at du bruger 7 kg. pr. kat pr. måned?
[/QUOTE]

Så prøv med 5 kg og rund ned i stedet :wink:

Godt … nu har jeg så regnet det ud i forhold til, hvornår jeg sidste bestilte.
Jeg bruger ca 3,8 kg grus pr md pr kat :slight_smile:

I øvrigt passede jeg katte for en i sommers, der også bruger Olivers.
Det er elendigt grus IMO …

okay så lidt grusd bruger jeg jo så overhoved ikke

jeg er jo så stadig på den sæk jeg fik fra dig af, men den er snart slut. og det var 14 kg. så det er ca. 7 kg. pr. måned.

Vi bruger vel ca 8kg om måneden til 2 katte…

4 katte - jeg bruger cirka 16 kg grus i mdr.

Knus

Jeg fik Amira i slut september, og det der er i bakken nu er resten af 2. pose Extreme Classic. Jeg har jo så også skulle starte op der i september med at fylde kassen op, så jeg synes egentlig, det er ret drøjt. Jeg sigter det blot igennem et dørslag engang imellem, men smider det aldrig ud.

Tak for jeres svar.
Jeg kan jo hurtigt regne ud at jeg bruger en del mere pr. kat end i gør. Måske jeg skulle prøve RC eller Golden Grey. Så vidt jeg har set så fås begge produkter hos zooplus. Så er spørgsmålet bare om de kan fås uden sæbe duft - Nuka nægter at bruge noget der dufter.

[QUOTE=Troldegaarden;98123]Tak for jeres svar.
Jeg kan jo hurtigt regne ud at jeg bruger en del mere pr. kat end i gør. Måske jeg skulle prøve RC eller Golden Grey. Så vidt jeg har set så fås begge produkter hos zooplus. Så er spørgsmålet bare om de kan fås uden sæbe duft - Nuka nægter at bruge noget der dufter.[/QUOTE]

De kan godt fåes uden duft.

[QUOTE=Gry Gressbakken;98084]okay så lidt grusd bruger jeg jo så overhoved ikke

jeg er jo så stadig på den sæk jeg fik fra dig af, men den er snart slut. og det var 14 kg. så det er ca. 7 kg. pr. måned.[/QUOTE]

Men du startede jo så også op uden noget - og i en tom bakke bruger man en stor del af gruset :wink:

Ja jeg vil nok købe dobbelt op til at starte med og så se hvor langt det rækker. Desværre skal jeg bestille af 2 gange hos zooplus da posten nægter at uddelle mere end 20 kg - og så vidt jeg ved er der 15 kg i Rc pose.

mit grusforbrug kunne også ca ganges med 10 i den periode hvor jeg brugte olivers grus, nu er jeg tilbage på ekstreme classic, det er det bedste jeg har prøvet :slight_smile:

jeg bruger ca en pose om måneden til 3 katte.

Tja jeg bruger 2 sække om måneden nu med 5 katte. Så det er da også 28kg og det er Golden Grey Master.
Jeg kan ikke lige se hvordan man kan bruge mindre.

Når jeg har vasket kattebakkerne hælder jeg en hel sæk i så der er en dejlig masse grus og efter en måned er det tid til vask af kattebakkerne og så nyt grus :slight_smile:

Jeg har to store kattebakker til kattene og så har Daisy hendes egen - hvor gruset dog holder meget længe, så det er ikke talt med i regnskabet med de 28kg.

Nogle gange er gruset ikke helt så “beskidt” og så hælder jeg det over i en af bakkerne efter rengøring og så holder det jo lidt længere, men synes som oftest resten skal ud når der er gået en måned