Hvor ofte går jeres hunkatte i løb?

Mine piger løber bare de ser nogen kysse i tv…eller næsten ihvertfald. Syntes ikke jeg hører mine opdrætterkollegaer have så løbske hunner som jeg har. Pt har jeg 3 i løb, og jeg burde måske sætte dem på p-piller når løben er overstået…men syntes bare aldrig jeg når andet end at tænke tanken om pille opstart før de er i løb igen. :S

Hvor ofte løber jeres hunkatte ? Her i huset er vi heldige måske at have løbetidsfri fra oktober til november, og så løber de ellers lystigt resten af året, hvis de ikke bliver parret.

Med både Fanny og Ana har haft fri fra maj - august og Fanny har tidligere løbet ca. hver 6. uge resten af året, hvis hun ikke var på p-piller. Ana løb meget stærkt og meget ofte fra august - oktober sidste år, hvor hun så blev forsøgt parret og også troede, hun var drægtig i nogle uger. Jeg håber, Banshee følger Fannys tempo, men man kan jo aldrig helt vide :slight_smile:

Sjældent, hvilket både kan være godt og skidt.

:enig:

Da Ana ikke ville samarbejde hjemme hos hankatten og jeg derfor hentede hende, kunne jeg med sindsro sige til hankatteejeren, at jeg ville komme og hente ham 1½ uge senere - for jeg vidste, hun ville løbe igen så hurtigt :slight_smile:

Meeeen - den gyldne middelvej er bedre i det lange løb og lettere at leve med, tror jeg også :slight_smile:

Man kan mere eller mindre stille et ur efter Athea og Haley. Det er 1 uges løb, 1 uges pause og 1 uges løb uanset hvad - udstillinger eller andet, de går stadig i løb.
Hvilket kan være rigtig praktisk, men betyder også at enten skal de parres, eller også er p-piller nødvendige.

Ubelejligt …

Hvis jeg venter på løb er det for sjældent - hvis jeg ikke gider løb er det for ofte :slight_smile:

Ca. hver 7. - 10. dag hvis de ikke er på P-piller og løbetiden varer så ca. en uge.

Så mine er på p-piller og lukkes hurtigt.

Stopper jeg med p-pillerne går der kun ca. en uge fra pillen skulle være givet til løbetid starter. Og sådan har det været med alle de 4 hunkatte jeg har haft parret. Alle parringer på nær en enkelt har givet resultat i første forsøg ( her var der gevinst 2. gang hos hankat, hvor parring var observeret).
Selv med sidste kuld. hvor hunkatten blev parret midt i dec. kom løbetiden på 14. dagen efter sidste p-pille, så mine hunkatte holder vist ikke rigtig pause.

Hun løber stadig stærkt… :tihi: Men nu kun et par gange om dagen :wink:
(På væggene altså… igen løbetider her )

Det er der stor forskel på. Mine egne gamle liner med Babette og Dusty er det ikke ret tit. De tager ofter en pause på et par måneder. Den enkelte hunkat har sit eget mønster. En ting er de dog enige om. Nemlig ikke at gå i løb når jeg vil parre. :frowning:

hver 14 dag året rundt- put en siataler i en papkasse i mørke og den vræler alligevel.

jeg har haft god glæde af vatpinde metoden- de lange fra lægen, så jeg er sikker på at vattet sidder fast.

og tidligere gav jeg også p-piller uden bøvl- efter indtil flere trælse ting er det nu ller aller sidste udvej

Vatpinde metoden?

Man fremkalder ægløsning mekanisk på hunkatten ved hjælp af vatpinden (som i dette tilfælde kan kaldes en dildo hehe )

Jep og det kan også gøres som hos Dione, men en kastrat parring. Så er løbetiderne ikke så hyppige, men man skal til gengæld være kvik hvis man skal have hunkatten parret :slight_smile:

Jeg har det bare sådan lidt “forsigtigt” med kastratparringer. Min veninde som er dyrlæge og opdrætter, siger at hovedparten af de fertile hunkatte hun får ind med pyometra har været underholdt af hankastrater. Hendes teori er noget med at pga kastraterne mangler piggene på lille manden, presser de let bakterier op i skeden…men det er en teori hun arbejder ud fra, og hun fraråder kastratparringer.

Jep den teori har jeg også hørt, men med tanke på hvilke skader p-piller kan lave, så er det en risiko jeg kan leve med. :slight_smile:

Ja som opdrættere har vi som regel kun valget mellem pest eller kolera…:slight_smile:

Lige i det her tilfælde i hvert fald :slight_smile:

Mine overvejelser har været hvad vil jeg helst: Jeg er ikke sikker på Dione er færdig med at få kuld, det kommer an på hendes Shosanna. Ergo skal hun og Shosanna på piller i kortere eller længere tid.
Det er veldokumenteret at pillen har skadelig virkning, det er ikke teori :slight_smile:
Så… Fylde dem med hormoner eller lade dem hygge sig med Lucky? :slight_smile:

Jeg tror mere på det er den enkelte hankat, der kan have bakterier på deres penis - eller hunkatte, der meget let får betændelse.

I hvert fald har jeg aldrig haft problemer med kastratparringer. Min udstationeringshunkat har været parret af sin sambo gennem flere år, uden problemer.
Kender en opdrætter, hvor nærmest samtlige hunkatte fik problemer, når hendes hankastrat parrede dem.

Åh gud, herhjemme er det nærmest ikke et problem.

Jeg har set at min hunner løber ca. tre gange om året, og Wulfi to gange om året… Det er fuldstændig ligegyldigt om de er på piller eller ikke.

Mine baggårdskatte synes jeg til gengæld er i konstant løb.

[QUOTE=Vivi_Fletcher;1062341]Jeg tror mere på det er den enkelte hankat, der kan have bakterier på deres penis - eller hunkatte, der meget let får betændelse.

I hvert fald har jeg aldrig haft problemer med kastratparringer. Min udstationeringshunkat har været parret af sin sambo gennem flere år, uden problemer.
Kender en opdrætter, hvor nærmest samtlige hunkatte fik problemer, når hendes hankastrat parrede dem.[/QUOTE]
Kan sagtens være du har helt ret.