Hvor meget hjælp kan man forvente hvis man er hjemmegående

Når Paulo er hjemme står han for meget af det huslige. Han er super aktiv når det kommer til rengøring og oprydning -thumbs og han kommer ALTID i hjørnerne og under diverse møbler, som jeg let og elegant godt kan hoppe hen over -toshy det tager ham så også dobbelt så lang tid som mig, men så er det også gjort -thumbs Jeg laver for det meste mad, men han kan også godt gøre det, ellers hjælper vi hinanden. Jeg bader og putter pigerne, og imens rydder han af bordet, sætter i opvaske maskinen og vasker gryder og pander af -thumbs
Haven, skuret og loftet er klart Paulos opgave. Haven er dog også min mors. HUn har ingen have og elsker have arbejde :slight_smile:
jeg HADER kryb så jeg holder mig LANGT væk fra skur og loft :S
Vasketøj er min afdeling, stoler ikke på paulos sorterings system :S
Bagning er min afdeling, og Paulo eeeeeeeeelsker mine kager og brød, så det for han rigeligt af når han er hjemme :smiley:

I er alle sammen bare så heldige med i har mænd i kan få til at hjælpe -høhø

Jeg er så heldig at have fået mig en kæreste som var enebarn, med en mor der ordnede og stadig ordner ALT for ham.
Jeg havde jo aldrig en chance :frowning:

Jeg står for ALT, også at rydde op efter ham, og det er sgu svært at få brudt den vane. For han er ikke til at drive op.
Også siger hans mor, du skal opdrage på ham. Jah det er jeg sgu da også nødt til, for du har jo åbenbart ikke gjort det!

Hvordan får man kringlet det sådan, at man lokker dem, så de ubevist hjælper når der spørges -høhø

Jeg vil så vende det om og sige; Han er en voksen mand, og fuldt ud i stand til at vælge at give en hånd eller vælge at lade være.
Hvis jeg havde en mand der ikke hjalp til og negligerede det, når jeg sagde det var et stort problem for mig at han valgte at sidde og kigge mens jeg lavede tingene, ville han hurtigt ryge ud af døren igen.

For mig handler det om respekt. Det er ikke sjovere at lave tingene for dig end det er for ham, men det er ham der vælger ikke at respektere dig når du spørger om han vil hjælpe. Og det er i mine øjne slet IKKE i orden.
Det er en hel anden ting, hvis i har aftalt at du gør tingene, men som udgangspunkt er man 2 om en fælles husholdning, og melder den ene sig ud er det mangel på respekt for sin partner.