Kom lige til at se hvor meget forskelligt shampoo jeg egentlig har stående til de forskellige katte. SÅ tænke jeg hvor meget udstyr har i og til hvilke racer.
shampoo
petsilk
stribe huskattene: deep clensing shampoo, alm shampoo og balsam
Kyrie sort huskat. Der er den alm shampoo skiftet ud med en sort shampoo
chris christensen
Krøllerne: Thick thicker og day to day
har så også antistatisk spray(med mint duft) og en spray fra anju også da ronja ikke kan udstå mint duften foruden det tørshampoo fra anju
og så en mink olie fra anju der ikke virkede efter hensigt(men skal prøves på husmisserne) og skum fra chris christensen der heller ikke virkede
dvs jeg har 11 forskellige shampoo produkter til 3 huskatte og 2 selkirk rex.
Har så også nogle “hurtig tør” håndklæder og en lille hårtørrer til at tørre 2 af husmisserne.
Så har jeg af børster/kamme:
En “speciel” gummi børste til huskattene
En bred-tandet permanent kam fra frisøren til krøllerne og en bred tandet med rullende tænder fra dyrehandel.
Så har jeg en alm børste til krøllerne når de fælde
En furminator som backup hvis der pludselig har forputtet sig en ond knude
Har selvfølgelig også en masse burgardiner og 3 stof tissebakker. 2 stof transport tasker.
Havde jeg ikke udstillet havde jeg haft 1 kam og en børste til krøllerne og en gummibørste til huskattene mere havde jeg ikke behøvet :høhø: Der er sikkert en masse jeg har glemt.
Spændt på at høre hvad i har liggende de ikke ville have haft hvis i ikke udstillede og hvor meget udstyr i har
Jeg har en dåse med tørshampoo… sådan halvt pudder, halvt affedter. Og en lille flaske med noget “liquid silk” halløj. Så en gummibørste og en menneskebørste som har en blanding af “plastikstritter” og naturhår. Og engangsklude af skumgummi som er geniake til lige at gi’ siatalere den sidste finish med
Til Adelie briger jeg bare en lillebitte smule tørshampoo dagen før udstillingen og så bli’r hun selvfølgelig børstet med gummibørsten inden vi skal op til dommeren. Siatalerne får en omgang “silke” fordelt med menneskebørsten inden dommerbesøget.
Og så har jeg en stålkarte til Phumba som hun ELSKER at blive friseret med. Og hold nu op hvor kan der komme meget uld af sådan en kat L Men den er for voldsom til de andre, den kradser dem jo…
Godt så, prøver lige - glemmer sikkert noget undervejs
Show klargøring:
GOOP
Jerob Snowy Blue Shampoo
Jerob Texturizing Shampoo
1 sugende håndklæde fra Zooplus
1 billig børste med ståltænder på den ene side og stive hår på den anden
Trimmetasken - der er en Aldimodel til børn der smart nok kan hænge med en krog på buret:
Stålkam med forskellige mellemrum mellem tænderne
Rullekam
Børste med bløde hår
Hvid pudder
Anju Spray Texture
Pet Silk Liquid Silk Serum
Lille karte
(af ovenstående bruger jeg oftest kun karten og den bløde børste, lidt hvidt pudder og spray texture på udstillingerne)
Derudover kommer så et utal af burgardiner (som jeg seriøst skal have ryddet ud i, der er en masse juks i nervøs velour jeg aldrig får brugt igen), 1 firkantet opvaskebalje (kattebakke), 2 skåle med ophæng til buret, visitkort og en lille fotobog om Juniors liv udenfor udstillingerne.
Har ikke nævnt transportkasserne, Furminatoren, legetøjet eller katteklapvognen, for alle de ting ville jeg have selvom jeg ikke udstillede.
Hvis jeg nu kunne lade være med hele tiden at føle det her uforklarlige behov for nye burgardiner, er jeg vist efterhånden kommet dertil at det kun er shampooerne der engang imellem skal købes nyt af, alt andet har jeg - heldigvis :høhø:
Hov ja - en tilføjelse bør nok være at jeg udstiller 1 styk Maine Coon der stort set ikke har brug for pelspleje mellem udstillingerne. Nogen af tingene i udstillingstasken er faktisk levn fra da jeg udstillede huskat
Nåh ja jeg har osse burgardiner selvfølgelig. Og bakker. Og mad/vandskåle. Med Hello Kitty til Adelie L
transportkasser i flere størrelser samt Adelies lille runde Sturdi tote. Og en stor rullekuffert til at ha’ det hele i. Og en klapstol som af forunderlige grunde stadig optager det meste af mit lillebitte bagagerum fordi jeg altid glemmer at ta’ den ud når jeg kommer hjem…
Min bror efterlod for nyligt to klapstole og en campingstol i min fars garage fordi han var træt af at have dem i hans bagagerum. Campingstolen lå der fra han overtog bilen efter min far for 1½ år siden og klapstolene er fra sidste år i Fredericia. Så du er ikke den eneste der kører rundt med ekstra siddepladser bagi
altså ud over burgardiner - som jeg har 2½ sæt af (1 til enkeltbur og 1½ sæt til dobbeltbur )
så har jeg en shampoo fra Anju, som både Unni og Yasha vaskes i og så er der texturizer spray’en fra anju også.
en helt alm. blød børste med ægte hår til Yashas pels, når han skal fønnes (til at børste “mod retning” for at få sprayen ned i bunden af pelsen og fordi det virker på en russer der har flad pels )
så har jeg en klosaks med også, i tilfælde af at jeg dumt nok skulle have glemt det hjemmefra
en omgang vat-dimser til lige at tage næse, øjne og ører på dagen
grusskovl og poser
lidt legetøj
et par billeder af kræene til at sætte oven på buret
lidt guf til dem
lidt af deres vante foder (nu hvor der kommer go care på jyrak så tager jeg med hjemmefra, for Go care spises ikke af de kræsne kræ)
en festivalstol og et sammenfoldeligt lille camping bord, som også fungerer glimragende til “trimmebord” både under vask og på udstilling
I betragtning af at jeg altså bla lever af at sælge burgardiner, så er det forbløffende FÅ jeg har… faktisk kun tre dobbelte sæt og et enkelt
De har så matchende bakker, dvs ialt fire udstillingsbakker… + den store rejsebakke til hotellet (den var før Thanes udstillingsbakke)… Diverse madskåle, der kan passe til gardinerne + madskåle til hotellet… showteasers… et par bolde og legemus…
5 forskellige shampoos… alle fra Anju Beauté - sort, hvid, mahogany, texture, minkolie. Creme Rinse, Anju og KW. S’Grass degreaser. Tørshampoo fra Baldecchi, og groomingpudder fra KW. 4 forskellige Sprattkamme (afstand mellem tænderne, tændernes længde og kammens størrelse), og en med håndtag, 2 lusekamme + en uundværlig Mason Pearsonbørste. Tørshampoospray, texturespray og Absolú-spray…fileringssaks, potesaks og klosaks…Eye Envy, både væske og pudder, samt vatrondeller og sterilt saltvand.
Lille fejebakkesæt… grusskovl… bachs rescue remedy… hånddesinficering… skraldeposer… 50 kr… udstillingskattenes pas… sturdie groomingbag… sturdie sammenfoldelig kattebakke…
Klapvogn… og vist nok tre tasker… den store kennelcap var sikkert blevet solgt for længe siden, da jeg stoppede med at konkurrere med Dise, hvis ikke det var fordi den er så god til lange rejser med kattene
Lille sammenklappeligt trimmebord og et par klapstole fra Ikea…
Det jeg har markeret med blå skrift er det, som jeg ville have haft, selv om jeg ikke udstillede - jeg har trods alt pelsracer, så jeg kommer ikke helt udenom at skule have noget til at vaske og groome med herhjemme
Udstilling:
4 sæt burgardiner
1 bakke + skovl
Trimmehylde jeg aldrig bruger da drengene er for tunge
Bur-hængekøje
Kattemappe med bedømmelser, pas, stamtavle, mails, forsikring og sundhedsbog i
3 skåle med ophæng
Reisenthel toilettaske indeholdende:
Neglesaks (alm)
Anju texturiser
Matas uparfumeret baby pudder
Hittestands karte
Mason Pearson børste
Spratt kam
Spratt ansigtskam
Øjen/øre rens
Hjemme:
Kæmpe sutsko fra Hrönn
Petfun krads
seng fra zooplus
Trixie aktiverings board
To kattebakker m Rema silikatgrus i
Anju Blancheur shampoo
Anju Degrease shampoo
Anju Vitalite shampoo
Badebord i form af strygebræt
Cosma godbider
En masse legetøj
Rc Maine coon kitten 10 kg i Royal.canin foderspand
Transport taske.
Alt der har med udstilling eller katte grooming at gøre (bortset fra en billig kam) ville jeg ikkr have hvis jeg ikke udstillede.
Jeg har tre burgardiner med matchende skåle og bakker. Hvilket er stort set, hvad jeg bruger når jeg er på show Jeg er glad for jeg ikke skal bade og style det ville give mig stress i en sådan grad jeg aldrig ville komme afsted
3 sæt burgardiner til enkeltbur - fra burgardin.dk
5 sæt burgardiner til dobbeltbur, alle med matchende telt og seng - fra burgardin.dk
3 sæt burgardiner til dobbeltbur - syet af svigermor
Diverse opvaskebaljer, der bruges som udstillingskattebakker.
Skåle til vand, foder mm
Trimmebord på hjul, så det kan bruges til trækvogn.
Sturdi Showshelter med to hængekøjer og matchende foldesammenkattebakke
Metro beautybox proppet med alverdens pudder, sprays, tørshampoo mm
2 Mason Pearson børster
4-5 Chris Christensen kamme
karter, børster, dimser, hovedpinepiller, læbepomader mm
Rigtig mange showteasere fra Rotman, som både katte og jeg har en stor svaghed for (to af dem med navn i skaftet, og et hav af forskellige fjer til dem. Naturligvis afhængig af kat. øjenfarve, årstid mm :D)
“Rescue kit” med vådservietter, latexhandsker, køkkenrulle mm til uheld undervejs
Shampooer, degreaser og alverdens andre “kemikalier”
Smart hårtørrer med indbygget børste - genial til at både tørre og “puffe” på en gang.
[QUOTE=DK Sugieh;1033178]Det er lidt underdrevet, men ikke ret meget
Jeg har tre burgardiner med matchende skåle og bakker. Hvilket er stort set, hvad jeg bruger når jeg er på show Jeg er glad for jeg ikke skal bade og style det ville give mig stress i en sådan grad jeg aldrig ville komme afsted :)[/QUOTE]
Jeg synes det er hyyyygeligt
Hvis min kat blev klar ved at køre et.vaskeskind over den ville jeg stå og.blive helt… rastløs
jeg er ikke mærke dyr.
for det første er der jo ikke den store pelspleje, så det sparer mig for en del mærke panik der.
og jeg behøver ikke en sturdi- min billige taske fungerer fint.
min transportkasse er af den lidt dyrere slags- en gulliver- for magter ikke dem med de små dreje dimser i hvert hjørne.
grus er mærkevarer for her går pris og kvali indtil videre desværre hånd i hånd- det samme med foder
Aaalt for meget gepäck! Føntørrer a la jetmotor. 2 sturdier, plus stakkevis af burgardiner og bunde tilpasset hhv. Danmark, Tyskland og Holland. Shampoer i rå mængder - har da aldrig købt så dyr shampoo til mig selv, som kattene bliver vasket i ?Plydskurve i rå mængder, fordi jeg ofte glemmer at få en med og derfor må hen og investere i det Fast sæt med bakker osv. til hotelværelser - folk uden kat ville tro vi er skingrende gale…!
VH
Susanne
Jeg har:
Degreaser
Farveshampoo i sort og cashmir
Blaneceur
Shampoo
Bestilt noget baldechhi white vel
Har 4 transport kasser alle store
En rejse taske
Bestilt en ny udstillingstaske også
Trimmebord på hjul
Neglesaks
I tasken
Bi-phas
Coat shine
Texturiser
Mason børste
Lille kam
Mellem kam
Mini kam
Baby pudder
Vatrondeller
Vatpinde
Envy eye
Envy eye clean
Drille pinde
Gardiner ( og skal have lavet et ekstra sæt)
Speciel lavede billeder til burene( det dyreste af alt jeg har)
Kuffert skuffelser til billeder
Visitkort
Bakke og skovle
Legetøj til katten
Vand og madskål
Mad til dagen
Hvis udland også medbragt vand og sand
Tæppe til at ligge over transportkassen
Hold da helt op, hvor er der meget forberedelse for nogen af jer
Jeg udstiller ikke mere (overvejer dog at prøve igen), den gang jeg gjorde havde jeg NFO og havde udover de ting jeg brugte hjemme, havde jeg følgende:
Burgardiner
Opvaske-balje som bakke
(baby-shampoo fra Matas som blev brugt tilfælde af at de hvide fusser var blevet snavsede)
Nå men min liste ser sådan ud:
Udstilling:
1 sæt burgardiner
2 Sturdi Habitat Shelter
2 Sturdi hængekøjer til Shelter
2 sæt underlag til Habitat
1 bakke + skovl+ skraldeposer
2 Sturdi kattebakker
2 sæt vand og madskåle uden ophæng
Kattemappe med bedømmelser, pas, stamtavle, mails, forsikring og sundhedsbog i
1 Sturdi grooming bag med:
Neglesaks (alm)
Anju pi-phase og Anju Texturizer
Baldacchi tørshampoo
1 Spratt kam
Mason Pearson børste
Spratt kam
Lille ansigtskam
Øjen/øre rens
2 Sturdibag
1 Stor Clipper transportkasse på hjul
Klargøring til show:
1 stor bøtte Baldacchi Sgrass
1 stor bøtte Baldacchi Shampoo
Anju Texturizer
1 føntørrer
Spratt kam to forskellige slags
En hulens bunke gamle håndklæder
Hjemme:
1 Petfun træ (overtaget efter Catrine)
2 store runde senge fra Eva(burgardin.dk
1 stor rund seng fra Zooplus
1 stor kradsepæl – rester af det gamle kattens no 1.
Og et hav af showteasers både til udstilling og hjemme