Hvor meget snakker dine katte?

Er der forskelle imellem dem?

Herhjemme er Ninjo storsnakkeren. Man kan bare altid høre hvor han er og hvilken sindstilstand han er i. Der er konstant små lyde på alt hvad han gør. Ninjo ville virkelig være dårlig til poker. Han kan simpelthen ikke skjule noget for nogen. -tihi

Wulfi og wulfitinerne er lidt mere økonomiske med deres vokalisering, de siger kun noget hvis det er nødvendigt og går ikke rundt og mumler for sig selv hele tiden. De snakker kun hvis de vil kommunikere direkte eller halvindirekte med andre. Der skal lidt mere til før de siger deres lyde, synes jeg. :slight_smile:

Må jeg høre hvordan jeres kattes snakkevaner er? :slight_smile:

Her er det Hannibal der er sludrehovedet.Han snakker hele dagen lang:rock:
William siger kun noget når han får mad eller er utilfreds med den mad han har,:høhø:
Og Robert,ja,han siger ikke meget.men han er heller aldrig utilfreds med noget:)

Hehe… jeg har jo Orientalere… så jow - de SNAKKER! :ok:

Nut, siger ikke såå meget (IMO), men kan da godt snakke - hun er god til at sige “sur lyd” samtidig med at hun deler “slange-hug” ud - man ér jo en Diva :wink:

Biss, har en sjov skarp lyd, som hun siger indimellem. Ikke såå snakkede igen (men jeg hører det nok heller ikke så meget, jeg er jo vandt til det) - hun har kunnet snakke på kommando [ame=“http://s146.photobucket.com/albums/r252/mette_mejdahl/?action=view&current=biss.flv”]Hvad siger Biss[/ame] (gaaaammelt videoklip) men det er ikke rigtigt noget vi har holdt ved lige, så hun har sikkert glemt det nu :slight_smile:

Chip: Han har en lille stemme, sød og klagende; “moooooaaaaar eeeeeeeeelsk miiiiiiiiig” :wehuu:

Eloa, kan miave meget skingert - især når hun venter på vådmad!

Mille, har en lille bitte knirke stemme - som vi morer os meget over :tihi: men mest af alt spinner hun bare i ét væk!

Emily, hun er et kapitel for sig, hun snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker-snakker - de der har mødt hende ved hvad jeg mener!
Hun snakker virkelig så meget at selv jég indimellem er ved at blive sindsyg!
Men det er jo en del af charmen :wink:

Nitten, jaa… han kommer vidst til at ligne sin mor; han snakker også en hel del… :slight_smile:

/Mette

Her taler de i munden på hinanden dagen lang. :stuck_out_tongue:

Anders Lund Madsen råber. :rock:

Min Diva snakker riiiiiiiiiiiiigtig meeeeeeeeeget, nogengange højt andre gange lavt som i en lyd med lukket mund (det sidste er at foretrække :tihi: )

Jeg ved ikke om det fordi hun kalder på sin bror som hun blev fundet med, eller det er pga hun vil have opmærksomhed, men hun er flabet! for hun svare igen! :klapper:

Cæsar tier kun stille hvis han sover.
Selv når han spiser eller drikker små-snakker han. OK - han snakker faktisk også i søvne til tider. :smiley:
Jeg kan nærmest føre samtaler med ham. Det er altså hyggeligt. :slight_smile:

Ebony miaver kun i særtilfælde; hvis jeg har været væk længe, eller madskålen er tom. Når vi leger, bliver der dog knurret og hvæset for alle pengene. :tihi:

Her er det værst om morgen når de skal havde noget at spise så har vi en koncert uden lige…
Men miau kan de også hvis man går i køkkenet og de er lækker sulten .

hos os er det trixie der er sludder-chatolet, hun går tit og snakker med sig selv og vi ka fører en samtale med hende i lang lang tid, hun svarer når vi tiltaler hende, skælder vi hende ud svarer hun igen på en rigtig fornærmet måde, siger vi noget sødt til hende svare hun med en sjov/sød trillen.

daffy derimod han gider ikke snakke, han åbner bare munden og gi en lille grynt fra sig, men han kan nu godt miawe så det gør til en ting, især om natten når han er alene i stuen, han gider ikke sove hos os ret meget, men om natten sidder han i stuen og kalder på os, noget så jammerligt

Mette Jeg føler mere og mere at mine orientaler er underlig for jeg har kun 1 af mine 5 voksne der snakker… Mr som vi jo købte ved Anne K kunne faktisk ikke sige mjav før vi fik en fertil hankat. Før da åbnede han kun munden når han ville sige sin mening…

Den eneste vi har der faktisk snakker er Ny som er født hjemme ved os og hun har et meget skingert mjav… Ny går meget op i at snakke når vi er gået i seng. Så hver aften bruger vi de første 30 min. på at tilfredsstille damen.

Perle vores perser er faktisk den hjemme ved os der mest bruger sit sprog til at fortælle os sin mening… men når hun siger mjav ruller hun med tungen så det nærmest fået en musisk klang… Patrick elsker når hun siger noget for det lyder som om hun synger til os…
Nogle gange føles det faktisk som om hun er den af vores katte der snakker mest fordi hun snakker igennem hele dagen

Vores nu afdøde huskat Mis snakkede ret meget. Hun svarede altid når man talte til hende. Mine to huskatte killinger taler ikke så meget…håber lidt på at det kommer…for jeg EEEEELSKER snakkende katte:)

Faktisk slog det mig, at Eddie er tavs lige nu, da jeg så denne tråd. Ganske som han var, da jeg forsøgte at få ham filmet mens han snakker.

Men bortset fra de 2 gange så kører munden hele tiden.

Nå nu kommer han… og jeps den kører:-)

Tip snakker rigtig meget også. Han efterligner Leopolds bengalstemme - helst om natten. Det er en mærkelig vane, som han har - at snakke højt om natten. Jeg er OBS på det, for det undrer mig, og jeg ved endnu ikke helt, hvad jeg skal gøre. Det virker selvforstærkende eller han opfører sig som de der døve katte man hører om. Nå men ellers er der de to MCOer. Tara siger kun noget, når du flytter hende eller rører hende - så brokker hun sig.

Men Nanoq… uhadada… han snakker som Eddie, men mindre højlydt:-)

Jeg forstærker dem hele tiden i det.

Fx råber Nanoq Hello Hello Hello og Tara Dav Dav Dav når jeg kommer hjem, og gæt hvem, der svarer :slight_smile:

Fik jeg sagt, at jeg snakker i et væk til dem?:høhø:

Mine snakker mest når de vil have kontakt og når der serveres mad

Her er det Peanut som snakker mest. Ikke konstant - men vi snakker sådan frem og tilbage i løbet af en dag.
Mischa snakker mest hvis hun vil have mad eller opmærksomhed. Hun kan have en meget irriternde stemme!
Bailey har, da han var killing aldrig sagt et miav - det er kommet med tiden, men det er meget sjældent man hører det, og ofte kun i forbindelse med at de bliver kaldt ind fra haven, så kommer der et meget, næsten lydløst miav fra hans side… (man kan heller ikke høre når han spinder, der må jeg sætte en finger på hans hals, for at mærke det)…

Her i huset har vi to snakkemaskiner, Leopold og Betterøv.
Betterøv, som er en pæn tyk mis, snakker på en sjov piget måde med små miv.
Leopold snakker rigtig meget og gerne med mad i munden, det lyder ikke særlig godt, men når nu der er så meget at fortælle.
Leopold er fræk og skælder os ud efter noder, når han synes vi har fortjent det og det har vi flere gange om dagen. Han svarer igen og er rigtig flabet, hvis jeg siger der er noget han ikke må.
At han er en god læremester vidner Tip om.:slight_smile:
Betterøv har også taget ved lære, men det er noget helt andet. Hun tror en glad fjollekat har hale som en støvekost og hanekam hen over ryggen:tihi: Sådan ser Leopold ud når han er i fjollehumør.
Knus Elin

Jeg har også pratepuser og jeg elsker det :wehuu:
Men den verste hos meg er da min fertile hannkatt Major.
Han prater uansett om han svarer i en samtale,han rett og slett er en stor masekopp. Han vil helst ikke at matmor snakker i telefonen,all prating skal vies han…
Dette utenom når han roper på damer,for det er egentlig ikke det verste.
Og han har så klart alltid rett :stuck_out_tongue:

Eneste gangene han ikke prater så mye,er om vi har gjester.Da viser han seg fra sin mest sjarmerende side,og alle får lyst å ta han med seg hjem…

Jeg blir mange ganger om dagen “sur” på min kverulant,men hadde han ikke vært en sånn,så hadde det likevel ikke vært den guldklumpen han er. Et kjærlig irritasjons moment er han.

De andre osh kattene prater også,men jeg merker dem knapt. Vi har mange dagligdagse samtaler,men dem er liksom “normale” for sin rase sitt støynivå.

Her er en liten samtale,hvor det ikke gitt voldsomt for seg,egentlig ville han opp å sitte på skulderen… min lille osh gutt på 7 kg :inlove:

[ame=“- YouTube”]YouTube - Talking cats[/ame]

Buster siger ikke ret meget, med mindre der virkelig er en grund til at sige noget.
Det kan være når han sidder ude i løbegården, og naboens kat er inde på sin egen side af rækværket, så skændes de, og siger at den anden ikke må være der…
Eller når ham mener det er spise-tid.
Eller når jeg kommer hjem, og han mener at jeg har været for længe væk.
Eller når han mener at jeg uretmæssigt har lukket for havedøren, så han ikke kan komme ud i løbegården…