Hvor meget vand drikker jeres katte

Jeg leder efter en vandbeholder til mine to fordrukne Maine Cooner… De drikker meget vand, det ar de altid gjort.

Det skal ikke være noget fontæne noget, jeg kan ikke finde andet end nogle der kan indeholde ca 0,6 l vand, altfor lille, de drikker ca. 4 litervand på en uge, havde en dejlig beholder i Thailand,
men intet der ligner herhjemme, og lige den kom ikke med hjem.

0,6 liter er vel også rigeligt til en dag, skifter du da ikke vand oftere end en gang om ugen?

En kat skal i gennemsnit have ca 400 ml væske om dagen. Normalt vil den få det via dens foder - hele byttedyr all inclusive. Fodre man med tørt, bør man derfor være varsom med at sikre, at katten drikker nok. Er man i tvivl kan man med fordel give råt og vådt som supplement

Jeg har haft den her

Jeg må indrømme, at jeg gik af med den, fordi jeg er en kylling :smiley: Jeg fandt en stor edderkop under den og blev bange for at rengøre den lol - der må gerne grines :tihi:

Der bliver skiftet vand både morgen og aften, det er nu mere hvis jeg skal være væk f. eks, fra en dag til den næste, så skal der stilles vand frem i større skåle,

De får både vådt og tørt foder, jeg har set den der, kan lige se min dreng lege med vand, så det er alle andre steder end i skålen, den jeg havde tidligere ligner faktisk de vandbeholdere man kan se rundt omkring på kontorer, bare i mini format, den klukkede når den fyldte op og var nem at rengøre.

Mine, især Spock, er svære at få til at drikke. Han vil primært kun drikke fra vores guldfiskebassin i haven.

Her i disse varme dage hvor vi alligevel har ferie får de en ekstra gang vådfoder m. gele midt på dagen, blandet 1:1 med vand og blended let så det bliver en tynd suppe. Det slubre de så i sig med velbehag og jeg er sikker på at de får væske nok i varmen.

Er 1,3 liter nok?

Øhh … :gruble:

Haha, Peyton kom lige forbi da jeg var ved at skrive, og så var jeg lige lidt lang tid om at få det ændret :tihi:

eller 1,5?

Den ser rigtig god ud, Jeg målte efter vandforbrug over 12 timer, der har de drukket 1/2 liter vand, fra jeg tog hjemmefra i morges og indtil jeg kom hjem her til aften, har lige fyldt nyt vand i
begge skåle, og den ene kat drikker straks.

med og uden vådfoder, de drkker bare meget vand, er opvokset i Thailand, så vand skal der til her i huset.

Jeg har prøvet at komme hjem til tørlagt vandskål trods kattesitter- nu sætter jeg et børnebadekar af de store fyldt op med vand. Og satser på de ikke drukner - det er min garenti for de ikke tørster hvis jeg ikke kommer hjem samme dag

[QUOTE=Cat45;1187185]Den ser rigtig god ud, Jeg målte efter vandforbrug over 12 timer, der har de drukket 1/2 liter vand, fra jeg tog hjemmefra i morges og indtil jeg kom hjem her til aften, har lige fyldt nyt vand i
begge skåle, og den ene kat drikker straks.

med og uden vådfoder, de drkker bare meget vand, er opvokset i Thailand, så vand skal der til her i huset.[/QUOTE]

Du skal kun være superglad for, at de drikker vand - det renser systemet og modvirker en del af de livsstilssygdomme vi desværre ser hos katte :slight_smile:

mine små terrorister er ved at udvikle vandkræsenhed så nu har jeg inversteret (yep de er dyre) i en vanfontæne. Det skulle sørge for at vandet er friskt hele tiden.

Jeg har forsøgt at fortælle dem at 1. de er killinger, 2. de er huskatte, tror ikke det gør det største indtryk, de sidder bare og miaver og venter på frisk vand :tihi:

Her hjemme er det bedste vand det der står ude i indhegningen. Og ikke når skålen lige er fyldt, nej nej… Det skal helst stå et par dage og lumre, SÅ er det bare godt! :smiley:

(De har selvfølgelig også vand indenfor, som bliver skiftet hver dag)

Jeg så en på 1,5 liter idag i MaxiZoo til 65 kr eller sådan noget :slight_smile:

[QUOTE=PivC;1187387]Her hjemme er det bedste vand det der står ude i indhegningen. Og ikke når skålen lige er fyldt, nej nej… Det skal helst stå et par dage og lumre, SÅ er det bare godt! :smiley:

(De har selvfølgelig også vand indenfor, som bliver skiftet hver dag)[/QUOTE]

Vær obs på Giardi risiko - mine fik det af vand uden for - rent helved at få væk synes jeg

Ja jeg har læst om det, jeg er også glad for at de drikker så meget som de gør, nu er drikkevand i Thailand jo noget andet end her i Danmark, jeg ville ikke bruge vand fra hanen i Thailand, det kan ikke drikkes af mennesker, så det var heller ikke godt nok for mine katte. Jeg er jo lige flyttet tilbage til Dk og skal starte et hjem op fra grunden, så derfor er pengene til nyt udstyr jo ikke lige kun til kattene, selvom et nyt krasse tårn var et must, samt en kæmpe kattebakke med hus, dog ville jeg ønske jeg have sendt det med jeg havde i Thailand, Men det kommer jo hen ad vejen, Rom blev ikke bygget på en dag, Jeg har langt om længe fået mine kasser med indbo og kattenes ynglings legetøj, samt min dejlige støvuger som begge katte hader… de har aldrig set en støvsuger før de var 6 måneder gamle, men tror de er glade for at få kendte lugte tilbage