Hvor meget leger du med din kat

… og med hvad?

Jeg har jo efterhånden en masse forskelligt legetøj til mine piger. Men det er kun drillepindene de gider lege med og dem kan jeg ikke helt stå og flagre med hele dagen :høhø:

Hvordan er det hjemme hos jer? Ville være skønt med nogle gode idéer til gode lege og legetøj.

Herhjemme gider min kat på 3 år ikke rigtige lege… Kun nå drillepinden kommer frem… Men den lille på ½ år, leger godt alene, med mus og bolde… Så der ligger bare lidt forskellige fremme…

Men en god fælles leg, er altid drillepinden… Leger med dem som regl om aften, nå jeg kommer hjem fra job, efter aftensmad, indtil jeg ikke gider mere… Eller kattene ikke gider… :slight_smile:

En anden god ( og billig løsning ), er at lave nogle huller i en papkasse, så kattene kun lige kan få deres poter derind, og ligge enten nogle godbider, eller en bold derind, så kan de sidde og fiske med poterne, for at enten få godbiderne ud, eller trille bolden rundt derinde… Det kan der herhjemme bruges god tid på … :slight_smile:

Bolde, dyr med catnip osv er umiddelbart intet hit her. Hvor stor er den papkasse du bruger? :slight_smile:

Jeg ville gerne lege med Buster - men han er svær at ege med, det er meget lidt han gider.
Jeg vil så gerne klikke med ham, men skal lige have fundet ud af hvordan jeg kan gribe det an uden at bruge godbidder…

Vi har efter at have købt en reol i Ikea gemt den store kasse samlesættet kom i :slight_smile: Der har jeg lavet 4 huller i, som kattene lige kan klemme sig igennem. Fra papkassen har jeg lavet et rør der går over i en flyttekasse, i flyttekassen er der 3 huller. 1 til røret fra Ikea kassen, 1 i toppen og 1 man kan løbe ind og ud af. Derudover har jeg lavet 8 potehuller, så kattene kan “forsvare” papkassen mod hinanden. Hele “borgen” de har bliver brugt flittigt til at løbe ind og ud af. Jeg sidder om aftenen med en drillepind i et af hullerne, og så farer de rundt inde i kasserne for at fange den, men de kan ligeså vel lege med kasserne alene.

Derudover har jeg et sortiment af hørmere, bolde, mus (fra ikea 1 KÆMPE og 2 små). Trille har et par strik sokker, som bare er det bedste at “dræbe”, en snor i loftet med en mus for enden, små mus fyldt med catnip. En kløpind med en snor og mus for enden, den har 2 funktioner, 1 fantastisk legetøj og 2 til at klø kattene med, hvilket de elsker.

Igår satte jeg 3 hylder op på væggen til misserne, de har endnu ikke været så meget i brug, men de blev da lige indviet da jeg ville i seng (hylderne er over sengen), så der var lige en halv times leg på hylderne inden sengetid.

Jeg leger ikke så meget som jeg gerne ville med mine katte, men det er fordi de syntes det er sjovest at lege når jeg skal i seng, så det er mest om aftenen der bliver leget.

Snus æææælsker sin IKEA Rotte!
Den får så mange bank, bliver kastet med, danset med og slæbt rundt på.

Jeg har desværre ikke plads til sådan en kæmpe papkasse, lyder ellers godt. Fine rotter, dog ved jeg ikke om de to piger ville gide at lage med dem, men de er nu søde. Kan man få dem på hjemmesiden? :stuck_out_tongue:

Åhhhh alt det ovenstående leger vi også en del med… Men en af favoriterne herhjemme er fangeleg… Jeg løber efter kattene - iær Gucci… Og så læber de efter mig… Denne leg kan de sagtens lege længe - men det GIDER jeg altså ikke…:klapper:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70145472/ Mus - 10 kr

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/50153694/ Rotter - 19 kr. er dobbelt størrelse af musene cirka.

[QUOTE=louiseogbuster;701933]Jeg ville gerne lege med Buster - men han er svær at ege med, det er meget lidt han gider.
Jeg vil så gerne klikke med ham, men skal lige have fundet ud af hvordan jeg kan gribe det an uden at bruge godbidder…[/QUOTE]

Får han tørfoder? For så kan du jo tage lidt af hans daglige ration og bruge det. Hvis da han synes så godt om det, at der er værd at arbejde for :slight_smile:

Mine gider kun lege med mig de første 5min :tihi:
Men især Mikki vil dog gerne have kastet boldt mange timer dagligt, så ham leger jeg med lidt mere end de andre.
De leger også fint for sig selv eller med hinanden, så jeg er lidt overflødig i den sammenhæng :stuck_out_tongue:

Jeg leger ikke så tit med mine 4, da de er enormt gode til at lege sammen :wink:
Jeg bruger drillepinde, når jeg tager billeder af dem og ellers leger jeg med dem med forskellige store drillepinde eller DaBird :wink:

[QUOTE=Mickvl;701992]Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA Mus - 10 kr

Produkter - søg efter produkter. Få et komplet overblik her - IKEA Rotter - 19 kr. er dobbelt størrelse af musene cirka.[/QUOTE]

Nå, kan se man ikke kan købe dem online, og jeg kommer aldrig i IKEA. Men søde er de!

Vi har sådan nogle små, lyserøde mus med katteparfume - de er bare et hit !! Og ellers, ja - de vil jo hellere lege med hinanden end med mig - øvv :frowning: :stuck_out_tongue:

Men nogen gange hvis jeg ligger under et tæppe eller en dyne og bevæger mig, så går Cleo helt amok :stuck_out_tongue: Hvis jeg så lige tager en hånd en under og så bevæger… :stuck_out_tongue: Det synes hun er meget morsomt …

Her ville kattene gerne lege mere end jeg gør…men et sikkert hit er altid en kraftig snor, som hives og svinges rundt - den ene af vore 6 katte kan uden problemer bruge ½ time på det.

Et andet og meget nemt legetøj: “sure sokker”…som jeg har døbt dem…jeg tager de gamle aflagte sokker, binder en knude og drypper 2-3 baldrian-dråber på…det kan for det meste holde en kat beskæftiget i 15-20 min, hvor de slikker, gnider og slås med sokken - dog bruger jeg det max. en gang pr. uge, så de ikke bliver trætte af det…

Her er det en hårelastik samt et sugerør der hitter helt vildt.
Hår elastikken kommer han som reglen selv med om aftenen når jeg sidder i sofaen og så passer det med at jeg kan skyde den ud i gangen og han henter og han henter og kommer tilbage med den. Sugerøret får bare en masse tæsk klare ham fint selv

Den er lidt større end en stor skotøjsæske…

Jeg vil hellere svare på, Hvor meget leger dine katte med dig? :wink:

Her i huset er det ubetinget dem der bestemmer, hvornår der skal leges, og det er ofte skal jeg hilse at sige :slight_smile: De lader sig ganske enkelt ikke overse eller tilsidesættes, hvis de vil lege. Kan de ikke få opmærksomheden på anden vis, så stiller de sig bare i mit ansigt.

Arh… det er overdrevet… maskerne og Lucky gør… Pletterne skriger bare :wink:

Da vores lille Aslan er killing og meget legesyg, leger jeg med ham med en drillepind. Det er hver aften jeg er hjemme vi tager en legetur og nussetur og børstning, så vi kan blive rigtig rigtig knyttet…:hjerte::hjerte: Også med de andre mislinger…Det er forskelligt hvor lang tid jeg bruger. Nogen gange 5 minutter, andre gange lidt mere…og ikke alle tre mislinger får lige meget…det er forskelligt…Når vi får gæster, klarer de også lej med drillepind med Aslan…:høhø: Så jeg “slipper”…når vi har gæster…
Ellers kan jeg bedre lide at kæle og nusse vores mislinger…:hjerte:
Aslan leger med sin Aby bror når han vil lege med nogen, og jeg ikke vil lege…
Ellers er han god til at lege selv med legetøj…og lave ballade…:tihi: