Hvor meget vådt får jeres om dagen?

Hej alle :slight_smile:

Kunne godt tænke mig at vide hvor meget vådfoder i giver jeres katte om dagen. Er ikke sikker på at jeg giver nok, men nu får vi se hvad i svarer.

Victor har adgang til RC-killingetørfoder døgnet rundt. Derudover får han vådfoder én gang om dagen.

Når jeg kommer hjem fra arbejde, er vores faste ritual at han får en portion vådfoder (85 gram), med ekstra vand rørt i.
Og i weekenden får han det samme, men gerne lidt tidligere på dagen.

Er det nok til at give ham nok væske, eller skal jeg også give ham en portion inden jeg går hjemmefra om morgenen?
Det skal lige siges, at han ikke sluger hele portionen på én gang, men han deler den over, så den holder en times tid.

Han elsker vådfoder, men han spiser også gladeligt sit tørfoder, så han går ikke og sulter i løbet af dagen.

Hvor meget giver i?

Det synes jeg lyder fint, mine 4 deler typisk en 350-400 gram, alt afhængigt af mærke

Edit: mine tre. Mea får jo egentlig hendes eget… :slight_smile:

Mine er her den sidste måned blevet nogle grovædere af vådfoder, så de deler ca. 800-1200 gram om dagen.
Ellers i sommers ca. 400gram
Har 4 katte

[quote=Henriette;467004]Mine er her den sidste måned blevet nogle grovædere af vådfoder, så de deler ca. 800-1200 gram om dagen.
Ellers i sommers ca. 400gram
Har 4 katte[/quote]

Hold da op og jeg synes at det er vildt når Victor spiser en af hans små portioner op på én gang :o

Det gør han kun NÆSTEN hvis det er med fjerkræ :stuck_out_tongue:
Det er hans livret hehe.

Jeg har 3 voksne, 1 ungkat og 3 killinger.
Der gives vådfoder 2 gange dagligt. En dåse pr gang. Somme tider en ekstra gang midt på dagen.

Ser vidst også ud til at mine spiser meget, men det er ligesom efter at Stranger er kommet til og Fifi venter sig, ryger maden bare :tihi:

Hmm det skal måske lige siges at udover sit vådfoder, har Victor faktisk altid været ret god til at drikke rent vand fra vandskålen.
Også efter han blev kastreret :thumbup:

2 af mine får vådfoder 3 gange dagligt, 85gr pr gang :slight_smile:

Mine får det de vil have og det bliver til rigtig mange gange om dagen/natten af små portioner til hver enkel af det mærke h*n nu foretrækker…nok ca. 2 kg vådmad om dagen til de 10 der vil spise det…

Du fodrer slet ikke med tørfoder så? :slight_smile:

Skal lige siges mine har fri adgang til 2-3 forskellige slags tørfoder…

Jo da…Jeg har 6 skåle med Hills c/d + 1 skål med denne månedes godbid tørfoder stående rundt omkring indenfor og 2 skåle udenfor…derudover får de kød hver dag, svine, okse, lam eller kyller + det de selv fanger:høhø:

Min kat får det når hun beder om det… Hun kommer selv og siger til når hun synes hun trænger til det… Det er ca en gang om dagen. Nogen gange 2 og andre gange slet ikke…

Mine to gamle drenge får ikke andet end vådfoder… af og til kan de dog ses ved skålen med tørfoder, men det er sjældent.
To andre af mine katte får udelukkende tørfoder… den ene kan ikke tåle vådfoder (får splatmave) og den anden vil ikke have det…
Min abypige får vel ca 50/50…
Min coondreng råfodres, så der hedder det vel ca 70 % råt, 25% vådt, 5% tørkost…

De får det de vil ha’… :wink: de har altid tørkost og jeg fylder op i skålene et par gange om dagen med vådfoder. Der ryger vel ca 400 g om dagen (mest Felina Porta), fordelt på 3 voksne katte i alderen fra 1 til 6 år.

For øjeblikket, hvor drengene er alene hjemme (altså uden Fanny), serveres der vådfoder én gang om dagen. De spiser næsten ingenting og helst tørfoder og så blev jeg træt af at smide så meget mad ud :slight_smile:

Men med Fanny er det en helt anden snak, drægtig eller ej, for hun spiser næsten kun vådt og råt, så hun skal have minimum 2 gange om dagen :thumbup:

ingenting…
det sker at jeg kan lokke Devouee ud af køkkenet og kan distrahere hende med rejer mens Yasha spiser sit vådfoder, men det er simpelthen ikke stressen værd mere…
Devouee bliver tvær når hun ikke får, men hun vil kun æde ren tun eller det hun ikke kan tåle :venter:
så den kamp har jeg opgivet og derfor bliver der en sjælden gang i mellem serveret tun eller rejer… for alt det fancy vådfoder damen kan tåle vil hun ikke æde

så herhjemme spiser vi tørfoder…

Jeg har 5 katte, og de får Lux dåsemad fra Aldi. De får 600 gram fordelt over 3 gange om dagen, så kan dem der gider spise det gøre det.

det er kun de 3 af dem der vil spise vådmad, så de deler 2 x 85 gram. Mere gider de ikke spise, de har adgang til tørfoder hele dagen.

Vi fodrer mindst to gange om dagen med vådt.
De er som regel 4, nogle gange 5, til et måltid, og de en stor dåse (LUX/FP21) eller to dåser Applaws pr gang.