Hvor meget leger du med din kat

Oliver er virkelig god til at lege selv… Især med sodavands propper… :høhø: sådan en kan han løber rundt efter i en halv time, med små pauser fordi jeg skal ind under sofaen og fiske den ud til ham ca hvert 5 min… :tihi:

Drillepinde har aldrig rigtig været ham, men indimellem tager jeg en frem, også jager han den rundt, ligger på lur osv… :smiley:

Vi klikketræner hver dag… Og jeg mener hver dag… Også selvom jeg lå med 39 i feber, så var der ingen vej udenom… Han elsker sin klikkertræning, og kommer fast hver aften efter aftensmad og beder om det… :tihi:

Så her er det mere klikkertræning vi gør… er ved at løbe tør for tricks at lære ham, så må vist google lidt igen…:tihi:

Vores King og Buddha er desværre lidt svære at få til at lege. Det meste legetøj gider de ikke rigtig. Har lige invisteret i en mus, som man kan fylde med Catnip - den er der blevet sniffet lidt til, og leget med i to minutter. Bolde dur også kun lidt. Vi har også prøvet diverse mus, men det kan heller ikke rigtig få dem op i det røde felt. De der bolchestribede trekanter med catnip i kan være ok en gang i mellem - de er i hvert fald gode at slikke på, og man kan da også godt ligge og karte lidt på dem med bagbenene.

Vi bruger som regel en pind med en snor med et eller andet ude for enden, det gider de godt begge to, men problemet er, at hvis Buddha får fat i den, så slipper han ikke igen; han hiver og slider i snoren, som vi så slipper af frygt for hans bisser. Derefter sætter han sig ud på måtten i entreen og knurrer og sprutter som em stor farlig løve. King kan godt finde ud af at lege med disse, og har lært, at når han har fanget den, så skal han slippe, så vi kan lege videre.

Begge er også glade for laserpointeren, men vi vil helst ikke bruge den for meget, så de går hen og synes den er kedelig også. Har desuden også hørt en gang, at det ikke var godt at bruge den for meget.

Vi savner med andre ord inspiration til leg, så hvis i har nogle spændende ideer, så kom frem med dem:) - Tak

Han får ikke tørfoder hver dag - men ellers er tanken om tørfoder god nok.
Problemet ved at bruge godbidder til træning er mere, at jeg kan ikke finde det frem uden at Buster opdager det, og når han ved jeg har det i lommen etc. så vil han ikke træne/lege, så har jeg hare at hitte med godterne. Det er lige før han selv kan rage det ud af min lomme. Jeg kan ikke engang bare give ham lidt, og så gemme resten i lommen, han ved der er mere. Og jeg skal slet ikke lade det stå i en bøtte uden låg - for så er det jo selvbetjening;)

Har lige løbet rundt med en drillepind i 20-30 minutter, for ellers var killingerne ikke til at være i hus med :smiley:

Men ellers leger de meget med hinanden også jo… Jeg leger med dem hver dag - bare forskelligt hvor meget og hvornår. Vi leger med alt muligt forskelligt - Da bird’en er dog det helt store hit. Ellers bolde, mus, diverse drillepinde, bamser (har også Ikea-musene), kuglepenne, bordtennisbolde, sugerør, sodavandsskruelåg…ja…alt muligt.

Uhm… Jeg er ikke så god til at lege med kattene. Men så er det jo godt at de kan lege med hinanden. Stevie og Ozzie ta’r nogle TURE frem og tilbage i huset efter hinanden, gennem knitretunnellen. De leger også meget med deres kaninpoter, de er såd ejlige både at bikse rindt med alene eller når man kan ovetale et af menneskene til at kaste den… de elsker at apportere. Phumba kan en sjælden gang “komme til” at lege lidt med små dimser hun kan futte hen over badeværelsesgulvet (tamponer er et hit…) og Delle… Leger egentlig ikke ret meget. Men kan aktiveres med Da Bird eller en drikkepind… Det er så bare ikke så tit jeg lige husker at ta’ dem frem…

Og selvfølgelig er “sengemus” et hit. Vi har en stor bred pensel til det samme, for hvis man bruger fingrene under dynen bli’r man flunset. Så er en pensel bedre.

Sokrates elsker en sammenkrøllet staniolkugle, som han suser rundt med -nat som dag! Jeg har prøvet legetøj i allemulige størrelser, former og tyngder, men intet slår en god gang apport med hans staniolkugle eller bare en flyven på væggene efter den alene.

Der er så nogle, der advarer imod staniolkuglerne, fordi katten kan komme til at sluge noget staniol, hvis den bider i den.

Men vores katte har nu også haft megen glæde af hårdt sammenrullede staniolkugler. De er hurtige, og de giver en god lyd.
Og hos os er der aldrig blevet bidt i dem - det ville jeg nu heller ikke have lyst til at prøve… :wink:

Leger med mine lige så meget de vil have det. De kommer selv med deres legetøj når de mener det er tid og ellers kan jeg se det på dem…
Opus elsker strikkede ting… sokker, sutsko - åh hvor skal de bare dø :hjerte: og Katinka har en mani med snore. Hun har fået en masse flotte sjippetove men hun elsker aller mest det regnbuefarvede :wehuu: har dem desværre kun fremme når jeg er her… hun må ikke blive viklet ind i det og blive kvalt! så det er altid under opsyn af en ansvarlig voksen :tihi:

Haha, jeg kan se at der STADIG ikke er nogen der leger fangelej som jeg gør med mine…:tihi: Hmm… Kan være jeg skal overveje at lade være, så jeg ikke virker helt kuk-kuk :gruble::klapper:
Nej, selvfølgelig vil jeg ikke det, for vi eeeeeeeeelsker det alle 3…:hjerte:

[QUOTE=Marianne;704206]Haha, jeg kan se at der STADIG ikke er nogen der leger fangelej som jeg gør med mine…:tihi: Hmm… Kan være jeg skal overveje at lade være, så jeg ikke virker helt kuk-kuk :gruble::klapper:
Nej, selvfølgelig vil jeg ikke det, for vi eeeeeeeeelsker det alle 3…:hjerte:[/QUOTE]

Det gør vi også herhjemme :tihi: Dog kun Opus og jeg. Han nyder det især hvis jeg gemmer mig og han så skal leeeeeeeede efter mig. Han kan endda finde på bevidst at gå forbi mig og kigge den anden vej mens han kalder for at få lov til at lede endnu længere :klapper: Når han så finder mig gnider han sig op ad mig og STYRTER så væk mens han kurrer så jeg kan gemme mig igen :love2:

Fyrrekogler, korkpropper, McD-sugerør … vandpil - som de selv slæber ind :høhø: … og ikke mindst da tørrede blade fra bøgehækken! Og så bordtennisbolde! Det er vist favoritterne herhjemme, både hos små og store, unge og gamle :slight_smile:

Ja, det har jeg hørt, men har aldrig oplevet ham bide i den. Han ser nærmest overrasket ud når han tager den i munden for at lege apport -tror det er konsistensen…
Til at starte med tog jeg den når han gik fra den af netop den grund, men eftersom det i nu over 5 år ikke har givet grund til bekymring, tvivler jeg på at det kommer til at ske, så fornøjelsen af staniolkugle vil jeg ikke tage fra ham.
:slight_smile:

Jeg leger ikke så meget med dem. Det er håbløst med til nød en drillepind i hver hånd og 12 katte + en hund, der alle er lynhurtige.
Til gengæld leger de selv, både alene og med hinanden. De har masser af legetøj, men de foretrækker det, de slæber ind fra haven og hvad de stjæler fra mig, som f.eks. handsker, briller, kuglepenne og grydelapper.

Ellers er legeringen med en kugle, de kan baske til et hit, men kun i perioder.

jeg leger med mine fladnæser med da birden…og med en fasanfjer…begge dele et hit…huskattene gider ikke

og ellers har de flere SOLIDE legeting…dem med bolde indeni der kan trille fra den ene ende til den anden og dem der triller i en ring…

ingen små bolde/mus eller den stil…hunden hugger det

Det er meget forskelligt hvor meget vi leger med dem herhjemme…
Det kommer ligesom i perioder…Hvis vi fx. har købt nyt kattelegetøj, så leger vi en del med dem…
Men de er faktisk rigtig gode selv til at lege selv.
Vi har Bolcher…dem er de vilde med…
Men de synes også det er sjovt at lege med alt det andet, som de kan skubbe lidt itl…
Det kan være alt…En prop…Noget papir…Ja de finder det mest mærkelige, og så må jeg fjerne det…

Dog er de også god til at lege ræs…Løber frem og tilbage i lejligheden…og det LARMER!!

Puuuh ha - så er vi i det mindste TO tosser:thumbup::tihi:

Jeg skal løbe efter kattene mens jeg siger “nu kooooooooommer jeg og fanger diiig” - på sådan lidt underligt “lyd agtigt”… Og jeg skal gerne klappe samtidig - altså lige så stille og KUN med fingerspidserne…:tihi: Og når de så løber efter mig, skal jeg slæææææbe fødderne med - det syntes de er meeeeega underholdende… Hmm…Ok!!! Måske alligevel LIDT tosset:klapper::klapper:

[QUOTE=Marianne;704336]Puuuh ha - så er vi i det mindste TO tosser:thumbup::tihi:

[/QUOTE]

Tæl du bare til tre :wink: Dirty bliver 9 om 14 dage og han bliver aldrig for gammel til at lege gemmeleg med mig! Et syn for guder må det være når jeg gemmer mig, og der står mindst ti katte og glor på mig, men ikke om Dirty kan finde mig :slight_smile: Måske han bare ikke kan se skoven for bar træer :høhø:

HAHAHHA, herligt, herligt!!! Vores gamle drenge kan endnu, kan de!!!:thumbup: Jeg kan saaaagtens se det for mig…:høhø: Har du tænkt på at det værste er, at vi mennesker gir op før dem?? Eller sådan er det i hvert fald hjemme ved mig:klapper::klapper: Det er om om deres legetøj og “brormand” ikke er lige så sjov at lege med, efter en omgang leg med mennesket, så ofte sidder der et sæt bebrejdende øjne ved min side, når JEG har opgivet!!!:klapper::tihi: