Hvor meget hjælp kan man forvente hvis man er hjemmegående

Fra sin mand. Skal han tage sin tørn i hjemmet eller skal du selv klare det hele når han nu er den der tjener pengene.

Efter min mening kunne han godt deltage lidt i det huslige arbejde… Hvis jeg gik hjemme hele dagen - ja så ville jeg da have masser af tid til at holde hjemmet rent, men han kan vel rydde op efter sig selv :wink:

Jeg går hjemme hver onsdag og kæresten slipper altså ik når han kommer hjem - rydde op efter sig selv, det skal han altså…

hrmmmmmm den er lidt svær. Men jeg synets da klart at hvus dte er noget med at bære sin tallerken ud i køkkenet. Smide sit tøj til vask, hjælpe med at handle osv skal han da klart hjælpe. I weekenderne skal han hjælpe med til det hele -thumbs

Jeg er hjemmegående og min mand arbejder, han skal selv rydde op efter sigselv (tallerken, knive/ostehøvl, eller noget han selv roder). Det nægter jeg altså at gøre. Voksen er man vel selvom man arbejder LOL

Men min mand er faktisk meget hjælpsom, selvom jeg ikke beder om hjælp. Lige pludselig har han støvsuget mens jeg har hentet børn, eller også kommer han pludselig og hjælper med at hænge tøj op eller fylde opvaskeren op, ellers også prøver han at lægge tøj på plads når jeg har foldet det sammen, selvom han ikke lægger det de rigtige steder :rofl:

Madlavning, det kan han ikke rigtigt udove at koge pasta og lave spejlæg, så det er mig der gør det altid -tihi

Tja jeg synes det virker fint for os således :slight_smile:

Her gik jeg og troede at det var naturlig at tøjet blev smidt der hvor det blev tabt…nej joke… -høhø

Nej, jeg har venner der er hjemmegående der forlanger at manden skal tage stor del i hele husholdningen
Hun fyler opvaskemaskinen og det første hans skal gøre når han kommer hjem er at tømme den

Det er også ham der skal holde haven, men det slap han billigt omkring ved…han ansatte en havemand -høhø

da jeg gik hjemme på barsel og før det var sygemeldt var det mig der lavede alt det huslige, dog med undtagelse af at rydde op efter sig selv!

Nu er jeg for længst startet på arbejde igen og jeg hænger stadig på den huslige tjans! det er godt nok min egen fejl, jeg kunne jo bare ha bedt ham deltage dengang, men det bliver nu hurtigt en vane for de kære mænd -høhø

Lyder somom du har en rigtig dejlig mand -love

Her er det mig der tager mig af hjemmet, men min mand kan godt hjælpe lidt til og skal vi have gæster er det ofte ham der laver mad. Han er ikke uddanet kok for ingenting.

Har vi haft gæster og køkkenet flyder næste morgen er det rent når jeg står op. Så vasker han det hele op i hånden. Han er allergisk over for opvaskemaskinen.

Er jeg ikke hjemme…altså ude at rejse, så kan jeg være 100% sikker på at der ikke er et stykke tøj i vaskekurven. Om han så skal vaske en ting der er mørk, så gør han det.

Vi hjælpes ad med haven, den er rigtig stor så der er altid noget at gøre

Misurama da vi begge arbejdede var det heller ikke anderledes. Han arbejdede bare de flere timer end mig og min dag var ofte på 12 timer + det der hjemme

Ej, det skal lige siges at på det tidspunkt havde jeg en dame der gjorde rent en gang om ugen…hold da op hun var god.

Lyder somom du har en rigtig dejlig mand -love

Her er det mig der tager mig af hjemmet, men min mand kan godt hjælpe lidt til og skal vi have gæster er det ofte ham der laver mad. Han er ikke uddanet kok for ingenting.

Har vi haft gæster og køkkenet flyder næste morgen er det rent når jeg står op. Så vasker han det hele op i hånden. Han er allergisk over for opvaskemaskinen.

Er jeg ikke hjemme…altså ude at rejse, så kan jeg være 100% sikker på at der ikke er et stykke tøj i vaskekurven. Om han så skal vaske en ting der er mørk, så gør han det.

Vi hjælpes ad med haven, den er rigtig stor så der er altid noget at gøre

Misurama da vi begge arbejdede var det heller ikke anderledes. Han arbejdede bare de flere timer end mig og min dag var ofte på 12 timer + det der hjemme

Ej, det skal lige siges at på det tidspunkt havde jeg en dame der gjorde rent en gang om ugen…hold da op hun var god.[/quote]

Jamen det lyder da ikke så tosset heller -høhø

Da ingen herhjemme kan lide at gøre rent betaler vi os fra det -høhø
Men stort set alt andet hænger på mig, vasketøj, daglige indkøb, økonomi og kattene. Mark står dog for madlavningen og indkøb dertil…jeg kan ikke koge kartofler om jeg så blev truet på livet…faktisk har jeg forbud mod at nærme mig komfuret pga. nogle små uheld -upssa

hmm - jeg mener sådan rent personligt overhovedet ikke det huslige har en døjt at gøre med hvorvidt man arbejder eller ej… for så slipper manden sgu med en god byttehandel… han laver det han kan lide - og vi hænger på ulækre toiletter ?? ej… no deal…

herhjemme - der har vi det således at vi deles om langt det meste… jeg har en mani med badeværelset så det tager jeg alene fordi jeg alligevel retter på det hvis han har gjort det - men resten er vi fælles om hvad angår oprydning og og opvaskemaskine og den slags… dernæst har vi robotstøvsugere (de er geniale) og vi hjælpes ad med at rydde gulvene og rense robotterne

vi vasker hvert vores tøj - jeg kunne ikke drømme om never ever at røre min mands sure underbukser - FØJ - det er FOR ulækkert… og ildelugtende sokker - endnu værre… aldrig i livet… jeg har aldrig vasket så meget som en maskine af hans tøj… - det gjorde hans mor for ham indtil vi flyttede til Vestegnen- brat opvågnen for ham :smiley: :smiley: - men jeg gør det ikke om jeg så fik en million :slight_smile: - hvis han en dag løber tør - så må han købe nyt - men normalt vasker han :slight_smile:

kattebakke, kattemad, vanding, vask af katte og den slags - det er vi 50-50 om…

sengetøjet - jeg piller af og vasker - han lægger det på igen…

så basalt set - så er der ikke rigtig noget vi ikke er fælles om selv jeg jeg primært arbejder hjemmefra… det ville jeg aldrig godtage og eg tror egentlig ikke han er interesseret i at det skal være anderledes… på den måde er han sgi god nok :slight_smile:

men at han skulle slippe fordi jeg arbejder hjemme med laptoppen og han er ude hos kunderne - nix… no deal :slight_smile:

-kramer

Miss T du er herlig…men i arbejder jo begge to -høhø

jeg vil sige at man helt klart skal deles om arbejdes i hjemmet uanset om den ene part er hjemmegående el ej.
dog er det vel naturligt at det meste af det huslige klares af den hjemmegående.
sådan er det ihvertfald her i huset

Ej det er faktisk forkert sagt, for det gør en hjemmegående husmor altså også…foreskellen er bare at hun ikke får løn - kun et åbent creditcard -LOL

Johnny det er det jo også her, men stadig sjovt at se hvad der menes andre steder

Jeg er vist mere end normalt heldig på det område.

Herhjemme står Jesper for langt det meste af den praktiske husholdning. Han laver mad, støvsuger, vasker gulve, ordner opvaskemaskinen osv. Det er ikke fordi jeg ikke gerne deltager, men han har som regel hevet det ud af hånden på mig inden vi går igang. Og jeg er ikke så glad for at gøre rent at jeg gider at diskutere med ham for at få lov :smiley:
Som han selv siger. Han har ingen ting imod at gøre rent, men han kan ikke se en nullermand, om den så er ved at kvæle ham. Så hvis jeg bare siger til hvornår jeg vil ha tingene gjort, så skal han nok fikse det.

Vasketøj er tilgengæld helt mit bord, ligesom planlægning af indkøb o.l. Det er også mig der står får økonomien, ellers så bliver vores regninger da aldrig betalt til tiden. Jesper har en evne til at glemme de kommer med posten, i hvert fald ind til jeg finder dem diverse sjove steder, helt ubetalte -what

Jeg står for kattenes pelspleje og foder, og han står for at rense bakker, og fjerne opkast o.l. Mine katte de spiser og fælder lidt en gang imellem, det er hans der skider og kaster hårboller op.

Jeg tror vi ville holde fast i den fordeling, også selvom den ene af os er hjemmegående. Da jeg gik hjemme og skrev speciale, fungerede det i hvert fald finft med denne fordeling.
Selvfølgeligt kan jeg finde på at støvsuge en formiddag eller ordne opvaskemaskinen, så det er ikke sådan at vi ikke deler. Men i hverdagen fungerer det bedst med den faste fordeling, så vi hver især ved hvad der skal laves når vi kommer hjem.

Det syntes jeg er en rigtig fin fordeling

vi har da osse hver vores faste opgaver her i huset, men tit og ofte hjælper vi nu hinanden med de opgaver el tager nogle af hinandens opgaver især hvis vi kan se at vores bedre halvdel er igang med noget andet.
det er ikke noget vi snakker om el noget, det falder os bare helt naturligt

Det kommer vel også an på hvor mange opgaver der er. Vi har jo mange i en familie med 3 børn, 4 hunde, 12 katte, killingerne og tja…

Når jeg har været på barsel, tja så ved jeg ikke lige men så er det lyn hurtigt blevet mit det hele. Med undtagelse af støvsugning. Det er Per´s opgave. Han suser rundt 2-3 gange dagligt. Men alt andet tja det var mig…
Aj hundene det var heller ikke min opgave.

Lidt må man regne med alt lave men at skulle flyve hjem og tømme opvasker fordi den anden satte den over…uha det er nok ikke lige mig.

Jeg er ikke til milimeterdemokrati.
Nu arbejder vi begge to så det er jo et samarbejde at få projekt familie til at kører.

Hvis der nu er noget man har det ok med at gøre og er bedst til så pokkerme stå idet at Per absolut skulle gøre det hveranden gang.

Og jeg ved han er bedst til at vaske bil og støvsuge -høhø -høhø og han er vild med det -what

Her er opdelingen at inde står jeg for ude står han for -thumbs
Dog en untagelse, jeg laver mad, (ellers levede vi af pizza), han rydder af bordet.
Støvsugningen deles vi om alt efter hvordan min allergi og astma har det.
Men jeg kan jo også godt gå til hånde i haven med græsslåning og malerarbejde, hegnopsætning mm.
Tøjvasken står jeg ene og alene for, heldigvis, ellers var de hvide sokker skisme aldrig hvide :?
Jeg renser kattebakker inde, han ude -thumbs
Kælderen og rå loftet står han ene og alene for, der er alt for mange edderkopper til at jeg vil hjælpe -mai
Men ja jeg er hjemmegående -thumbs

Enig Det samme her hos os. Det er ikke noget, vi overhovedet går og diskuterer. Og ingen forlanger noget af hinanden. Jeg har bare en lavere grænse for skidt, så det er állermest mig, der gør rent. Altid mig der vasker tøj. Pt. næsten altid mig der laver mad. Men jeg har ikke noget at klage over. Heller ikke selvom vi ikke har fælles økonomi og jeg har langt mindre at gøre med i øjeblikket.

Det med kattene står jeg næsten udelukkende med selv udover at Bjørn selvfølgelig hjælper, hvis der er en der skal have en pille, eller hvor vi skal være to om pelsplejen osv.